Egypten. Hurghada. Makadi Bay
Fra : Jim Andersen

Dato : 18-09-09 11:00

Hej gruppe,

Sidst jeg (for førte gang) skulle afsted til Hurghada fik jeg nogen
uvurderlige tips herfra.
Både om dykning/snorkling og generelle ferietips.

Så jeg hører lige om der er nogen der kender til Makadi Bay-området.
Vi (kone og 2 børn) skal denne gang bo på Grand Makadi
http://www.falklauritsen.dk/DA/Destinationer/Afrika/Egypten/Hurghada/Hoteller/Pages/HotelGrandMakadi.aspx

Jeg regner med at skulle ud på 2, måske 3, dykkerture.
Kender I nogen gode steder at snorkle, dykke, udflugter, do's and dont's?

pft
/jim

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-09 20:59

Jim Andersen <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg regner med at skulle ud på 2, måske 3, dykkerture.
> Kender I nogen gode steder at snorkle, dykke, udflugter, do's and dont's?

Ja du skal prøve en tur til Ras Mohammed, som er deres nationalpark
under vand.

Ca. 30 kilometer syd for Hurghada ligger der et fantastisk dykkested,
som skulle have verdens eneste rev helt inde ved kysten. Har desværre
ikke selv set det da jeg først fik kendskab til det på sidste feriedag.

I øvrigt ligger der en fantastisk indisk restaurant i selve centrum af
Hurghada - den ligger oppe i en gade i en frygteligt kvarter....... men
maden er pissegod.

By the way - en taxi fra den nordligste del af byen til centrum af
Hurghada kostede 10 egyptiske pund i december sidste år. Det er sgu nok
det samme stadigvæk.

De starter altid ud med 50, men så skal du bare sige 10 og holde fast.
Truer du med at tage en anden taxi så kommer du med til de 10.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 22-09-09 21:59

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Ca. 30 kilometer syd for Hurghada ligger der et fantastisk dykkested,
> som skulle have verdens eneste rev helt inde ved kysten.

Øv hvad ?

Langt de fleste rev i f.eks. Sharm El Sheikh, er ved kysten.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-09-09 22:26

Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote:

> Øv hvad ?
>
> Langt de fleste rev i f.eks. Sharm El Sheikh, er ved kysten.

Enig. Har været begge steder, men fik aldrig set det syd for Hurghada,
som efter hvad jeg fik at vide var enestående.

Next time.

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 22-09-09 22:31

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Enig. Har været begge steder, men fik aldrig set det syd for Hurghada,
> som efter hvad jeg fik at vide var enestående.
>
> Next time.

Hvad er det du mener med 'som skulle have verdens eneste rev helt inde
ved kysten' ?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-09-09 11:00

Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote:

> Hvad er det du mener med 'som skulle have verdens eneste rev helt inde
> ved kysten' ?

Det blev jeg fortalt. Det er anden hånds forklaring.

Jeg gengiver blot hvad jeg fik fortalt, da jeg var der.

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 23-09-09 20:45

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Det blev jeg fortalt. Det er anden hånds forklaring.
>
> Jeg gengiver blot hvad jeg fik fortalt, da jeg var der.

Ahh okay :)

Fra : OFH

Dato : 04-10-09 12:10

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg regner med at skulle ud på 2, måske 3, dykkerture.
> Kender I nogen gode steder at snorkle, dykke, udflugter, do's and dont's?

Det kunne være "The Blue Hole" ved Dahab som du har hørt om. Et gigantisk
dybt og stort hul i revet som ligger lige ind til kysten. Hulet er omkring
en kilometer i omkreds og lukker sig næsten helt ud mod havet. Det besøges
af dykkere fra hele verden og kan ses fra rummet. (måske kommer der også
nogle Aliens og dykker der?)
Vi snorklede der sidste år, og der var en del som dykkede med fuld udstyr.
Hullet er absolut et besøg værd hvad enten man snorkler eller dykker.
Forøvrigt ligger revene helt op til kysten i hele området af "Ras Mohammed
Nationalpark" og der er rigtig fint at dykke/snorkle faktisk i hele området.
ps. Ras Mohammed betyder iøvrigt Mohammeds Hoved.

--
M.V.H
OFH

Fra : OFH

Dato : 04-10-09 13:11

> [...]
>
> Jeg regner med at skulle ud på 2, måske 3, dykkerture.
> Kender I nogen gode steder at snorkle, dykke, udflugter, do's and dont's?

Ved Egyptens Rødehavskyst ligger Safaga, og her finder man snorkling (og
dykning) i verdensklasse. Mange organiserede snorkelture tager til Soma Bay,
hvor der ligger en lille ø, som er god at snorkle omkring. Her er koraler,
og du kan møde den giftige dragefisk, muræner, anemonefisk og blæksprutter.
På en heldig dag kan du endda se delfiner.
Se her for dykning og snorkling:
http://tgt.dk/inspiration/tema/bedste_vaerste/article60441.ece

--
M.V.H