Jakob 1,22 - Når Åndens frugter udebliver
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-08-09 22:51

http://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/behavior/james-1-22

> Og vær ordets gørere, ikke blot dets hørere,
> ellers bedrager I jer selv.
> (Jakob 1,22)

Dagens andagtstekst fra www.ucb.dk lyder bla. således:

=== citat start ===

Tirsdag 4. august (2009)

En billist blev fulgt tæt af en kvindelig bilist, som havde vældig travlt.

Da han kom til et lysreguleret kryds, bremsede han op for gult lys.

Kvinden i bilen bagved gik helt amok. Hun hamrede i hornet, råbte
skældsord og "gav ham fingeren".

Mens hun rasede og skræppede op, blev der banket på hendes rude,
og til sin rædsel ser hun, at det er en politibetjent, som banker.

Han beder hende stige ud af bilen og tager hende med på stationen,
hvor hun bliver kropsvisiteret, får taget fingeraftryk og bliver sat i en
celle.

Efter et par timer løslader den samme betjent hende, giver hende
hendes personlige ejendele og siger.

"Jeg beklager fejltagelsen, frue. Jeg rullede op bag Deres vogn, mens
de tudede i hornet og brugte kedelige fagter og grimme udtryk.
Jeg bemærkede streameren på deres kofanger med 'What would
Jesus do?' kørekortholderen med 'Vælg livet', skiltet i vinduet 'Følg
mig til søndagsskolen' og fredsemblemet på Deres bagageklap, så
jeg kunne kun tro, at De havde stjålet den bil."

Han havde åbenbart kørt efter en kristen, som ikke klarede det med
at følge Jesus så fint.

=== citat slut ====

With kind regards,
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 09294 news:4a784582$0$304$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9295

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-08-09 02:46

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen
> [...]

> jeg kunne kun tro, at De havde stjålet den bil."
>
> Han havde åbenbart kørt efter en kristen, som ikke klarede det med

Sød og spøjs anekdote, men jeg kan dog alligevel ikke lade være med at
bekymre mig lidt over scenariet med en politibetjent, som tilsyneladende
snarere mener sig bemidlet til at fælde "religiøs-moralske domme" end blot
at holde sig til sit ellers udmærkede verdslige mandat og embede: Nemlig at
håndhæve en ganske oplagt, jordnær og dennesidig lovgivning om at man i den
fælles trafiksikkerheds navn ikke bare har uhæmmet ret til at chikanere og
stresse lovlydige medtrafikanter for netop at køre lovformeligt.

(Dèn slags findes der vist ret konkrete lovbestemmelser om!)

Hendes eventuelle "forhold til Jesus" - uanset hvor stor en religiøs hykler
hun vel så end ellers i princippet måtte udstille sig som? - er imidlertid
bare ikke noget, der kommer en politimand (endsige præster eller pavelige
platugler) ved, og det ville derfor i givet fald være en skandale af rang
hvis en politibetjent skulle lægge dén slags subjektive argumentation til
grund for en anholdelse...

Hun har konstaterbart chikaneret en lovlydig medtrafikant: Dèt - og ALENE
dèt - kan hun med rette anholdes og subsidiært straffes for. Længere burde
dèn vel sådan set ikke være?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
> stresse lovlydige medtrafikanter for netop at køre lovformeligt.
>
> (Dèn slags findes der vist ret konkrete lovbestemmelser om!)

Jo, jo ... selvfølgelig er der også dén side af sagen, trafiksikkerheden, men ikke
desto mindre er det jo også kriminelt at stjæle andres biler.

> [...]
> dèt - kan hun med rette anholdes og subsidiært straffes for. Længere burde

Æh ...

Du har muligvis misforstået noget af teksten, fordi ...

Der er 2 forhold, som gør sig gældende i beretningen:

1.
Lovbrud ang. trafiksikkerhed

2.
Lovbrud ang. tyveri

Betjenten tror faktisk pga hendes *adfærd*, at hun er en tyveknægt, så han er
i sin gode ret og pligt til som ordensmagt at anholde hende alene på baggrund
af dette!

Problemet er så (juridisk set), at han tog fejl, hvilket vi jo alle kan gøre
nogengange!

Historien melder intet om, *om* han tjekkede hendes kørekort, og derigennem
kunne have forsikret sig om, at hun skam var bilens rette ejermand.

Der er altså IKKE tale om en såkaldt "religiøs-moralsk dom". Betjenten
OPSERVERER bare, at der er noget *mistænkeligt* i situationen og
handler derefter med den kompetance og autoritet (herundre magtanvendelse),
som borgerne har givet ham.

Last OUTPUT: 09352 news:4a7e914a$0$295$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9353

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-08-09 23:22

> [...]
> OPSERVERER bare, at der er noget *mistænkeligt* i situationen og
> handler derefter med den kompetance og autoritet (herundre

Problematikken, jeg lægger halv-hysterisk op til her, er snarere gående på
en vis frygt for dèn slags desperate, diktatoriske "teokratisme", vi jo ser
foregå i Iran med al sin "revolutionsgarde", der vel egentlig strengt taget
snarere skulle forestilles at være en slags "brothers keepers"-maskotter end
at være et særskilt hemmeligt politi af KBG/Gestapo/Stasi-modellen?

DERFOR min skepsis over at en given kritisk-intelligent betjent for
eksemplets tænkte skyld lægger "kristelig argumentation" til grund for sine
udredninger i retssammenhæng...

Jeg håber du ser "minefeltet", jeg mener man her hurtigt kan bevæge sig udi?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
> udredninger i retssammenhæng...
>
> Jeg håber du ser "minefeltet", jeg mener man her hurtigt kan bevæge sig udi?

Jo, jo, selvfølgelig ... hik ...

Last OUTPUT: 09365 news:4a80a297$0$306$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9366