Pædofili - Man gjorde et barn *fortræd*
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-08-09 12:00

http://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/the-living-house

> Files
> Science
> Psychology
> The Living house (Det levende hus)
> The Doctor
> Oral stage (Den orale fase)
> Anal stage (Den anale fase)
> What is reality ? (Hvad er virkeligheden ?)
> Test facility (Forsøgslaboratoriet)
> Paradise (Paradiset)
> Veto-retten ?

Interrupt return from ...

Fra : N/A

Dato : 25-08-09 21:10

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-08-09 21:10

"Vidal" skrev ...

[ ... i en svaropfølgning på file 9503 ... ]

Fra : Vidal

Dato : 25-08-09 21:17

Jesus-loves-you skrev:
> "Vidal" skrev ...
>
> [ ... i en svaropfølgning på file 9503 ... ]

Det er en kendsgerning i alle rækker.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-08-09 23:36

Jesus-loves-you John15.13@1.John4.8.Heaven skrev 25.08.2009 22:09:57 i
<4a94450b$0$296$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

>Nej, nej ... overhovedet ikke, fordi problemet desværre nu er blevet en
>kendsgerning indenfor Kirkens rækker!

Det har det da altid været i særdeleshed pga. kirkens forkvaklede moral.

--
Niels

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 07:35

Niels P Sønderskov skrev:
> Jesus-loves-you John15.13@1.John4.8.Heaven skrev 25.08.2009 22:09:57 i
> <4a94450b$0$296$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

> Det har det da altid været i særdeleshed pga. kirkens forkvaklede moral.

Rent sludder. Har du en seriøs kilde til det eller
er det bare noget, der lige falder dig ind?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 12:38

Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 08:35:23 i
<4a94d7a6$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Rent sludder. Har du en seriøs kilde til det eller
>er det bare noget, der lige falder dig ind?

Det er ikke nødvendigt. Enhver idiot kan huske den (over)trosbaserede
forfølgelse af homofile fx. Eksemplerne ned gennem historien er legio.

--
Niels

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 19:55

Niels P Sønderskov skrev:
> [...]
>
> Det er ikke nødvendigt. Enhver idiot kan huske den (over)trosbaserede
> forfølgelse af homofile fx. Eksemplerne ned gennem historien er legio.

Hehe, hvis du faktisk acceptere 'enhver idiot-argumentet',
er du jo nem at diskutere med.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 21:42

Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 20:55:19 i
<4a958512$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Hehe, hvis du faktisk acceptere 'enhver idiot-argumentet',
>er du jo nem at diskutere med.

Kan du læse?

--
Niels

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 21:59

Niels P Sønderskov skrev:
> Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 20:55:19 i
> <4a958512$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> Kan du læse?

Jeg bliver lidt i tvivl, når jeg læser dine
indlæg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 22:24

Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 22:59:19 i
<4a95a222$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Jeg bliver lidt i tvivl, når jeg læser dine
>indlæg.

Ah, hvis det kun er dér det kniber så går det nok.

--
Niels

Fra : N/A

Dato : 25-08-09 21:24

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-08-09 21:24

"Niels P Sønderskov" skrev ...

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-08-09 22:05

Jesus-loves-you John15.13@1.John4.8.Heaven skrev 25.08.2009 22:23:55 i
<4a944851$0$298$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

>"Niels P Sønderskov" skrev ...

Det er ikke nogen holdning. Mogens Kall spørger efter årsagen til
pædofili, og det er noget ævl, som ingen fornuftige mennesker beskæftiger
sig med. Der findes homofile, nekrofile, pædofile osv. som vi kan hjælpe
hvis de vil have hjælp, men det nytter (formentlig) ikke at spørge til
'årsagen'.

--
Niels

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-08-09 22:19

"Niels P Sønderskov" skrev ...

NPS:

MK:

*** Rekonstruktion start ***

*** Rekonstruktion-end ***

NPS:
> [...]
> sig med. Der findes homofile, nekrofile, pædofile osv. som vi kan hjælpe
> hvis de vil have hjælp, men det nytter (formentlig) ikke at spørge til

Her endnu (vist nok) et eksempel på *manipulationen*; idet Niels forsøger at tale
udenom selve kernen i mit budskab, som var:

Last OUTPUT: 09506 news:4a944c62$0$306$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9507

Fra : N/A

Dato : 26-08-09 09:34

Fra : Jesus-loves-you

> Mogens Kall ævler som sædvanlig og er ikke i stand til at skelne imellem
> fx pædofil - det var det hans spørgsmål gik på - og ofrene, som han
> muligvis har tænkt på. Men det er jo en anden sag.
>
> Men sålænge det kan bruges til personangreb på den flinke psykolog, der
> forsøger at svare, så er det jo godt

Bemærke skal vi her primært, at spørgsmålet "tilfældigvis" forblev ubesvaret
(apropos manipulationen), endskønt det fortsat har sin berettigelse; idet tråden
oprindelig bl.a. blev formuleret således:

Sent: Tuesday, August 25, 2009, CET 13:00, GMT 11:00
09503 news:4a93c442$0$308$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/5aafecbd84b0118d

> [...]
>
> Mangler de ligefrem evnen til at forstå, at de påfører deres ofre dybe alvorlige

Årsagen kunne fx. således være - *fiktiv* set (ind til videre) - mishandling under
personens egen psykosociale opvækst, hvor altså primær-kærligheds-objekterne
har *svigtet*.

Mht. Niels tilsvining af mig behøver vi ikke komme nærmere ind på denne, apropos ...

http://sites.google.com/site/kallfiles1/by-person/niels-p-soenderskov

> Files
> By person
> Niels P Sønderskov **
>
> ** = Diskvalificeret mht. faglig kompetance
>
> Velbegrundet mistanke foreligger nu om at Niels lider af Aspergers syndrom.

.... idet emnet er *irrelevant* i denne tråd!

With kind regards,
Last OUTPUT: 09509 news:4a94ee66$0$302$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9510

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 07:48

Niels P Sønderskov skrev:

> [...]
> beskæftiger sig med. Der findes homofile, nekrofile, pædofile osv. som
> vi kan hjælpe hvis de vil have hjælp, men det nytter (formentlig) ikke

Jeg kan godt se, det i en dansk praksis nok ikke
ville være frugtbart at søge årsager, men i den
psykologiske forskning er det vel uhyre meningsfuldt
at søge årsager.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B ae 9

Dato : 26-08-09 08:09

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ville være frugtbart at søge årsager, men i den
> psykologiske forskning er det vel uhyre meningsfuldt

tjae - det undrede mig også at en universitetsuddannet (akademisk
uddannet) - her en psykolog -. forkaster al videnskab og videnskabteori og
siger at man kan løse et problem uden at kende årsagen.... det er spøjst og
lidet troværdigt

at han så åosse er homofob og smider komoseksuelle i kategori med noget så
absurd som nekrofile og knap så absurd som pædofile.... hmmmm

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 12:43

B ae 9 d@jl.ige skrev 26.08.2009 09:09:16 i
<4a94dfda$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>at han så åosse er homofob og smider komoseksuelle i kategori med noget
>så absurd som nekrofile og knap så absurd som pædofile.... hmmmm

Du er da en læsehæmmet klaphat. Vi taler om objekter for seksuel
orientering, og i den forstand er der ikke forskel på børn og lig. Eller
mennesker af samme køn. Komoseksuel kan du selv være!-)

--
Niels

Fra : Jesus-loves-you

> Jeg kan godt se, det i en dansk praksis nok ikke
> ville være frugtbart at søge årsager, men i den
> psykologiske forskning er det vel uhyre meningsfuldt
> at søge årsager.

Hmm ... (input memory from) ...

Sent: Tuesday, August 25, 2009, CET 13:00, GMT 11:00
09503 news:4a93c442$0$308$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/5aafecbd84b0118d

> http://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/the-living-house

[ ... ]

It seems like, You got the point (a little bit) ...

With kind regards,
Last OUTPUT: 09508 news:4a94ea7c$0$299$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9509

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 12:36

Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 08:48:04 i
<4a94da9f$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Jeg kan godt se, det i en dansk praksis nok ikke
>ville være frugtbart at søge årsager, men i den
>psykologiske forskning er det vel uhyre meningsfuldt
>at søge årsager.

Hvorfor uhyre meningsfuldt? Det kan da kun være i fx en forskruet kristen
optik, som i øvrigt var baggrunden for den helt ubegrundede forfølgelse af
homofile. Og jeg skal undlade at gå tilbage til tidligere tiders
heksejagt, selv om det måske er noget i den retning Mogens Kall er ved at
give en revival.-)

--
Niels

Fra : KaZ

Dato : 26-08-09 13:22

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
> [...]
> optik, som i øvrigt var baggrunden for den helt ubegrundede forfølgelse af
Du kan ikke blive ved med at tale udenom. Der er tale om *årsager* (årsag og
virkning).
Du taler om videnskab, endda seriøs sådan, men nægter at se på årsager. Du
virker ikke særlig seriøs.

Baseret på dine egne ord...du har vidst en blokade ifm med det der for dig
lugter af kristne verdier.

Prøv at hæve dig over det.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 13:35

KaZ kaz@yahoo.de skrev 26.08.2009 14:22:07 i
<h739ge$f63$1@news.eternal-september.org> bl.a.:

> [...]
>virker ikke særlig seriøs.
>
>Baseret på dine egne ord...du har vidst en blokade ifm med det der for dig

Du svarer ikke på mit spørgsmål.

--
Niels

Fra : KaZ

Dato : 26-08-09 13:48

> KaZ kaz@yahoo.de skrev 26.08.2009 14:22:07 i
> <h739ge$f63$1@news.eternal-september.org> bl.a.:

> Du svarer ikke på mit spørgsmål.

1) det er *altid* vigtigt at søge årsager, også selv om du ikke tror det vil
føre til noget. Det første er videnskab, det andet er din tro.
2) Du kan nok ikke se det selv, men du skriver som om du er belastet med
fortiden og/eller din egen livsanskuelse. Du har allerede afsagt dom, at der
ikke findes årsager.
3) Prøv at undlade at komme med negative efterslæng i forb med et bona fide
spørgsmål.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 15:45

KaZ kaz@yahoo.de skrev 26.08.2009 14:48:15 i
<h73auk$no3$2@news.eternal-september.org> bl.a.:

>1) det er altid vigtigt at søge årsager, også selv om du ikke tror det vil
>føre til noget. Det første er videnskab, det andet er din tro.

Uhyre meningsfuldt, som du skrev, er noget andet, og forskningsressourcer
er begrænsede. Derfor skal man overveje nøje hvad man kaster sine (vores)
penge og tid efter. Som jeg startede med at sige spilder vi ikke vores tid
og forskningsmidler på at rode i årsager til pædofili, ligesom der ikke er
nogen grund til at spekulere på hvorfor nogle er rødhårede og andre blonde.

Det har ikke noget med tro at gøre.

>2) Du kan nok ikke se det selv, men du skriver som om du er belastet med
>fortiden og/eller din egen livsanskuelse. Du har allerede afsagt dom, at
>der ikke findes årsager.

Du behøver ikke beskæftige dig så meget med hvad jeg kan se eller ikke se.
Hvad jeg skriver og mener her (dk.videnskab.psykologi - kristendom
interesserer mig ikke og jeg har forsøgt at koble gruppen fra tidligere)
er videnskabeligt baseret.

>3) Prøv at undlade at komme med negative efterslæng i forb med et bona
>fide spørgsmål.

Det er vist ikke noget du skal bestemme.

--
Niels

Fra : KaZ

Dato : 26-08-09 17:51

> Det er vist ikke noget du skal bestemme.

suit yourself

Fra : KaZ

Dato : 26-08-09 18:13

> [...]
> og forskningsmidler på at rode i årsager til pædofili, ligesom der ikke er
> nogen grund til at spekulere på hvorfor nogle er rødhårede og andre

Er der en anden der vil kommentere dette?

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 20:08

Niels P Sønderskov skrev:

> [...]
> spilder vi ikke vores tid og forskningsmidler på at rode i årsager til
> pædofili, ligesom der ikke er nogen grund til at spekulere på hvorfor

Hehe, kender du så heller ikke forskellen på at være
pædofil og være rødhåret?

> Det har ikke noget med tro at gøre.

Er der virkeligt nogen, der påstår det?

> Du behøver ikke beskæftige dig så meget med hvad jeg kan se eller ikke
> se.

Efter det, du i øvrigt skriver, har du ret. Det fører
ingen vegne at interessere sig for det.

> Hvad jeg skriver og mener her (dk.videnskab.psykologi - kristendom
> interesserer mig ikke og jeg har forsøgt at koble gruppen fra tidligere)
> er videnskabeligt baseret.

Ja? Det enhver idiot husker og ved, lyder jo meget videnskabeligt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsagard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 21:48

Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 21:08:18 i
<4a95881d$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Hehe, kender du så heller ikke forskellen på at være
>pædofil og være rødhåret?

Sjovt som de hellige pludselig får problemer med at læse når vi kommer for
tæt på deres ligtorne.

>Er der virkeligt nogen, der påstår det?

Prøv at læse igen. Det var netop hvad manden skrev.

>Efter det, du i øvrigt skriver, har du ret. Det fører
>ingen vegne at interessere sig for det.

Har vi fået fat i sådan en lille forening af læsesvage?

>Ja? Det enhver idiot husker og ved, lyder jo meget videnskabeligt.

Så må vi vel hellere høre hvilken forstand Villy Dalsagard (hvad med at få
rettet signaturen?) har på videnskab?

--
Niels

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 21:59

Niels P Sønderskov skrev:
> Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 21:08:18 i

> Så må vi vel hellere høre hvilken forstand Villy Dalsagard (hvad med at
> få rettet signaturen?) har på videnskab?

Så du forsvarer denne form for argumentation? Du
mener det er videnskabeligt?

Eller læser jeg forkert?

Hvad mener du, der er galt med min signatur?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 22:01

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4a95a228$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> mener det er videnskabeligt?
>
> Eller læser jeg forkert?
>
> Hvad mener du, der er galt med min signatur?

Ordet bæ indgår ikke i den ...

9528

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 22:12

> Så du forsvarer denne form for argumentation? Du
> mener det er videnskabeligt?
>
> Eller læser jeg forkert?
>
> Hvad mener du, der er galt med min signatur?

Du er (i hans øjne) en *forsøgsrotte*. Hvorledes opfører du dig, når
han forsøger at påvirke dig.
Er du villig til at ændre fx. din signatur ?
Kan man få dig til at trække bukserne ned ?
osv.

9529

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 22:23

Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 22:59:24 i
<4a95a228$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Så du forsvarer denne form for argumentation? Du
>mener det er videnskabeligt?
>
>Eller læser jeg forkert?

Ja, du overså at der var et argument ud over 'enhver idiot'. Og det er kun
noget jeg bruger overfor åbenlyse tåbeligheder.

>Hvad mener du, der er galt med min signatur?

I pågældende post var navnet skrevet som jeg angav.

Og din forstand på det videnskabelige?

--
Niels

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 22:45

Niels P Sønderskov skrev:
> [...]
> kun noget jeg bruger overfor åbenlyse tåbeligheder.

> I pågældende post var navnet skrevet som jeg angav.

Du pryder dig med, hvad du skriver og mener er videnskabeligt
baseret. Indtil nu har jeg ikke set meget af den slags fra din
hånd.

Det er da også kun indenfor en uge, jeg overhovedet har læst,
hvad du skriver, så måske er det noget, der hører fortiden til?

Hvad mine data angår, så holder jeg kortene tæt ind til
kroppen. Take it or leave it.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 26-08-09 22:56

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 22:56

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse news:xn0gedlu592yr7701y@news.sunsite.dk...
> Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 23:44:46 i
> <4a95acca$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> Det er da i orden ikke at vide hvad man taler om.
>
> --
> Niels

Find nogel andre bukser ...

9530

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 15:53

KaZ kaz@yahoo.de skrev 26.08.2009 14:22:07 i
<h739ge$f63$1@news.eternal-september.org> bl.a.:

>Du kan ikke blive ved med at tale udenom. Der er tale om årsager (årsag og
>virkning).

Jeg taler ikke udenom, men du nægter ud fra din begrænsede
forståelsesramme at fatte hvad jeg siger. Hvis du prøvede lidt ville du
sikkert indse at man ikke lige kan fjerne årasger, de være sig genetiske
eller sociale, og dermed 'kurere' en pædofil, vel?

>Du taler om videnskab, endda seriøs sådan, men nægter at se på årsager. Du
>virker ikke særlig seriøs.

Hvad kender du til videnskab? Er det simpel mekanik (Newton) eller lignende?

--
Niels

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 17:23

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse news:xn0gedaxi8o6m3e01q@news.sunsite.dk...
> [...]
> eller sociale, og dermed 'kurere' en pædofil, vel?

> Hvad kender du til videnskab? Er det simpel mekanik (Newton) eller lignende?

Vi de-gra-dé-rer, vi degradérer,
tja-la-la-la-la ...

9516

Fra : KaZ

Dato : 26-08-09 18:19

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote in message

> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]
> Vi de-gra-dé-rer, vi degradérer,
> tja-la-la-la-la ...

Niels P er spild af tid.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 18:56

KaZ kaz@yahoo.de skrev 26.08.2009 19:19:10 i
<h73qqo$27b$2@news.eternal-september.org> bl.a.:

>"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote in message

>[...]
>>
>Niels P er spild af tid.

Med så dårlige argumenter som dine ville jeg også have givet hurtigt op.

--
Niels

Fra : Den 9.

Dato : 26-08-09 20:02

> Niels P er spild af tid.

men mogens er sku godt nok værre

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 19:55

Niels P Sønderskov skrev:
> [...]
> forfølgelse af homofile. Og jeg skal undlade at gå tilbage til tidligere
> tiders heksejagt, selv om det måske er noget i den retning Mogens Kall

Enhver idiot ved jo det er betydningsfuldt, så det
gider vi ikke rode rundt med.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 21:41

Vidal vidal@webspeed.dk skrev 26.08.2009 20:55:12 i
<4a95850c$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Enhver idiot ved jo det er betydningsfuldt, så det
>gider vi ikke rode rundt med.

Var det dig?

--
Niels

Fra : N/A

Dato : 26-08-09 17:05

Fra : N/A

Dato : 26-08-09 17:05

Fra : N/A

Dato : 26-08-09 17:05

Fra : N/A

Dato : 26-08-09 17:05

Fra : N/A

Dato : 26-08-09 17:05

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 17:05

"Per Vadmand" skrev ...

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 17:12

"Jesus-loves-you" skrev ...

09514 news:4a955d14$0$297$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/9145a40adca46180

> [...]
>
> ... glæd dig ved din ungdoms [ægtefælle] ...
>
> [hans/hendes] elskov fryde dig stedse,
> berus dig altid i [hans/hendes] kærlighed

(Et billedeksempel herpå:)

Jeg antager således - måske lidt for naivt, vil nogle nok sige - at en bankrøver
som oftest røver en bank UDELUKKENDE med henblik på at skaffe sig
nogle penge.

Så hvis man bare har penge nok, så behøver man jo i grunden slet ikke røve
banken (med dertil hørende risiko for at komme i fængsel osv.)

Undtagelsen herfor kunne så være, at enkelte bankrøvere gør det for
spændingens skyld, men det er mit indtryk, at de kun udgør en ganske lille
ubetydenlig andel af alle-bankrøvere.

På tilsvarende vis mht. ovenforstående problemstilling indenfor Kirken.

With kind regards,
Last OUTPUT: 09514 news:4a955d14$0$297$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9515

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 10:03

"Jesus-loves-you" skrev ...

> Interrupt return from ...

Apropos brugen af indenfor navnlig psykiatrien den såkaldte
*Jeg-støttende* psykoterapi, hvor - billedlig talt - den nederste
etage konsolideres/udbygges/forstærkes.

Sent: Wednesday, August 26, 2009, CET 10:33, GMT 08:33
09510 news:4a94f363$0$305$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/090c44635adcb18c

> ... idet emnet er *irrelevant* i denne tråd!

Er der slet ikke nogle *normale* fageksperter (herunder psykologer) til stede på
kanalen (altså bl.a. denne psykologiske videnskabsgruppe) ?

With kind regards,
Last OUTPUT: 09510 news:4a94f363$0$305$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9511

Fra : KaZ

Dato : 26-08-09 10:37

> Er der slet ikke nogle *normale* fageksperter (herunder psykologer) til
> stede på
> kanalen (altså bl.a. denne psykologiske videnskabsgruppe) ?

Forstår du ikke...i psykologi (ifølge NPS og mange andre) er intet normalt
og intet er unormalt. Whatever it is, det bare er og alting er lige fedt.

Fra : Jesus-loves-you

Fra : Jesus-loves-you

KaZ:

> [...]
>
> Er det fx. fordi nogle af dem, diise pædofile, føler *mindreværd* ved at være
> sammen med andre vokse (og derfor vil have meget frygt ...

Frygt skaber angst, og angst er - biokemisk set - *omdrejningspunktet* i al
psykiatri.

Last OUTPUT: 09512 news:4a950a7b$0$302$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9513

Fra : Den 9.

Dato : 26-08-09 12:35

> Hvordan kan vi i fremtiden *undgå* en gentagelse ?

afskaf religion og send de troende i behandling

Fra : Vidal

Dato : 26-08-09 21:21

Den 9. skrev:

> afskaf religion og send de troende i behandling

Er det den niende bæ?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : KaZ

Dato : 26-08-09 13:12

> [...]
>
> Hvad er fx. *din* vurdering, KaZ ?
>
> Hvorfor kan et menneske finde på at *forgribe* sig på børn ?

Jeg har i sagens natur ikke svaret. Det er jo ikke et nyt problem, og ja jeg
tillader mig at kalde det et et problem. Imo hænger dette uløseligt sammen
med så mange andre af tidens problemer af diverse art...ihvertfald kan man
ikke skille tingene ad og se på hver enkelt lille detalje isoleret i håb om
at finde en løsning. Det centrale problem ligger på et overordnet plan og
har derfra forplantet sig udover.

NPS skriver, "Nogle få pædofile er praktiserende, og min holdning er, at vi
ville nå længere i beskyttelsen af børnene ved en mere afslappet politik...'

Denne afslappede politik heromkring som NPS efterlyser mere af er imo i
grunden ikke særligt andet end en tæt på en godkendelse af denne afvigelse.
Hvis man kan bringe denne afvigelse under 'normal fanen' så er problemet
sådan set løst. Tragisk men ikke mindre sandt. På den måde bliver begrebet
'normal'

Man har i de senere år haft en klar tendens til at behandle eller fjerne
problemer med at definere sig udenom, dvs det der var anset som et problem
for fem år siden er nu ikke længere et problem da man har ændret grænserne
eller normerne for hvad der er en acceptabel adfærd eller
lidelse/bivirkninger indenfor medicin.

Derfor vil en såkaldt 'afslappet politik' i grunden ikke gøre andet danne
grundlag for accept for endnu en grænseoverskridende handling om få år. En
såkaldt kollektiv glidebane.

I psykologiens verden er dette imidlertid ikke et problem da der langt hen
ad vejen ikke er forkert adfærd. Så ja, der er absolut ikke helt ufarligt at
ignorant gå til behandling af psykolog/psykiater.

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
> ville nå længere i beskyttelsen af børnene ved en mere afslappet politik...'

Her refererer du til følgende indlæg:

> [...]
> ad vejen ikke er forkert adfærd. Så ja, der er absolut ikke helt ufarligt at
> ignorant gå til behandling af psykolog/psykiater.

Tak for dette, dit indlæg, KaZ ...

Som du måske nok kan fornemme på nogle af mine andre indlæg, er hele
spørgsmålet opstået pga. interne problemer (indenfor Kirken), som skal - om
mulig - løses.

Ved at undersøge mulige årsager, kan man måske i nogen grad forebygge.
Det er i hvert fald det, der tilstræbes for øjeblikket (i mangel af bedre viden).

With kind regards,
Last OUTPUT: 09516 news:4a95613e$0$307$14726298@news.sunsite.dk
09515 news:4a955ece$0$297$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9517

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-08-09 12:30

KaZ kaz@yahoo.de skrev 26.08.2009 11:36:32 i
<h72vn1$o3o$1@news.eternal-september.org> bl.a.:

>"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote in message

>Forstår du ikke...i psykologi (ifølge NPS og mange andre) er intet normalt
>og intet er unormalt. Whatever it is, det bare er og alting er lige fedt.

Det er en misfoståelse at tro at alting derfor er ligefedt. Det nytter
bare ikke at rode i årsager når der ikke er udsigt til nogen kur. Hvad
enten der er tale om genetiske komponenter eller sociale er det ikke noget
der kan laves om på. Eksempel: Hvis du nu, hvilket vi må antage, er mest
til kvinder, tror du så vi kunne behandle dig så du følte dig tiltrukket
af mænd?

--
Niels

Fra : Den 9.

Dato : 26-08-09 12:43

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> der kan laves om på. Eksempel: Hvis du nu, hvilket vi må antage, er mest
> til kvinder, tror du så vi kunne behandle dig så du følte dig tiltrukket

LOL - med den slags - ganske hypotetiske - eksempler kan du da kun forvente
støj......

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-08-09 19:57

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse news:4a93c442$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/the-living-house

> Interrupt return from ...

Generelt set (vedr. seksuelle afvigelser):
Adfærdsformen kan især betragtes som ey *psykiatrisk* problem, når den opleves
som TVINGENDE og pinagtig af vedkommende selv eller til gene for andre.

9522

Fra : Den 9.

Dato : 26-08-09 20:07

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> "Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

jamen - så skal bøsserne bare ha noget psykofarmaka og lukkes inde - eller
kastreres

- i herrens navn måske endda

Fra : Jesus-loves-you

> jamen - så skal bøsserne bare ha noget psykofarmaka og lukkes inde - eller
> kastreres
>
> - i herrens navn måske endda

Hmm ... Det er vigtigt her (skønner jeg) at *skelne* mellem pædofili og
homoseksualitet.

Huske på må vi jo, at homoseksualitet er en indforstået aftale mellem to voksne
personer, og der foreligger således IKKE et *overgreb* på den ene part.

(I modsat fald hedder det voldtægt, uanset køn.)

Faktisk var det "lidt" tarveligt af Niels af inddrage homoseksuelle i debatten,
endog flere gange, og dermed *tilsvine* dem i håbet om at gøre pædofile stuerene!

Den homoseksuelle minoritetsbefolkningsgruppe har jo allerede lidt nok både
her-og-der og alle vegne, ikke sandt ?

Hmm ...

Måske er det på sin plads at vi lige får defineret helt præcist, hvad vi forstår
ved sygdommen pædofili.

Input from ...
http://da.wikipedia.org/wiki/P%C3%A6dofili

=== citat start ===

Pædofili

Pædofili (græsk, pais: barn og filos: ven. Bemærk at på græsk hedder
det en pæderast (pais: barn og erastes: en der (erotisk)elsker
børn). Betegnelse for seksuel tiltrækning til børn. I medierne og den
offentlige debat bruges begrebet pædofil oftest om personer,
der dyrker sex med børn (hvilket er kriminelt). Som det vil fremgå
nedenfor, anser eksperter det således, at en person ikke
nødvendigvis er særligt tiltrukket af børn (og dermed pædofil),
fordi vedkommende dyrker sex med et barn.

a.. Diagnose: Inden for psykiatrien er pædofili en diagnose, der i
WHO's sygdomsfortegnelse ICD-10 tilhører hovedgruppen
"Forstyrrelser i personlighedsstruktur og adfærd i voksenalderen"
(F60-F69). Undergruppen er "Seksuelle afvigelser (perversioner)" F
65.4 Pædofili. Pædofili er her defineret som "seksuel forkærlighed for
børn, ofte i sen barnealder eller tidlig pubertet."
Tiltrækningen til børn skal være stærkere end til voksne. Det er ikke
tilstrækkeligt at være tiltrukket af børn eller kunne lide at
kigge på børneporno, for få diagnosen pædofil. I den amerikanske
DSM-IV kræves ikke, at tiltrækningen er primær, men at der hos
patienten er distress (ubehag), eller at vedkommende udlever sine
lyster (kriminel adfærd), samt at barnet er 13 år eller derunder.

a.. Kriminalitet: I Straffeloven findes der ikke nogen regler mod pædofili:
Det at være tiltrukket af børn er ikke kriminelt i sig
selv. Man kan derimod dømmes for seksuel omgang med en mindreårig.
Den seksuelle lavalder er i Danmark 15 år, men i andre lande
findes der andre grænser.

a.. Efebofili: En efebofil er en person, der finder sin primære seksuelle
tilfredsstillelse (faktisk eller i fantasien) i forhold
til drenge i adolescens.

a.. Infantofili: Nogle forskere har også foreslået at skelne imellem
pædofili og infantofili, der er seksuel tiltrækning til
småbørn, da det synes som ret forskellige seksuelle præferencer at
interessere sig for 10-årige og for 2-årige. Samtidig er det
sjældent at pædofile foretrækker småbørn, ligesom mange, der opfatter
sig selv som pædofile, fordømmer infantofili.

Pædofile

Nogle mener, at kun et mindretal af alle seksuelle overgreb imod
børn - herunder incest - begås af pædofile[Kilde mangler]. I det
hele taget er gruppen af seksuelle krænkere (af børn) meget sammensat.
Hovedmanden bag en meget omtalt sag i Belgien, Marc Dutroux,
er således af flere retspsykiatere og psykologer diagnosticeret som "farlig
og antisocial" (tidligere psykopat), og ikke pædofil.
Men mange andre anser ham for pædofil[Kilde mangler]. Han er i 1989
idømt 13 års fængsel for voldtægt af børn og står nu anklaget
for voldtægt, kidnapning og mord på børn.

Pædofile er mange slags mennesker, men de fleste er formentlig
ikke-voldelige[Kilde mangler]. En del er formentlig vaneforbrydere.
En del pædofile afholder sig fra sex med børn, fordi de deler samfundets
normer eller af etiske eller religiøse grunde[Kilde
mangler]. Hvor mange, det drejer sig om, er dog ukendt.

En del udøvende pædofile anses for at lide af kognitiv forvrængning,
når de påstår, at det seksuelle forhold har været positivt for
barnet[Kilde mangler], eller når de benægter at være
gerningsmanden[Kilde mangler].

Årsagen til pædofili er meget omdiskuteret.

Nogle mener, at alle parafilier i en eller anden grad findes i alle mennesker,
også pædofili (f.eks. Preben Hertoft). Der er
empiriske undersøgelser, der viser, at dette er tilfældet for mindst en
fjerdedel af voksne mænd (Freund & Costell 1970, Hall et al.
1995, Quinsey et al. 1975).

[redigér] Litteratur
a.. Bo Møhl: Pædofili - den ulykkelige perversion. I: Psyke & Logos,
Nr 2/1999. Dansk psykologforening. Temanummer om børns
seksualitet.
a.. Archives of Sexual Behavior, December 2002
a.. Thomas Hammerbrink: Man jager et bæst - men man fanger et
menneske. I: Pædofili - om seksuelt misbrug af børn og unge i
samfundets institutioner. En antologi redigeret af Jan Andreasen,
Frydenlund Grafisk, 1999.
a.. Preben Hertoft: Klinisk Sexologi. Munksgaard 1987.
a.. Sundhedsstyrelsen, Klassifikation af Sygdomme, Systematisk
del, 2. Udgave.
De videnskabelige tidsskrifter kan findes på Danmarks Natur- og
Lægevidenskabelige bibliotek, eller på Det kongelige Bibliotek.
Begge er værd at læse.

[redigér] Se også
a.. Børneporno
http://da.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8rneporno

b.. Efebofili
http://da.wikipedia.org/wiki/Efebofili

c.. Rind et al.
http://da.wikipedia.org/wiki/Rind_et_al.

d.. Seksuelt misbrug af børn
http://da.wikipedia.org/wiki/Seksuelt_misbrug_af_b%C3%B8rn

e.. Seksuel orientering
http://da.wikipedia.org/wiki/Seksuel_orientering

[redigér] Eksterne links

[redigér] Videnskabelig litteratur om pædofili
a.. Danmarks Natur og Lægevidenskabelige bibliotek.
http://www.dnlb.dk/

b.. [1]
http://www.kb.dk/

c.. Archives of Sexual Behavior. Videnskabeligt tidsskrift.
Diskussion blandt forskere om hvorvidt pædofili er en sygdom, eller
bare skal betragtes som en kriminel seksualitet og et juridisk anliggende.
http://www.freewebs.com/perspectives/specialissue/

d.. Male Homosexual Attraction to Minors Gennemgang af den
videnskabelige litteratur om pædofili og seksuelt misbrug af børn.
http://www.mhamic.org/

[redigér] Andre links
a.. Interview med udenlandsk pædofil
http://www.nj.com/specialprojects/expresstimes/index.ssf?/news/expresstimes/stories/molesters1_otherside.html

b.. Hjemmeside om Dutroux sagen (på engelsk)
http://www.pehi.eu/dutroux/Belgian_X_dossiers_of_the_Dutroux_affair.htm

c.. Pino Nicotri ( L'Espresso): Hvordan man til enhver pris undgår
at lade sandheden om Emanuela Orlandis endeligt komme frem (på
italiensk)
http://www.homolaicus.com/politica/orlandi.htm

d.. Lov om indhentelse af børneattest i forbindelse med ansættelse af personale m.v.

=== citat slut ====

Vi har altså at gøre med en *psykiatrisk* betegnelse:

Last OUTPUT: 09522 news:4a958582$0$297$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9523

Fra : Den 9.

Dato : 26-08-09 20:50

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev

> Hmm ... Det er vigtigt her (skønner jeg) at *skelne* mellem pædofili og
> homoseksualitet.

du genereliserede - vær mere præcis

> Huske på må vi jo, at homoseksualitet er en indforstået aftale mellem to
> voksne
> personer, og der foreligger således IKKE et *overgreb* på den ene part.

jamen, så vedkommer det jo ikke os andre

> Faktisk var det "lidt" tarveligt af Niels af inddrage homoseksuelle i
> debatten,
> endog flere gange, og dermed *tilsvine* dem i håbet om at gøre pædofile
> stuerene!

som du dog kan lukke gylle ud - han må fame da ha sagt dig nogle sandheder
siden du benytter enhver lejlighed - her at insiognere at manden vil gøre
pædofile stuerene....

du er sku mærkelig

> Den homoseksuelle minoritetsbefolkningsgruppe har jo allerede lidt nok
> både
> her-og-der og alle vegne, ikke sandt ?

jovist - godt hjulpet af den kirke du forherliger så meget

> Input from ...
> http://da.wikipedia.org/wiki/P%C3%A6dofili

Wikipedia...... ha - jeg skriver sgu da lige en artikel om at månen er lavet
af ost eller at børnene kommer med storken

> Vi har altså at gøre med en *psykiatrisk* betegnelse:
> "Forstyrrelser i personlighedsstruktur og adfærd i voksenalderen"

et navneskilt fortæller kun hvad personen hedder - ikke hvem han er

Fra : Jesus-loves-you

> du genereliserede - vær mere præcis

Kik på overskriften (Vi behøver jo ikke som Life of Brian at *gentage*
vores politiske (og andre) standpunktet i det uendelige, vel ?

> jamen, så vedkommer det jo ikke os andre

Se ovenfor.

> som du dog kan lukke gylle ud - han må fame da ha sagt dig nogle sandheder
> siden du benytter enhver lejlighed - her at insiognere at manden vil gøre
> pædofile stuerene....

Arh, flere end jeg bedømmer, at det - reelt set - er dét, Niels forsøger på. Ihukom
fx. ...

Sent: Wednesday, August 26, 2009, CET 18:42, GMT 16:42
09517 news:4a9565d2$0$299$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/ed55ea08280423c2

> "KaZ" skrev ...
[ ... ]

> du er sku mærkelig

Jeg takker mange gange for komplimentet ...

> jovist - godt hjulpet af den kirke du forherliger så meget

Jeg er blot kristen og er derfor automatisk medlem af Kirken°, uanset hvilken
retning den måtte have, apropos 1.Kor. 12,21
Jeg forherliger således på ingen måde Kirken° men vedstår, at der igennem
tiden er blevet begået uret.
Min opgave består så i - hvis jeg har nogen - at rette op på skaden, apropos
Matt. 24,44-51.
Det er mig således ikke tilladt at se igennem fingre med uret, hvorfor også denne
tråd er blevet oprettet mhp. blal, bla, bla.

> Wikipedia...... ha - jeg skriver sgu da lige en artikel om at månen er lavet
> af ost eller at børnene kommer med storken

Compare with ...

> [...]
> 65.4 Pædofili. Pædofili er her defineret som "seksuel forkærlighed for
> børn, ofte i sen barnealder eller tidlig pubertet."

Postår du dermed at Wikipedia *lyver* i dette konkrete tilfælde ?

> et navneskilt fortæller kun hvad personen hedder - ikke hvem han er

Lægelig set har en *diagnose* kun et eneste forhold, og der er i
behandlingsøjemed!

Dernæst skriver du bl.a. på en anden nyhedsgruppe følgende:

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
>
> Mangler de ligefrem evnen til at forstå, at de påfører deres ofre dybe alvorlige

Altså:

Hvis det kan påvises, at der er en videnskabelig *sammenhæng* mellem
et usundt følelsesmæssig seksuelt miljø og pædofili (indenfor Kirken°),
da har det givetvis sin berettigelse at tale om såkaldt *tillært adfærd*.

Og ...

Hvis vi (Kirken°) har skabt dette følelsesmæssige seksuelle usunde miljø,
hvor cølibat gøres til et minimumskrav (for at tjene Gud) ...

Bør man da ikke (som godsforvalter) ændre på dette ?

Ikke ét eneste sted i Bibelen gøre cølibat til et minimumskrav!

Derfor, når mennesker gør det .... da "strejfer" en tanke mit sind i form af
nogle ord fra Bibelen:

"Tag ikke, smag ikke, rør ikke!"

ting, der alle er bestemt til at bruges
op og forgå - alt efter menneskebud
og menneskelære ?

Thi alt sådant har vel med sin selv-
gjorte gudsdyrkelse og "ydmyghed"
og skånselsløshed mod legemet ry
for visdom, men der er ikke nogen
ære ved det; det tjener kun til til-
fredsstillelse af den syndige menne-
skenatur !

(Kol. 2,21-23)

På mine brødre og søstres vegne, som - hvis de åbnede deres mund og sagde
hvad de ærlig mente - givetvis ville få en over nakken!

Minimumskravet om cølibat tjener KUN til tilfredsstillelse af den *syndige*
menneskenatur, din åndsbolle !!!

Og når der nu ligefrem flyder tilnærmelsesvis lig på bordet på grund af denne
latterlige legen-Godsforvalteren-Himself°, apropos SHIRK; altså afgudsdyrkelse,
burde man så ikke afskaffe den ?

Eller er I blevet så binde, at I ikke længere kan skelne mellem et godt træs frugter
fra et råddent ?

Er dette en galeanstalt, oder was ?

Dette nytter ikke noget at stå og gemme sig. Det bliver problemet IKKE løst af!

Og det nytter heller ej noget at gå til angreb på alle de andre med SMAT-pistoler osv.

For dét bliver problemet jo heller ej løst af, vel ?

Vi *skylder* ofrene for disse *forbrydelser* oprejsning; ikke blot i form af
erstatning, for hvis det havde været mig, som var blevet udsat for dette, da
ville du/I faktisk IKKE ku' gøre skaden god nok igen. Dertil vil jeg lide al,
al for meget af disse dybe traumer resten af mine dage !
Men jeg vil ha' én ting på hjertet. Og denne ene ting er, at I vil gøre ALT,
hvad der står i Jeres magt for at *forhindre* en gentagelse.

Og det er heri, jeg synes, at I nu svigter ...

Med venlig hilsen
Kloak-service-afdelingen, the Kingdom of Heaven°

With kind regards,
Last OUTPUT: 09538 news:4a96696c$0$296$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9539