Gud beskytter dig
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 21-08-09 06:08

http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/Home/today-s-word-1

Her til morgen læste jeg følgende i mit andagtshæfte fra www.ucb.dk

=== citat start ===

Fredag 21. august (2009)

Gud beskytter dig

"Men han tillod ingen at skade dem ... "
1. krøn 16,21

Hvad er du villig til at gøre for at beskytte dit barn mod at lide overlast?
Det samme og meget, meget mere vil Gud i sin omsorg gøre for dig.

Nebukadnezar røvede de hellige kar fra templet i Jerusalem og anbragte
dem i et hedensk tempel i Babylon. Dan. 1,1-2

Hans søn, Belshazzar, blev konge efter ham, og ved en fest, hvor han havde
drukket tæt, gav han "ordre til, at man skulle hente de guld- og sølvbægre,
som hans berømte forgænger, Nebukadnezar, havde taget som krigsbytte fra
templet i Jerusalem, så han selv, hans embedsmænd, hans koner og
medhustruer kunne drikke af dem." Dan 5,2

Havde det drejet sig om nogle gamle værdiløse bægre, havde det nok ikke
gjort så meget, men Gud havde investeret for meget i disse hellige kar, til at
han kunne lade dem blive misbrugt.

Den aften blev hele Nebukadnezars kongerige ødelagt på grund af dette
uforanderlige bibelske princip: "Men han tillod ingen at skade dem, han
advarede konger om at holde sig væk. 'Rør ikke mine udvalgte, gør ikke
mine profeter fortræd!'" (1.Kørn 16,21-22)

Du er, som Guds frelste barn, elsket, værdsat og beskyttet. Stå fast på
den sandhed. Du kan komme ud for at skulle kæmpe i et fremmed land eller
arbejde i en vanskelig situation; du kommer måske til at udholde megen
modgang på grund af din tro; men du må aldrig glemme, at Gud har investeret
alt for meget i dig til at lade dig blive ødelagt.

Hver gang Satan forsøger sig med dig, vil Gud skride ind og sige: "Dette kar
er meget værdifuldt; det tog mig lang tid at lære denne kvinde at bede. Jeg
har ofret så mange timer på at træne denne mand i at holde ud. De har lært at
stå fast i prøvelser. De har lidt for meget for mit navn[s] skyld, til at jeg kan
lade nogen gøre dem fortræd. Fingrene væk, de er mine!"

Fryd dig i dag, Gud beskytter dig!

=== citat slut ====

Og da hørte jeg en røst fra Himlen sige (til os, Guds ejendom):
(2009-08-21, Friday, day no 233, CET 06:31, GMT 04:31)
- "En fryd for Mit øje."

- "En perle."

- "Skat."

With kind regards,