/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Aprilia Habana Custom. Som ikke starter?
Fra : Jacob Laugesen


Dato : 02-08-09 23:13

Jeg kørte en tur hjem fra abejde som jeg har gjort mange gange før.
Efter omkring 15 km. var det som om jeg gav mindre gas selv om jeg holdt
håndtaget i bund.

Jeg stoppede for at se hvad der var i vejen og den døde. Siden har jeg
ikke kunnet starte den.

Jeg har prøvet den del og nu står den mere eller mindre skilt ad i
kælderen så jeg kan komme til at lave den. Jeg har bare ikke meget
erfaring med knallert motorer (Jeg kender en del til meget andet teknik)
.. Så jeg håber på jeres hjælp.

Hvad har i af idéer til hvad det kan være? Det er ikke vand i benzinen.
og der kommer brændstof hen til karburatoren. Der er også fine gnister
på tændrøret.

Hilsen Jacob Laugesen

 
 
Henning Lund (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 06-08-09 05:32

Jacob Laugesen <Sefnyr@yahoo.dk> skrev:
> Jeg kørte en tur hjem fra abejde som jeg har gjort mange gange
> før. Efter omkring 15 km. var det som om jeg gav mindre gas
> selv om jeg holdt håndtaget i bund.

Den kan desværre godt være en varmesætning og deraf fastsiddende
stempelringe eller ødelagt stempel/cylinder.

--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk


Carsten (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 06-08-09 12:09

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> wrote in message
news:4a7a5cca$0$5676
> Den kan desværre godt være en varmesætning og deraf fastsiddende
> stempelringe eller ødelagt stempel/cylinder.

Jeps, rigtig godt bud (desværre). Jeg har gjort det to gange på en Peugeot
Speedfight. Begge gange var øverste stempelring knækket og havde lavet nogle
gevaldige ridser i cylinderen. Den manglende ring + ridserne giver *nul*
kompression - og så er den altså umulig at starte. Hvis ridserne i
cylinderen er forholdsvis små, så kan et nyt stempel nok gøre det. Jeg kan
se af..

http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=1205

...at det kun koster en plov. For mig kostede stempel alene 900 kr. :-|

Carsten



Jacob Laugesen (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Jacob Laugesen


Dato : 06-08-09 17:20

Carsten skrev:
> "Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> wrote in message
> news:4a7a5cca$0$5676
>> Den kan desværre godt være en varmesætning og deraf fastsiddende
>> stempelringe eller ødelagt stempel/cylinder.
>
> Jeps, rigtig godt bud (desværre). Jeg har gjort det to gange på en Peugeot
> Speedfight. Begge gange var øverste stempelring knækket og havde lavet nogle
> gevaldige ridser i cylinderen. Den manglende ring + ridserne giver *nul*
> kompression - og så er den altså umulig at starte. Hvis ridserne i
> cylinderen er forholdsvis små, så kan et nyt stempel nok gøre det. Jeg kan
> se af..
>
> http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=1205
>
> ..at det kun koster en plov. For mig kostede stempel alene 900 kr. :-|
>
> Carsten

Tak for indput. Hvis det er det der er i vejen så kan jeg se at jeg skal
til at skrue den en del mere fra hinanden.

Nu har jeg jo som skrevet ikke rodet så meget med det her. Kan i sige
mig hvad der er den rigtige måde at komme ind og kontrolere om det er
det der er i vejen? Altså i hvilken rækkefølge skal man pille hvad af?

Hilsen Jacob.

Carsten (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 06-08-09 19:58

"Jacob Laugesen" <Sefnyr@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:4a7b02ac$0$29

> Nu har jeg jo som skrevet ikke rodet så meget med det her. Kan i sige mig
> hvad der er den rigtige måde at komme ind og kontrolere om det er det der
> er i vejen? Altså i hvilken rækkefølge skal man pille hvad af?

Kender desværre ikke modellen. På min speedfight skulle man bare under
sædet, af med luft-køle-plastikken, af med topstykket og så sad cylinder
m/stempel der under. Det tog en halv times tid.

Carsten



Jacob Laugesen (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Jacob Laugesen


Dato : 07-08-09 00:47

Carsten skrev:
> "Jacob Laugesen" <Sefnyr@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:4a7b02ac$0$29
>
>> Nu har jeg jo som skrevet ikke rodet så meget med det her. Kan i sige mig
>> hvad der er den rigtige måde at komme ind og kontrolere om det er det der
>> er i vejen? Altså i hvilken rækkefølge skal man pille hvad af?
>
> Kender desværre ikke modellen. På min speedfight skulle man bare under
> sædet, af med luft-køle-plastikken, af med topstykket og så sad cylinder
> m/stempel der under. Det tog en halv times tid.
>
> Carsten

Tjaa nu er der en del mere "indpakning" på en Habana. Jeg har ikke
fjernet rummet under sædet. Kun selve sædet og de fleste dele af kåben
og karburator, luftfilter og andre smådele. Men det tog da også et par
timer.

Batteri, vakumventil og nogle elektriske komponenter hænger fast på,
eller er i det plast der udgør rummet under sædet. Derudover er hele
cylinderen pakket ind i plast skaller. Så der skal pilles en del fra
hinanden før jeg kan komme til.

Så ved jeg jo hvad jeg skal lave i weekenden. Det ser ikke ud til at der
er noget i vejen med karburatoren. Der kommer en fin tåge ud af den hvis
jeg blæser trykluft igennem den. Jeg har dog ikke lige skilt den ad endnu.

//Jacob L.

Henning Lund (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 07-08-09 15:35

Jacob Laugesen <Sefnyr@yahoo.dk> skrev:

> Så ved jeg jo hvad jeg skal lave i weekenden. Det ser ikke ud
> til at der er noget i vejen med karburatoren. Der kommer en
> fin tåge ud af den hvis jeg blæser trykluft igennem den. Jeg
> har dog ikke lige skilt den ad endnu.

Trykluft og karburatorer er en meget dårlig sammenblanding, du
risikerer at blæse ting i udu, svømmehøjde ændres osv. osv.
Trykluft er godt til en karburator hvis den er adskilt i stumper
og stykker, ellers ikke. Vedr. cylindertjek, få en der har
forstand på den slags til at hjælpe, det kan snart koste
adskillige hundrede lapper hvis du ødelægger noget.

--
Mvh
Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk


ScooterGrisen (20-08-2009)
Kommentar
Fra : ScooterGrisen


Dato : 20-08-09 07:36

Er der kompression på ?

Hvis du træder på kickstarteren er der så modstand ligesom der plejer
at være eller kan du bruge kickstarteren med hånden uden besvær ?

Prøv at skru karburator og indsugningsstuds af... det vist meget
normalt at den der membran der sidder under indsugningsstudsen fejler,
altså at den ikke lukker ordentligt. du kan jo lige checke den og se
om den måske er knækket eller noget.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste