d'illusions ?
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-07-09 20:50

http://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/d-illusions-

Faldt lige over denne her fra www.udfordringen.dk Uge 26,
Torsdag den 25. juni 2009, Bagsmækken :

=== citat start ===

I duel med Gud

I den næste spaltes tid vil jeg - som troende - tillade mig
at gøre det forbudte: Tvivle.

Jeg græd første gang, da jeg i Frederikshavn i 1998 så filmen
The Truman Show i en mikrolille biograf, som jeg nok snarere
vil kalde en offentlig tv-stue.

Filmen handler om en dreng, der uden hans viden vokser
op i et live tv-show, hvor han selv er hovedpersonen, og hans
familie er ansatte skuespillere. Der er kameraer skjult overalt
lige fra fosterstadiet til hans - ikke uventede - udbrudskrise
i 30'erne.

Hans liv udfolder sig i en gigantisk kuppel, et specialbygget
indendørs tv-studie med en hel by og et hav. Han får mistanke
og kæmper sig som enhver filmhelt ud til kanten af kuplen
og indser, at hans liv er en illusion. Han tøver ikke med at
forlade kuplen for at møde verden.

For enhver, der er vokset op i en kristen familie, er det
ikke svært at sammenligne sig selv med denne film. Den
kan beskrive overgangen fra at leve på forældrenes tro til at
udvikle sin egen identitet og tro.

På det tidspunkt i mit dengang 24-årige liv fjernede jeg min
tros grænser, hvilket samtidig ledte til en stor troskrise.

Jeg lærte med tiden, at kun gennem troskrisen, blasfemien,
modet at kritisere Gud, kan jeg finde dybere ind til den
autentiske tro.. Kun sådan finder jeg Gud selv. Kun Gud og
mig, i duel om min sjæl.

Menneskers trusler om død og ulykke mod den tvivlende
preller af den modige. Jeg vil ikke tale med præster eller
religiøse ledere; jeg vil opbygge min egen tro.

Er der ikke plads til kristiske spørgsmål eller tvivl i et kristent
fællesskab, kan gruppen hurtigt udvikle sig til en gruppe af
angstfyldte mennesker, der i hemmelighed hver især sidder
med skam, skyld og ubesvarede spørgsmål.

Den personlige tros ingenmandsland er samtidig tvivlens
siamesiske tvilling og troens omvendelse i ét. Tvivl er troens
genfødsel. Og jeg er en kronisk tvivler med en urokkelig tro.

Gud har givet os den frie vilje til at tænke frit og ubegrænset.
Lad os bruge den til noget.

Af Henni Andreassen

=== citat slut ====

Jeg "fristes" over evne til at spille "bolden" videre bl.a. til Jer muslimer,
apropos (som der står skrevet i selve Koranen) ...

... en smertelig straf (i helvede) ...

With kind regards,
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 09219 news:4a6eef8c$0$306$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9220

Fra : tkruse

Dato : 13-08-09 18:57

On 28 Jul., 21:50, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]
> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)

handler det ikke om altid at kunne hente ny ånd
til alle problemer
derfor har de Kristne det bedre end andre
bønnens ånd er nådens ånd
skulle det ikke handle om det
og ikke om alt det ødelæggende ,bla.bla.bla
god ånd giver tro
hent det fra din egen hukommelse af hvad god ånd er
bed som om at du kunne svæve
bed som om at du kan gå på vandet
bed som om at vandet smager af vin
bed som om at du føler herlighed
bed fader vor som om at det er følelsen af herlighed der har magten
det er ren herlighed som er det sande hellige
ingen er store i himlen uden det

Fra : tkruse

Dato : 13-08-09 19:35

wrote:
> [...]
> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)

at bede som om at man kan gå på vandet
er ikke krampagtigt
og husk
vad der sås i svaghed skal opstå med styrke
ven dig kun til dit hjertes lethed
for du er allerede et med gud
at bede som om at vandet smager af vin
er en god sang for gud
som ikke bare lyder men også smager
lad det ikke bare smag og lyde
men også føle herlighed
syng med den førelse af herlighed du ikke har , som om at du havde
og vad der sås i svaghed skal opstå med styrke
kroppen kan huske,,og sydom forsvinder
giv det syge lov til at huske det raske for kun det raske kan gøre
rask og vække tro til mere tro
og måske kan du en dag
du fisker efter følesen af det raske i din bøn og jager det syge ud