kan man undgå for mange myggestik?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-09-09 10:48

Hej

Hvis man skal et sted hen hvor man ved der er RIGTIG mange myg, kan man
så gøre noget for at forberede sig så de evt. vil stikke lidt mindre?
Jeg tænker om der er et eller andet de ikke kan lide som man derfor kan
sørge for at spise en del af inden?

Mvh
Anders

Fra : michael

Dato : 18-09-09 13:10

Anders T. Nielsen skrev:
> [...]
> så gøre noget for at forberede sig så de evt. vil stikke lidt mindre?
> Jeg tænker om der er et eller andet de ikke kan lide som man derfor kan

Myggebalsam - altså ikke spise det, men smøre sig ind i det. Og i øvrigt
gå med lange bukser og langærmede trøjer.

/michael

Fra : Søren A Christensen

Dato : 18-09-09 20:44

michael wrote:

> Myggebalsam - altså ikke spise det, men smøre sig ind i det. Og i øvrigt
> gå med lange bukser og langærmede trøjer.
>
> /michael

Og køb myggebalsam på destinationen. Dem man kan købe i DK har ikke det
mest effektive stof, "deet", da det ikke er lovligt i danmark.

/Søren

Fra : Peter T.

Dato : 20-09-09 11:54

In article <4ab3e311$0$281$14726298@news.sunsite.dk>, sac@post3.tele.dk
says...

> Og køb myggebalsam på destinationen. Dem man kan købe i DK har ikke det
> mest effektive stof, "deet", da det ikke er lovligt i danmark.

Korrekt. Det myggebalsam, man kan købe i Sverige og som er forbudt
herhjemme, er temmeligt effektivt. Og det, man kan købe herhjemme, er
99% virkningsløst.

--
Peter T.

Fra : bosol

Dato : 18-09-09 07:16

On 18 Sep., 12:48, "Anders T. Nielsen" <anders2000toxva...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> så gøre noget for at forberede sig så de evt. vil stikke lidt mindre?
> Jeg tænker om der er et eller andet de ikke kan lide som man derfor kan

Der var en "billig" opskrift i DR-1 iaftes (olivenolie og
Eukalyptusolie) og det virker, da myggene ikke kan lide Eukalyptus,
derfor planter mange Eukalyptustræet omkring deres huse blev der sagt.

Fra : Ivar

Dato : 19-09-09 09:22

bosol skrev:

> Der var en "billig" opskrift i DR-1 iaftes (olivenolie og
> Eukalyptusolie) og det virker, da myggene ikke kan lide Eukalyptus,
> derfor planter mange Eukalyptustræet omkring deres huse blev der sagt.

Jeg kan forestille mig, at det også vil have en vis virkning, hvis
man smører huden ind i et 10 millimeter tykt lag hjortetaksolie.

God ferie!

Ivar Magnusson

Fra : oz3bto

Dato : 18-09-09 19:19

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre noget for at forberede sig så de evt. vil stikke lidt mindre?
> Jeg tænker om der er et eller andet de ikke kan lide som man derfor kan

Æd extremt meget hvidløg virker både på myg og lopper

Gør det selv og får stortset aldrig mygge eller loppe bid og det er til
trods for at vi har et par katte og en hund i huset samt at jeg er ivrig
lystfisker i div søer

Fra : Elmer Fjort

Dato : 18-09-09 22:04

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Æd extremt meget hvidløg virker både på myg og lopper

Og mennesker

Elmer

Fra : Brian Lund

Dato : 18-09-09 22:28

> Og mennesker

Og vampyrer!

Personligt er min erfaring med at spise meget hvidløg, meget blandet, nogen
gange får jeg mange myggestik andre gange ikke... Ligesom myg nogle steder
meget gerne vil have mit blod mens i andre lande foretrækker de andre
personers!

Iøvrigt kan jeg fint tåle at få mygstik i øst/sydeuropa men jeg her hjemme
ofte hæver mere eller mindre efter myggestik!

Men hvidløg smager jo godt så der er jo ikke noget forgjort i at spise
masser af det!

Brian

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-09-09 15:10

On Fri, 18 Sep 2009 11:48:22 +0200, "Anders T. Nielsen"
<anders2000toxvaerd@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Hvis man skal et sted hen hvor man ved der er RIGTIG mange myg, kan man
>så gøre noget for at forberede sig så de evt. vil stikke lidt mindre?
Myggebalsam/spray købt et andet sted end i danmark, men myg har
desværre forkærlighed for nogle personer og ikke for andre, så er man
i den "eftertragtede" gruppe, får man masser af stik hvis der er
masser af myg.

>Jeg tænker om der er et eller andet de ikke kan lide som man derfor kan
>sørge for at spise en del af inden?
Jeg har ikke hørt om noget der virker effektivt, jeg er selv meget
følsom over for myggestik og samtidig i myggenes farvoritgruppe.
Jeg har fundet ud af at man kan få en hel samling beklædningsstande
lavet af myggenet, jeg nøjes dog med en hat med myggenet med over
hovedet og 2 afstandsringe til at holde nettet væk fra huden.
Er næsten lige hjemvendt fra en tur ved skov og vand og der var der
nogle som havde jakker af myggenet og det så godt nok mærkeligt ud,
men de sagde at det var meget bedre end kun at have langærmet trøje
på. De sagde også at man kunne få bukser og overtrækssko/støvler lavet
af myggenet.
Man kan jo også undgå de tidspunkter på døgnet hvor myggene er mest
aktive, det redukserer også myggestikkene.

/Hans