"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
news:4aaccbf3$0$286$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad siger loven samt forbrugerbeskyttelsen i Danmark om dette:
>
> Har man krav på at få en HDD repareret eller ombyttet i tilfælde af fejl,
> selvom man ikke længere har kviteringen, når man via serienummeret kan
> checke hos producenten at HDD stadig er i garanti?
>
> Her tænker jeg på følgende:
>
> HDD er importeret til og solgt i Danmark.
>
> Kviteringer er nogen gange udskrevet på papir hvor skriften efterhånden
> kan forsvinde.
>
> Kviteringer kan forsvinde, men serienummeret forbliver på HDD.
>
> Når der intet sted står noget om at garantien vil forsvinde hvis et
> klistermærke bliver fjernet, her tænker jeg på "Warranty void if removed"
> ikke er påført klistermærke.
>
> Det drejer sig om en WD HDD som blev købt for knapt et halvt år siden, der
> sidder et klistermærke og dækker et hul på siden af HDD. Dette
> klistermærke er på en eller anden måde ved at falde af, ejeren har ikke
> selv pillet ved dette. Men der er heller ingen markering om at det ikke må
> fjernes.
>
> Kviteringen er forsvundet.
>
>
> ------------------------------------------
>
> Med venlig hilsen / With kind regards
>
> Jan Johansson
Jeg har ført gjort det, at jeg gik direkte ind hos hd fabrikanten og via
deres warranty side indgav jeg så en rma til dem.
Herefter skulle jeg så bare sende hd direkte til dem, og de returnerede så
også direkte til mig. Kvittering var fuldstændig ligegyldig, da de kun ser
på om den er under garanti via serienummeret. Sidst jeg gjorde det kostede
det mig ca. 150 kr. i forsendelse, da de ikke dækker denne, men da hd havde
en værdi af 500 kr., var det jo en meget god handel alligevel.
http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en
Kurt