ny hæk i ugødet spaugnum
Fra : Per H

Dato : 13-09-09 20:25

Er subj ok, eller skal det blandes med havejord?

Er det normalt at Ligusterhæk, ( et år) er i to farver?

per

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-09-09 07:09

On Sun, 13 Sep 2009 21:25:20 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Er subj ok, eller skal det blandes med havejord?

Der skal så absolut blandet med havejord. Medmindre det da er en
rhododendronhæk.

>Er det normalt at Ligusterhæk, ( et år) er i to farver?

Hvordan to farver?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Per H

Dato : 14-09-09 15:46

lysegrøn og mørkegrøn,

per

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-09-09 17:57

On Mon, 14 Sep 2009 16:46:29 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> lysegrøn og mørkegrøn,

Normalt kan man nok ikke kalde det, men det kan nemt skyldes forskel på
næringsindholdet i jorden hvor de står. Det lyder i hvert fald som om de
lyse simpelthen mangler noget næring.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Per H

Dato : 14-09-09 18:20

On Mon, 14 Sep 2009 18:56:33 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Normalt kan man nok ikke kalde det, men det kan nemt skyldes forskel på
>næringsindholdet i jorden hvor de står. Det lyder i hvert fald som om de
>lyse simpelthen mangler noget næring.

Ja de får jo gødning et par gange om året, men de står lige op af et
fortov, med stabilgrus, som jeg ellers rensede op, men det er nok ikke
verdens bedste jord. Er der håb forude, de er et år gamle nu.?

per

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-09-09 19:29

On Mon, 14 Sep 2009 19:19:50 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> Ja de får jo gødning et par gange om året, men de står lige op af et
>fortov, med stabilgrus, som jeg ellers rensede op, men det er nok ikke
>verdens bedste jord. Er der håb forude, de er et år gamle nu.?

Er det kun de lysegrønne som står op ad/i stabilgruset? Hvis det er, så
giv dem gødning lidt oftere, men i lidt mindre mængde hver gang.
Når de kun er et år gamle, men ellers gror, så er der håb. De vil have
sværere ved at komme i gang i stabilgruset, fordi der ikke er så meget
næring deri, men også fordi det tørrer hurtigere ud end "rigtig" jord.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/