Deling af hosta
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-09-09 12:38

Så vidt jeg ved, kan man dele hosta ved at flække dem med en spade.

Jeg har lige købt 50 hosta på den lokale planteskole og de fleste er
kraftige med flere "grene". Kan jeg med fordel dele dem nu og potte
stumperne?

Det hele skal vente til foråret, da min haveplan ikke er helt færdig endnu,
så jeg ved ikke præcist hvor de skal stå.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : JBJ

Dato : 13-09-09 12:12

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> endnu,
> så jeg ved ikke præcist hvor de skal stå.

Hej Kurt, du skal lige kigge på dit ur. Det går for hurtigt.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-09-09 13:38

"JBJ" skrev i en meddelelse
> Hej Kurt, du skal lige kigge på dit ur. Det går for hurtigt.

Formentlig noget med forkert tidszone eller manglende sommertid:

Kurt: Date: Sun, 13 Sep 2009 12:37:40 +0100

Burde være +0200 til sidst pga somertid

Dvs at uret på Kurts computer viser rigtigt på computeren - men sætter
forkert ind på mail/news og lign.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-09-09 12:53

On Sun, 13 Sep 2009 12:37:40 +0100, Kurt Hansen
<kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

> [...]
>
>Det hele skal vente til foråret, da min haveplan ikke er helt færdig endnu,
>så jeg ved ikke præcist hvor de skal stå.

Du kan sagtens dele dem nu. Men ellers kan det også nemt gøres fra nu af
og til en foråret. Med lidt forsigtighed kan du få hver "gren" til at
blive en ny plante.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/