Fra : Jesus-loves-you

Dato : 29-07-09 10:27

http://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/behavior

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:dk.politik
Sent: Wednesday, July 29, 2009, CET 11:02, GMT 09:02
Subject: 4 danskere tilbageholdt i Moldova
09221 news:4a70103e$0$304$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/558f8643f54a9b6e

> ... Dostojevskij sagde: "Når vi lyver, mister vi respekt for både os selv
> og andre. Og når vi ikke har respekt for nogen, ender vi med at give efter
> for vore impulser og hengive os til de laveste former for nydelse." ...

Hmm ...

Man kan ikke true sig til respekt.
Respekt er noget, man udelukkende opnår gennem fortjeneste.

Er dette korrekt ?

With kind regards,
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 09221 news:4a70103e$0$304$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9222

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-09 05:14

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> Man kan ikke true sig til respekt.
> Respekt er noget, man udelukkende opnår gennem fortjeneste.
> Er dette korrekt ?

Ordet "respekt" har flere forskellige betydninger. Så spørgsmålet
skulle hellere stilles i sproggruppen.

For 70+ år siden betegnede ordet frygt og underkastelse.
Den betydning er outdated.

Så var der en betydning i retning af "leflen" for folk med magt,
penge eller berømmelse.
Den er vist stadig gangbar i forbindelse med de kongelige.

Seriøst idag betyder det at anerkende andre levende væseners
ret til at være her og have deres egne behov og meninger, selvom
de ikke er identiske med ens egne. Altså i familie med tolerance.

I de senere år dukker en ny betydning op, noget i retning af
sentimental deltagelse, selv om man ikke kender offeret.

V.h. -- Ib

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
> ret til at være her og have deres egne behov og meninger, selvom
> de ikke er identiske med ens egne. Altså i familie med tolerance.

Ja, og det var jo sådan set dén side af sagen, som jeg gerne vil ha'
belyst, og derigennem navnlig belære "visse" personer om, at man ikke
kan true sig frem (i denne verden) til anerkendelse osv., men at man
tværtimod ligefrem *mister* al respekt (hvis man forsøger herpå)!

> I de senere år dukker en ny betydning op, noget i retning af
> sentimental deltagelse, selv om man ikke kender offeret.

Tak for dit indlæg, Ib ...

Last OUTPUT: 09234 news:4a718ccd$0$307$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9235

Fra : @

Dato : 30-07-09 16:03

On Wed, 29 Jul 2009 11:26:53 +0200, "Jesus-loves-you"
<John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote:

>Hmm ...
>
> Man kan ikke true sig til respekt.

tjae det kommer jo an på hvilken betydning man tillægger ordet
respekt-

er det særlig respektabelt at true andre?

jeg vil sige at man kan frygte folk der truer

>Respekt er noget, man udelukkende opnår gennem fortjeneste.
>
>Er dette korrekt ?

fortjeneste joe -

i min verden er det

folk som udtaler:
Jeg vil have din respekt fordi . . . .--

mister jeg netop AL respekt for,

jeg skal nok selv afgøre hvem jeg synes fortjener at blive
respekteret.

oj der var den med fortjensten jo igen.

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Jesus-loves-you

[ ... will be destroyed ... om 6 dage (6 Aug., 17:02) ... ]

> On Wed, 29 Jul 2009 11:26:53 +0200, "Jesus-loves-you"

[ ... file 9222 ... ]

Okay. Tak for dit indlæg, @ ...

Last OUTPUT: 09240 news:4a722d19$0$303$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9241

Fra : Poul E Hansen

Dato : 02-08-09 11:52

On 29 Jul., 11:26, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Hmm ...
>
>         Man kan ikke true sig til respekt.
>         Respekt er noget, man udelukkende opnår gennem fortjeneste.
>
> Er dette korrekt ?

Et ret bredt spøgsmål - hvad bstår truslen af? 'respekter
mig' /'underkast mig' (generelt) eller 'i den slags tilfælde skal du
gøre ieller ikke gøre sådan og sådan'

Når man stiller krav til andre tvinges man også (sådan skulle det i
hvert fald helst være) til at stille krav til sig selv, og leve op til
dem - hvis det er tilfældet er der vel en sammenhæng mellem dette og
sympati eller respekt fra andre.

Fra : Jesus-loves-you

> Et ret bredt spøgsmål - hvad bstår truslen af? ...

Jeg talte i generelle vendinger (men havde selvfølgelig noget helt
konkret i mine tanker.)

Last OUTPUT: 09277 news:4a7611f1$0$309$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9278