/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Judæisk Kronologi
Fra : Jakob Munck


Dato : 26-08-09 10:44

Jeg har lavet et værk om den jødiske historie. Læs her:

http://www.auro.dk/pdf/146_Judaisk_kronologi.pdf

Om værket kan siges, at nogle sikkert vil elske det højere end andre :)


v.h.
Jakob



 
 
Lyrik (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 26-08-09 13:12

Den 26.08.2009 kl. 11:44 skrev Jakob Munck <jm2_FjernDette@webspeed.dk>:

> Jeg har lavet et værk om den jødiske historie. Læs her:
>
> http://www.auro.dk/pdf/146_Judaisk_kronologi.pdf
>
> Om værket kan siges, at nogle sikkert vil elske det højere end andre :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tak for skriftet Jakob.

Det der står i vejen for menneskeheden er ikke medmenneskeligheden, men
teologien. Teologi er roden til alt ondt! Teologi er det, at jeg som har
den rette teologi, er bedre end dig som har den forkerte-.
Derfor må jeg undertrykke og dræbe dig, for du er en "hund og ikke et
menneske!"

Om den skrives med kristen, islamsk eller jødisk pen, er ligegyldigt.

Alle mennesker er født med retten til at vælge det gode, eller det onde.

Det gode er alt hvad der skal roses, alt hvad der er hjælpsomt og alt hvad
der er menneskeligt og kærligt.

Det gode er tilgivende og tolerant, det onde er hadsk og uforsonligt.

Had, kiv, strid og ondskab imod medmennesket er ugudelige gerninger! Det
er synd imod vor fælles familie:"menneskeheden" Vi tilhører alle samme
race-menneskeheden. Vi går alle i samlet flok igennem historiens forløb.
Menneskeheden på vandring. Vandringen er begivenhedsrig, sørg for at du
gør vandringen, smuk! At du hjælper de som vandrer med dig. At du er til
gavn og støtte, et bryst at græde ud ved.

Fly hadet og ondskaben. Vi har ikke brug for syndebukke. Heller ikke
jøderne.
Jeg har truffet mange gode mennesker og jeg har set deres godhed
forsvinde, når de faldt for en besnærende teologi, der ophøjede dem selv
og svinede medmennesket til.



--
Hilsen fra:
Jens

Jakob Munck (26-08-2009)
Kommentar
Fra : Jakob Munck


Dato : 26-08-09 15:16

>
> Fly hadet og ondskaben. Vi har ikke brug for syndebukke. Heller ikke
> jøderne.


Jo, mennesker har i højeste grad brug for syndebukke, det viser al
kulturhistorie. Ingen kultur har eksisteret uden syndebukke, så behovet for
syndebukke er lige så stort som behovet for mad.

Jøderne har de kristne som syndebukke, og mener altid at være blevet
forfulgt af disse. Dog kun efter Jesu tid, inden da blev de "forfulgt" af
nogle andre.

v.h.
Jakob




@ (26-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 26-08-09 18:47

On Wed, 26 Aug 2009 11:44:18 +0200, "Jakob Munck"
<jm2_FjernDette@webspeed.dk> wrote:

>Jeg har lavet et værk om den jødiske historie. Læs her:
>
>http://www.auro.dk/pdf/146_Judaisk_kronologi.pdf
>
>Om værket kan siges, at nogle sikkert vil elske det højere end andre :)

fra værket

<<<
Denne forskel mellem jøder og ikke-jøder tolkes i GT sådan:
- At jøderne er udvalgt af Gud frem for andre folk (5. Mos. 7/6)
<<<<<<


??????


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Ukendt (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-09 10:10


"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4a9503f9$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har lavet et værk om den jødiske historie. Læs her:
>
> http://www.auro.dk/pdf/146_Judaisk_kronologi.pdf
>
> Om værket kan siges, at nogle sikkert vil elske det højere end andre :)

Interessant - du kan sikkert få en svensk avis til at publicere det!



@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 10:16

On Thu, 27 Aug 2009 11:09:39 +0200, "Firstname Lastname" <None> wrote:

>
>"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>news:4a9503f9$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg har lavet et værk om den jødiske historie. Læs her:
>>
>> http://www.auro.dk/pdf/146_Judaisk_kronologi.pdf
>>
>> Om værket kan siges, at nogle sikkert vil elske det højere end andre :)
>
>Interessant - du kan sikkert få en svensk avis til at publicere det!
>


ja antisemitismen lever fortsat stærkt løgnagtigt og i bedste
velgående


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Jakob Munck (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Jakob Munck


Dato : 27-08-09 17:03


"@" <376@indnkvalid.invavlid> skrev i en meddelelse
news:8ljc95lhrlf6dp4gqokdek8jqsamq8ages@4ax.com...
> On Thu, 27 Aug 2009 11:09:39 +0200, "Firstname Lastname" <None> wrote:
>
>>
>>"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>news:4a9503f9$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Jeg har lavet et værk om den jødiske historie. Læs her:
>>>
>>> http://www.auro.dk/pdf/146_Judaisk_kronologi.pdf
>>>
>>> Om værket kan siges, at nogle sikkert vil elske det højere end andre :)
>>
>>Interessant - du kan sikkert få en svensk avis til at publicere det!
>>
>
>
> ja antisemitismen lever fortsat stærkt løgnagtigt og i bedste
> velgående
>
>

Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt. Men
er kristendommen ikke også det???


jm



Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 20:29

Jakob Munck skrev:

> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt. Men
> er kristendommen ikke også det???

I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

P.N. (27-08-2009)
Kommentar
Fra : P.N.


Dato : 27-08-09 22:19


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jakob Munck skrev:
>
>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt.
>> Men er kristendommen ikke også det???
>
> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke lovet kristi
genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det er meget lang tid at
vente på en messias.



Vidal (27-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-08-09 22:45

P.N. skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jakob Munck skrev:
>>
>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt.
>>> Men er kristendommen ikke også det???
>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>> Venlig hilsen,
>>
>> Villy Dalsgaard
>
> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke lovet kristi
> genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det er meget lang tid at
> vente på en messias.

De første kristne forventede, at genkomsten var lige
om hjørnet, men Jesus sagde selv, at intet menneske
kunne ane noget om tidspunktet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 22:58

On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:

>
>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jakob Munck skrev:
>>
>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt.
>>> Men er kristendommen ikke også det???
>>
>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>> Venlig hilsen,
>>
>> Villy Dalsgaard
>
>Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke lovet kristi
>genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det er meget lang tid at
>vente på en messias.
>

selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -

endog inden de der bevidnede hans korstfæstelse og dem som havde
stungen ham(sømmet ham op) selv var døde


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 07:37

@ skrev:
> On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:
>
>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Jakob Munck skrev:
>>>
>>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>>>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt.
>>>> Men er kristendommen ikke også det???
>>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?

>> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke lovet kristi
>> genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det er meget lang tid at
>> vente på en messias.
>>
>
> selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -

Men han angav intet tidspunkt, tværtimod sagde han:

Himmel og jord skal forgå [..]. Men den dag eller time er
der ingen, der kender

Desuden er Jesus ingen sagnfigur.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 11:02

On Fri, 28 Aug 2009 08:37:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:
>>
>>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> Jakob Munck skrev:
>>>>
>>>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>>>>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt.
>>>>> Men er kristendommen ikke også det???
>>>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>
>>> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke lovet kristi
>>> genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det er meget lang tid at
>>> vente på en messias.
>>>
>>
>> selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -
>
>Men han angav intet tidspunkt, tværtimod sagde han:
>
>Himmel og jord skal forgå [..]. Men den dag eller time er
>der ingen, der kender

og hvad så?

det er hans genkomst der tales om, og der sagde han selv at det vile
ske mens de der korsfæstede ham samt vidnerne endnu levede

>
>Desuden er Jesus ingen sagnfigur.

så kom men bevis for hans eksistens


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Vidal (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-08-09 13:22

@ skrev:
> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> @ skrev:
>>> On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>> Jakob Munck skrev:
>>>>>
>>>>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>>>>>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt.
>>>>>> Men er kristendommen ikke også det???
>>>>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>>>> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke lovet kristi
>>>> genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det er meget lang tid at
>>>> vente på en messias.
>>>>
>>> selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -
>> Men han angav intet tidspunkt, tværtimod sagde han:
>>
>> Himmel og jord skal forgå [..]. Men den dag eller time er
>> der ingen, der kender
>
> og hvad så?
>
> det er hans genkomst der tales om, og der sagde han selv at det vile
> ske mens de der korsfæstede ham samt vidnerne endnu levede

http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=matt&id=3&chapter=24b&highlight=dit%20komme%20og%20verdens%20ende

--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Harald Mossige (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 28-08-09 13:34

Vidal skreiv:
> @ skrev:
>> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>> @ skrev:
>>>> On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>>> Jakob Munck skrev:
>>>>>>
>>>>>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan
>>>>>>> ikke leve uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige,
>>>>>>> det er rigtigt. Men er kristendommen ikke også det???
>>>>>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>>>>> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke
>>>>> lovet kristi genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det
>>>>> er meget lang tid at vente på en messias.
>>>> selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -
>>> Men han angav intet tidspunkt, tværtimod sagde han:
>>>
>>> Himmel og jord skal forgå [..]. Men den dag eller time er
>>> der ingen, der kender
>>
>> og hvad så?
>>
>> det er hans genkomst der tales om, og der sagde han selv at det vile
>> ske mens de der korsfæstede ham samt vidnerne endnu levede
>
> http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=matt&id=3&chapter=24b&highlight=dit%20komme%20og%20verdens%20ende

Du burde vist /alle/ profetiene og fortalt oss hvilke som "gjelder" og
hvorfor..

HM

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 14:06

On Fri, 28 Aug 2009 14:34:06 +0200, Harald Mossige
<haraldm@hkabel.net> wrote:

>Vidal skreiv:
>> @ skrev:
>>> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>
>>>> @ skrev:
>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>>>> Jakob Munck skrev:
>>>>>>>
>>>>>>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan
>>>>>>>> ikke leve uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige,
>>>>>>>> det er rigtigt. Men er kristendommen ikke også det???
>>>>>>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>>>>>> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke
>>>>>> lovet kristi genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det
>>>>>> er meget lang tid at vente på en messias.
>>>>> selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -
>>>> Men han angav intet tidspunkt, tværtimod sagde han:
>>>>
>>>> Himmel og jord skal forgå [..]. Men den dag eller time er
>>>> der ingen, der kender
>>>
>>> og hvad så?
>>>
>>> det er hans genkomst der tales om, og der sagde han selv at det vile
>>> ske mens de der korsfæstede ham samt vidnerne endnu levede
>>
>> http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=matt&id=3&chapter=24b&highlight=dit%20komme%20og%20verdens%20ende
>
>Du burde vist /alle/ profetiene og fortalt oss hvilke som "gjelder" og
>hvorfor..

for bibelselskabet gælder kun lige akkurat de profetier som passer i
bibleselskabets kram -

og er der ting i GT der ikke passer så fusker man bare en
fejloversættelse igennem


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Harald Mossige (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 28-08-09 14:22

@ skreiv:
> On Fri, 28 Aug 2009 14:34:06 +0200, Harald Mossige
> <haraldm@hkabel.net> wrote:
>
>> Vidal skreiv:
>>> @ skrev:
>>>> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>>>
>>>>> @ skrev:
>>>>>> On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:
>>>>>>
>>>>>>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>>>>>> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>>>>> Jakob Munck skrev:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan
>>>>>>>>> ikke leve uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige,
>>>>>>>>> det er rigtigt. Men er kristendommen ikke også det???
>>>>>>>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>>>>>>> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke
>>>>>>> lovet kristi genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det
>>>>>>> er meget lang tid at vente på en messias.
>>>>>> selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -
>>>>> Men han angav intet tidspunkt, tværtimod sagde han:
>>>>>
>>>>> Himmel og jord skal forgå [..]. Men den dag eller time er
>>>>> der ingen, der kender
>>>> og hvad så?
>>>>
>>>> det er hans genkomst der tales om, og der sagde han selv at det vile
>>>> ske mens de der korsfæstede ham samt vidnerne endnu levede
>>> http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=matt&id=3&chapter=24b&highlight=dit%20komme%20og%20verdens%20ende
>> Du burde vist /alle/ profetiene og fortalt oss hvilke som "gjelder" og
>> hvorfor..
>
> for bibelselskabet gælder kun lige akkurat de profetier som passer i
> bibleselskabets kram -
>
> og er der ting i GT der ikke passer så fusker man bare en
> fejloversættelse igennem

Joda, den taktikken kjenner /vi/ helt fra "tidens morgen". Noen skjønner
det aldrig ;-(

@ (28-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-09 14:04

On Fri, 28 Aug 2009 14:22:00 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>@ skrev:
>> On Fri, 28 Aug 2009 08:37:21 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>>
>>> @ skrev:
>>>> On Thu, 27 Aug 2009 23:19:20 +0200, "P.N." <vpn@hotmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:4a96de76$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>>> Jakob Munck skrev:
>>>>>>
>>>>>>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>>>>>>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt.
>>>>>>> Men er kristendommen ikke også det???
>>>>>> I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?
>>>>> Nu skal jeg ikke svare på JM vegne, men har kristendommen ikke lovet kristi
>>>>> genkomst, nu har verden ventet i mere end 2000 år. Det er meget lang tid at
>>>>> vente på en messias.
>>>>>
>>>> selveste sagnfiguren Jesus himself lovede dette -
>>> Men han angav intet tidspunkt, tværtimod sagde han:
>>>
>>> Himmel og jord skal forgå [..]. Men den dag eller time er
>>> der ingen, der kender
>>
>> og hvad så?
>>
>> det er hans genkomst der tales om, og der sagde han selv at det vile
>> ske mens de der korsfæstede ham samt vidnerne endnu levede
>
>http://www.bibelselskabet.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=matt&id=3&chapter=24b&highlight=dit%20komme%20og%20verdens%20ende

links til et svindelforetage somBEVIDST fejloversætter bibelen i
forfølgelse af egen agenda er ikke bevis for noget som helst

Matthæus 16,28 Sandelig siger jeg jer: Nogle af dem, der står her,
skal ikke smage døden, før de ser Menneskesønnen komme i sit rige.«

Matthæus 10,23 Når de forfølger jer i én by, så flygt til den næste.
Sandelig siger jeg jer: I når ikke til ende med Israels byer, før
Menneskesønnen kommer.

Markus 9,1 Og han sagde til dem: "Sandelig siger jeg jer: Nogle af
dem, der står her, skal ikke smage døden, før de ser, at Guds rige er
kommet i magt og vælde."


selv Paulus som de kristne ellers i andre sammenhænge sætter deres lid
til er ikke i tvivl

1 Thess 4,15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever
og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de
hensovede.

1 Thess 4,17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i
skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi
altid være sammen med Herren.

1 Johannes 3,2 Mine kære, vi er Guds børn nu, og det er endnu ikke
åbenbaret, hvad vi skal blive. Vi ved, at når han åbenbares, skal vi
blive ligesom han, for vi skal se ham, som han er.

Åbenbar. 1,7 Se, han kommer med skyerne, og hvert øje skal se ham,
også de, som har gennemboret ham; og alle jordens folkestammer skal
jamre over ham. Ja, amen.


0g da profetierne IKKE er gået i opfyldelse må sagnfiguren Jesus jo
have været en gemen svindler

5 Mosebog 18,21 Måske tænker du: »Hvor kan vi vide, at det, han taler,
er noget, Herren ikke har sagt?«

5 Mosebog 18,22 Hvis en profet taler i Herrens navn og hans ord ikke
indtræffer og går i opfyldelse, da er det et ord, som Herren ikke har
talt. I formastelighed har profeten talt; fra ham behøver du ikke at
frygte noget.


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Den 9. (28-08-2009)
Kommentar
Fra : Den 9.


Dato : 28-08-09 15:56


"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev



> Desuden er Jesus ingen sagnfigur.
>


nemlig - nærmere enreklamefigur for et elendigt produkt

jeg stoler mere på dmi end på kirken


@ (27-08-2009)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-09 22:52

On Thu, 27 Aug 2009 21:28:58 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jakob Munck skrev:
>
>> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
>> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt. Men
>> er kristendommen ikke også det???
>
>I hvilken forstand er kristendommen løgnagtig?

på alle måder -

dentager udgangspunkt i nogle gamle skrifter af MEGET tvivlsom
troværdighed

samt baserer sig kraftigt på hvad en løgnagtig græker samt en tysk
antisemit havde af helt subjektive anskuelser


--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them
.. Seize them, beleaguer them, and lie in wait for them
in every stratagem of war." Qur'an, Sura 9:5

Lyrik (29-08-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 29-08-09 01:45



"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a96ae54$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, judaisme og antisemitisme er to sider af samme sag. De kan ikke leve
> uden hinanden. Og de to ideologer er begge løgnagtige, det er rigtigt. Men
> er kristendommen ikke også det???
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det lyder spændende! Fortæl!-Véd du noget?

Hilsen
Jens


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408176
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste