Valuta i Thailand
Fra : JMN

Dato : 20-09-09 15:32

Hej med jer

Jeg ved udmærket at bath er møntsorten i Thailand, men for 4-5 år siden var
det en fordel at medbringe 100 dollar sedler
og få en fin kurs ved veksling. Hvordan er det egentlig i dag?

Ellers har vi naturligvis kreditkort til automaterne.

vh.
Jørgen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 20-09-09 16:46

"JMN" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og få en fin kurs ved veksling. Hvordan er det egentlig i dag?
>
> Ellers har vi naturligvis kreditkort til automaterne.

Kan det svare sig først at veksle til Dollars og så til Bath??

Jeg lavede lige en test, og det så er rigtigt ved jeg ikke.
Brugte valutakurser.dk
10000 dkr til blev 1976,28 US$ som igen blev vekslet til 66622,10 Bath
10000 kroner direkte vekslet til Bath, det blev til 66622,25 Thaibath

Elmer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-09-09 17:01

Elmer Fjort skrev:

> Kan det svare sig først at veksle til Dollars og så til Bath??
>
> Jeg lavede lige en test, og det så er rigtigt ved jeg ikke.

Din test medtager vist ikke gebyrer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold computeren fri for snavs og uønskede gæster:

Fra : Elmer Fjort

Dato : 20-09-09 17:35

> Din test medtager vist ikke gebyrer.

Nej, det glemte jeg, men umiddelbart ser det ikke ud til at der er noget
at spare

Elmer

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-09-09 07:44

Elmer Fjort wrote:
> [...]
> 10000 dkr til blev 1976,28 US$ som igen blev vekslet til 66622,10
> Bath 10000 kroner direkte vekslet til Bath, det blev til 66622,25

Det er nok temmelig sikkert ikke de kurser diverse moneychangers i Thailand
bruger. Om fordelen går den ene eller anden vej ved jeg ikke.

Jeg plejer at holde mig til Visa, også selvom det koster lidt gebyrer. Så
behøver man ikke forholde sig til hvor mange penge man vil bruge inden man
tager afsted

Keller

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-09-09 17:00

JMN skrev:

> [...]
> og få en fin kurs ved veksling. Hvordan er det egentlig i dag?
>
> Ellers har vi naturligvis kreditkort til automaterne.

Det kan normalt bedst betale sig at bruge automaterne, men
vær opmærksom på, at der trækkes 30 kroner i gebyr for hver
udbetaling, så hellere få store udtræk end en masse små.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér dine venner med ny viden:

Fra : Kim

Dato : 21-09-09 16:33

Hej
Møntfoden i Thailand er BAHT.
Det kan somregl betale sig at veksle dk. kr. til Baht i Thailand.
Dette kan b.la med fordel gøres hos
http://www.superrich1965.com/Eng/location.aspx
forøvrigt skal du betale 150 Baht når du bruger dit kredit kort i de
Thailandske pengeautomater.
Dvs. du beder om at få f.eks. 20.000 baht, maskinen skriver til dig, at det
koster 150 Baht, som du så skal sige ok til, dernæst kommer der 20.000 ud,
men på kviteringen er der trukket 20.150 Baht. Hertil kommer det du skal
betale for kontanthævning i Danmark . Typisk mellem 30 og 50 Dkr.

Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-09-09 20:58

Kim skrev:

> Møntfoden i Thailand er BAHT.

Det nævnte gebyr skal betales til den danske bank, og her er
møntfoden DKR.

> forøvrigt skal du betale 150 Baht når du bruger dit kredit kort i de
> Thailandske pengeautomater.

Så er det noget nyt. Det var ikke tilfældet, da jeg var der
i April.

P. S. Du må meget gerne svare under det, du citerer, og
samtidig klippe unødig citat væk. Eftersom du havde svaret
over det citerede, kan jeg ikke umiddelbart medtage citatet
fra mit tidligere indlæg. Og det kan gøre det sværere for
andre at vide, hvad vi egentlig snakker om.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus, spam og uønskede gæster på computeren

Fra : mrd

Dato : 25-09-09 11:39

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Undgå virus, spam og uønskede gæster på computeren

Vi var i Thailand for 2 måneder siden, og det eneste sted vi oplevede det
med de 150 baht var i Bangkok, og vi har heller ikke tidligere oplevet det
f.eks. på Phuket.

mvh
Dorthe

Fra : bosol

Dato : 21-09-09 14:45

On 20 Sep., 17:32, "JMN" <vir...@ikke.dk> wrote:
> [...]
> og få en fin kurs ved veksling. Hvordan er det egentlig i dag?
>
> Ellers har vi naturligvis kreditkort til automaterne.

Jeg ville veksle her:
http://www.forexvaluta.dk/rates.asp?sectionId=594&print=true&sortby=co_name_lang3

for mange år siden i Larsen's Rejser, skulle vi veksle i bureauet lige
over for hvor man dengang fik sine kufferter udleveret, de gav mest
for DKK (danske kroner)