Kan det betale sig at købe "herregårdssten~
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-09 17:43

Er der (alt andet lige) penge sparet ved at købe "herregårdssten" hos fx.
Max Bahr i Flensborg i forhold til fx. Stark?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 15-09-09 18:17

> Er der (alt andet lige) penge sparet ved at købe "herregårdssten" hos fx.
> Max Bahr i Flensborg i forhold til fx. Stark?

Jeg aner der ikke. Men hvis du kan tilgå nogle Flensburgske
byggemarkedssider med priser, så kan ordet "steinplatten" måske bringe dig
videre.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-09 18:25

Martin Bak skrev:

> Jeg aner der ikke. Men hvis du kan tilgå nogle Flensburgske
> byggemarkedssider med priser, så kan ordet "steinplatten" måske
> bringe dig videre.

Kiggede på Max Bahrs hp men der var ik meget at hente; lissom fx. Citti's
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hauge

Dato : 15-09-09 18:31

Hans Paulin (6310) wrote:
> Kiggede på Max Bahrs hp men der var ik meget at hente; lissom fx.
> Citti's

Så prøv Bauhaus, ellers skal du vel derned efter billige Padderborner eller
endnu ringere, Royal, så kan du jo tage rundt i butikkerne.. Men pas på, de
er sikkert alle sammen brune.. ;)

Ellers er der jo den mulighed at du får et tilbud hos det lokale
byggemarkede, frem for at gå efter m2-prisen, da det typisk er billigere
hvis man gider gøre en indsats for at spørge sig for.

Mvh Hauge

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-09 19:33

Hauge skrev:

> Så prøv Bauhaus, ellers skal du vel derned

Skal so oder so derned på lørdag efter fødevarer

> efter billige Padderborner
> eller endnu ringere, Royal, så kan du jo tage rundt i butikkerne..

Drikker ikke

> Men pas på, de er sikkert alle sammen brune.. ;)

Hæ hæ

> Ellers er der jo den mulighed at du får et tilbud hos det lokale
> byggemarkede, frem for at gå efter m2-prisen, da det typisk er
> billigere hvis man gider gøre en indsats for at spørge sig for.

Prutter aldrig
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hauge

Dato : 15-09-09 19:59

Hej
Hans Paulin (6310) wrote:
> Prutter aldrig

Puha, du må ligne en ballon

Det er ikke at prutte, hvis man går ind på "kontoret" i trælasten hos XL, og
spørger efter et tilbud på x m2 herregårdssten, men hvis du bliver ved efter
at have fået prisen med at "det er sgu for dyrt, jeg vil ikke give mere
end....", så er det at prutte. Prutter du for meget, så skal du have
gasmaske med.. Hehe..

Mvh Hauge

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-09-09 04:36

Hauge skrev:

> Det er ikke at prutte, hvis man går ind på "kontoret" i trælasten hos
> XL, og spørger efter et tilbud på x m2 herregårdssten

Okay
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 16-09-09 17:02

On Wed, 16 Sep 2009 06:35:50 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Okay

Især hvis det er en lidt større mængde, er der gode chancer for at få en
bedre pris.

Vær også opmærksom på, om der skal betales et eller andet for transport
fra Flensborg - betonfliser vejer jo meget ift. værdien.

--
JÅH

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-09-09 18:12

Jens Åge Holm skrev:

> Vær også opmærksom på, om der skal betales et eller andet for
> transport fra Flensborg - betonfliser vejer jo meget ift. værdien.

I 1. omgang ville vi ha kørt dem hjem selv - må ha 600 kg. i traileren

Har dog lige målt op i dag og regner med ca. 17 1/2 m2 så dét ville blive
til 4 læs/ture hvilket er for meget
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-09-09 21:10

> I 1. omgang ville vi ha kørt dem hjem selv - må ha 600 kg. i traileren
>

> Har dog lige målt op i dag og regner med ca. 17 1/2 m2 så dét ville blive
> til 4 læs/ture hvilket er for meget
> --

Kig lige her.

http://www.netfliser.dk/?side=flise&type=1®ion=2&fliseid=114&word=Herregårdssten%20%20Grå

Elmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-09-09 05:08

Elmer Fjort skrev:

> Kig lige her.
>

> http://www.netfliser.dk/?side=flise&type=1®ion=2&fliseid=114&word=Herregårdssten%20%20Grå

Fint tip!

Men jeg skal max bruge 17 1/2 m2 hvorved der kommer 750 kr. på i fragt;
grænsen går ved 40 m2.

Men ellers synes jeg det ser billigt ud!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 16-09-09 21:43

On Wed, 16 Sep 2009 20:11:41 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Har dog lige målt op i dag og regner med ca. 17 1/2 m2 så dét ville blive
> til 4 læs/ture hvilket er for meget

Det er ca. 1½ palle - det er ikke en ret stor mængde.

Den XL byg jeg har handlet lidt ved, kører vist gratis ud med varerne,
hvis der er for over 1200 kr. - det kommer du jo nok lidt over.

--
JÅH

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-09-09 05:09

Jens Åge Holm skrev:

> Det er ca. 1½ palle - det er ikke en ret stor mængde.
>
> Den XL byg jeg har handlet lidt ved, kører vist gratis ud med varerne,
> hvis der er for over 1200 kr. - det kommer du jo nok lidt over.

Ku jo være lækkert
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-09-09 19:41

Hans Paulin (6310) wrote:
> Er der (alt andet lige) penge sparet ved at købe "herregårdssten" hos fx.
> Max Bahr i Flensborg i forhold til fx. Stark?

Har du overvejet om de sten du vil have er et rent dansk design, og ikke
kan fås i den farve eller dimension du er vant til, i udlandet?

Mvh. Jørgen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-09-09 05:04

Jørgen Rasmussen skrev:

> Har du overvejet om de sten du vil have er et rent dansk design, og
> ikke kan fås i den farve eller dimension du er vant til, i udlandet?

Jeg er ikke så kritisk hvis prisen er lav; har før købt klinker og andre
byggematerialer dér.

Klinkerne lignede næsten præcis dem vi havde købt i dyre domme i dk.
Hans
www.zofiaoghans.dk