Hvad vejer 1 m2 herregårdssten e.l.?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-09 15:57

Hvad vejer 1 m2 herregårdssten e.l.?

Skal evt. ha x-m2 med hjem i traileren.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 15-09-09 16:08

news:4aafab2f$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad vejer 1 m2 herregårdssten e.l.?
>
> Skal evt. ha x-m2 med hjem i traileren.

Ca 20% mindre

Hans, du har da hørt om Google?
Iflg. http://www.rbr.dk/Herreg%C3%A5rdssten-14.aspx
vejer 1 m2 ca. 124 eller 155 kg, afhængig af om de er 55mm eller 70mm tykke.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-09 17:32

Martin Bak skrev:

> Iflg. http://www.rbr.dk/Herreg%C3%A5rdssten-14.aspx
> vejer 1 m2 ca. 124 eller 155 kg, afhængig af om de er 55mm eller 70mm
> tykke.

Tak
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frede

Dato : 16-09-09 10:21

On 15 Sep., 18:32, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Tak
> --
>   Med venlig hilsen
>           Hanswww.zofiaoghans.dk

Jeg har lige købt IBF Bondesten hos XL, de leverer kvit og frit, hvor
andre vil have 600-800 kr. hvis man køber under 50 kvm.
Og nej deres kvm. pris var ikke tilsvarende højere.

Frede

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-09-09 18:09

Frede skrev:

> Jeg har lige købt IBF Bondesten hos XL, de leverer kvit og frit, hvor
> andre vil have 600-800 kr. hvis man køber under 50 kvm.
> Og nej deres kvm. pris var ikke tilsvarende højere.

Kan kun finde sådan noget hér:

http://shop.xl-byg.dk/search/pg1/?np=100&kw=bel%e6gningssten

til en plov pr m2; havde forestillet mig noget billigere
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frede

Dato : 17-09-09 09:57

On 16 Sep., 19:09, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> [...]
>
> http://shop.xl-byg.dk/search/pg1/?np=100&kw=bel%e6gningssten
>
> til en plov pr m2; havde forestillet mig noget billigere

Det kommer selvfølgelig an på hvilke sten du ønsker, dem jeg har købt
er glatte 14x21x5,5 cm til 85 kr./kvm

Frede

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-09-09 19:10

Frede skrev:

> Det kommer selvfølgelig an på hvilke sten du ønsker, dem jeg har købt
> er glatte 14x21x5,5 cm til 85 kr./kvm

Hvad skal man søge på?

"Sten" gir de 5 ovennævnte og "fliser" gir kun indendørs?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frede

Dato : 17-09-09 13:28

On 17 Sep., 20:09, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Hvad skal man søge på?

Belægningssten, eller se på Ibf og Rbr´s hjemmesider

Frede

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-09-09 16:04

Frede skrev:

> Belægningssten

Dét var dét jeg oprindelig søgte på som kun gav de 5 typer til 499 kr pr. m2

> eller se på Ibf og Rbr´s hjemmesider

Okay, tak
Hans
www.zofiaoghans.dk