Eternit tag - B5 B6 eller B7?
Fra : JBJ

Dato : 13-09-09 12:02

Hejsa, vi skal have en ny tagplade men ved ikke lige hvordan man ser
forskellen på B5, B6, B7 osv.

Nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan finde ud ad hvilken slags det
er vi har nu?

En nabo kiggede på det og mente det enten var B5 eller B6, men var ikke
sikker og for at kunne bestille en plade skal jeg vide det:)

Håber der er en der kan hjælpe:)

På forhånd tak:)

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 13-09-09 12:11

"JBJ" skrev i meddelelsen news:4aacd099$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan finde ud ad hvilken slags
> det er vi har nu?

http://privat.cembrit.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fDE%2fBrochurer%2f280_Montagevejledning_Boelgepladetag.pdf
kan du downloade montagevejledningen.

På s. 2 kan du se mål og derudaf finde ud af hvilken type du har.
Kenn H. Jensen

Fra : JBJ

Dato : 13-09-09 12:23

"Kenn H. Jensen" <dont@spam.me> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan du downloade montagevejledningen.
>
> På s. 2 kan du se mål og derudaf finde ud af hvilken type du har.

Mange tak den er nu downloadet og jeg kigger på det:)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-09-09 13:18

http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=11&url=http%3A%2F%2Ferhverv.cembrit.dk%2FAdmin%2FPublic%2FDWSDownload.aspx%3FFile%3D%252FFiles%252FFiler%252FDE%252FBrochurer%252F280_Montagevejledning_Boelgepladetag.pdf&ei=K9SsSrWzIs2OsAaz3o3WBw&usg=AFQjCNENi9RMMEDmI_28i4lyi-pM7-w1kA&sig2=UksRDZzELdyuE4baQhGKag

eller http://kortlink.dk/6xzh
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : JBJ

Dato : 13-09-09 12:25

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=11&url=http%3A%2F%2Ferhverv.cembrit.dk%2FAdmin%2FPublic%2FDWSDownload.aspx%3FFile%3D%252FFiles%252FFiler%252FDE%252FBrochurer%252F280_Montagevejledning_Boelgepladetag.pdf&ei=K9SsSrWzIs2OsAaz3o3WBw&usg=AFQjCNENi9RMMEDmI_28i4lyi-pM7-w1kA&sig2=UksRDZzELdyuE4baQhGKag

> [...]

Hej Kurt, tak for svaret:)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-09-09 19:02

Sun, 13 Sep 2009 13:02:24 +0200, skrev JBJ, på 18 linier, i
> [...]

>En nabo kiggede på det og mente det enten var B5 eller B6, men var ikke
>sikker og for at kunne bestille en plade skal jeg vide det:)

Ja og når du finder udaf det mangler du bare og være sikker på de
passer med de gamle.
Der kan være små forskelle efter hvem der laver dem.
Feks et Tysk tag kan være lagt modsat.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Per H

Dato : 13-09-09 22:03

On Sun, 13 Sep 2009 20:02:21 +0200, Karsten Andersen
<jyden_news@bitmanmail.dk> wrote:

>Sun, 13 Sep 2009 13:02:24 +0200, skrev JBJ, på 18 linier, i
><4aacd099$0$283$14726298@news.sunsite.dk>, :

B5 er forøvrigt den med den flade bølge, som ikke bruges så meget
mere.

per

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 13-09-09 21:48

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse

> Nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan finde ud ad hvilken slags
> det er vi har nu?

B5 og b6 er hele plader.

B7 er halve plader.

Tag en tommestok og mål fra bølgetop til bølgetop.
B5 = 12,5 cm
B6 = 15 cm
B7 = 17,5 cm