Rippers
Fra : John V.

Dato : 20-09-09 03:00

Hvad gør man ved en sagfører det sender en til rippers og meddeler dem at
der er faldet en dom, når sagen ikke engang har været i retten endnu?

Rippers/Experian sender derefter besked til alle mulige om at jeg er dårlig
betaler, selv om det er en lodret løgn, ganske vist er der
uoverensstemmelser men ikke nogen dom. Kan jeg sagsøge den pågældende
sagfører, Rippers/Experian eller den der oprindeligt har begæret en sag?

John

Fra : alexbo

Dato : 20-09-09 09:35

"John V." <taform@c.dk> skrev

> Hvad gør man ved en sagfører det sender en til rippers og meddeler dem at
> der er faldet en dom, når sagen ikke engang har været i retten endnu?

Klag over det til RKI.
http://www.experian.dk/Kontakt%20os/ForbrugerService.aspx

mvh
Alex Christensen

Fra : John V.

Dato : 22-09-09 15:02

> "John V." <taform@c.dk> skrev

> Klag over det til RKI.
> http://www.experian.dk/Kontakt%20os/ForbrugerService.aspx
>

> mvh
> Alex Christensen

Underligt svar, klag over RKI til RKI...

John

Fra : Søren Hansen

Dato : 22-09-09 15:08

John V. skrev:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Underligt svar, klag over RKI til RKI...
>
> John

Det er ikke RKI du skal klage over, men sagføreren, der ikke har
overholdt betingelserne for at indberette en person til RKI.

Så derfor klager du til RKI.

Hvis du havde taget dig til til at kigge på det link du havde fået, og
kigget i deres FAQ, ville du givet have fundet følgende sider.

http://www.experian.dk/Kontakt%20os/ForbrugerService/FAQ%20ForbrugerService/FAQ%20Hvornaar%20maa%20man%20registrere.aspx

http://www.experian.dk/Kontakt%20os/ForbrugerService/FAQ%20ForbrugerService/FAQ%20Hvor%20kan%20jeg%20klage.aspx

Derfor klager du til RKI.

--
Søren

Fra : John V.

Dato : 22-09-09 15:39

"Søren Hansen" <shans@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du havde taget dig til til at kigge på det link du havde fået, og
> kigget i deres FAQ, ville du givet have fundet følgende sider.

Det har jeg selvfølgelig allerede gjort, RKI sender mig så et brev hvori der
står at JEG skal give besked hvis der skal sendes et dementi til alle der
har modtaget de forkerte oplysninger. Burde dette ikke ske automatisk,
hvorfor skal jeg belemres med tvivlsomme foretagener som RKI/Experian.

Jeg er heller ikke tilfreds med at jeg bare kan klage, der skal også
udbetales en kontant erstatning.
Spørgsmålet er hvem skal udbetale den.

1: Den der oprindeligt har begæret sagen (De gule sider), er kendt for at
bruge særdeles ufine metoder,
men jeg ved jo ikke hvad de har forlangt af sagføreren.

2: Sagføreren, som sender de urigtige oplysninger

3: RKI/Experian, som sender en urigtig besked til flere af mine leverandører
og kunder.

Bør jeg simpelthen tage en advokat i denne sag?

John

Fra : Søren Hansen

Dato : 22-09-09 15:50

John V. skrev:
> [...]
> har modtaget de forkerte oplysninger. Burde dette ikke ske automatisk,
> hvorfor skal jeg belemres med tvivlsomme foretagener som RKI/Experian.

Det er der ikke nogen lov der siger at det skal.

> [...]
> og kunder.
>
> Bør jeg simpelthen tage en advokat i denne sag?

Ja det lyder sådan.
Husk at komme med dokumentation på hvor mange penge denne sag har kostet
dig.

--
Søren

Fra : alexbo

Dato : 22-09-09 15:36

"John V." skrev

> Underligt svar, klag over RKI til RKI...

Næh det er nu sagføren du skal klage over, læser du ikke dine egne indlæg?

mvh
Alex Christensen