Efterårsferie i LA og San Diego med 6 og 9~
Fra : cckring

Dato : 12-09-09 15:27

Vi tager på efterårsferie i LA og San Diego fra den 7. oktober til den
19. oktober.

Jeg ønsker gode råd om hvor der er godt at bo for en familie med to
drenge på 6 og 9 år.

- og selvfølgelig også hvis du har andre gode råd om hvad vi skal
opleve og ikke opleve

Vi lander den 7. oktober sidst på eftermiddagen, så jeg regner med at
finde et hotel tæt på lufthavnen, hvor vi hurtigt kan komme hen og få
et bad og komme til at slappe af. Tror nok vi vil have to
overnatninger her, inden vi er klar til oplevelser - derfor vil det
være fint hvis der f.eks. er pool-fasciliteter så der er noget at lave
for drengene.

Derefter skal vi bruge nogle dage i LA på at opleve Disney (2-3 dage),
Universal Studios osv. Jeg vil gerne skifte til et andet hotel der
ligger tæt på Disney, så vi ikke skal bruge så meget tid på at køre i
den udlejningsvogn jeg skal have fundet.

Vi skal også bo nede ved San Diego. Der håber jeg på at finde et
resort-agtigt sted med gode pool-faciliteter og gerne en lejlighed så
vi selv kan lave mad.

Jeg overvejer også at bo i Bed & Breakfast i LA - det tror jeg også
kunne være fint, for så lærer vi jo måske en amerikansk familie at
kende.

Vi har venner i både San Pedro og San Diego som vi skal være sammen
med, men vi kan ikke bo hos dem. Jeg har spurgt dem om råd, men
afventer deres svar, så jeg tænkte at jeg ville forsøge mig her

Jeg kigger selvfølgelig også efter hoteller på hotels.com og
tripadvisor.com.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-09 01:17

"cckring" <cckring@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Dit hovedspørgsmål kan jeg ikke hjælpe med, men du skal nok sørge for at
have booket til første nat, således at du ved landing kan bevise, hvor du
vil bo.
En bekendt var derovre for nogle år siden og havde lavet nogle aftaler med
lokale om, at de ville tage kontakt med ham i lufthavnen og dels hjælpe ham
med at finde billig indkvartering første dag samt diverse gode råd om hans
ophold derefter.
Det kostede ham over 8 timer i en celle, samt at han var tæt på at blive
sendt retur, fordi han ikke havde styr på, hvor han skulle være første nat.
At hans lokale kontakter var politifolk, som iøvrigt skulle hente ham i
lufthavnen, var de fuldstændig ligeglade med, og han fik ikke lov til at
forsøge at kontakte dem. Hvorfor han til sidst fik lov til at komme ind, ved
han ikke helt, men skyldes måske at de lokale gentagne gange havde spurgt
efter ham/efterlyst ham i lufthavnen.
Men de er altså ret kritiske overfor fremmede som rejser ind og ikke har
styr på, hvor de skal opholde sig.

Kurt

Fra : cckring

Dato : 13-09-09 13:14

Jeg er nu blevet anbefalet at kigge på hotwire.com - det ser ud til
jeg i det mindste kan finde interessante priser der.

- men jeg er stadig interesseret i information om anbefalelsesværdige
steder.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 13-09-09 21:41

<Jeg overvejer også at bo i Bed & Breakfast i LA - det tror jeg også
<kunne være fint, for så lærer vi jo måske en amerikansk familie at
<kende.

---------------------
Jeg kender ikke til B&B i LA specifikt, men generelt er B&B ikke som i
Danmark. Det er ofte dyrere og finere. Visse steder tillader ikke børn
(eller er i hvertfald ikke gearet til børn). Det er ofte i huse, der er af
gammel dato, og som emmer af historie. Det er ikke altid at morgenmad er
inkluderet. Vi har kun erfaring med B&B uden for de store byer, da det er
alt for dyrt hvis der er motel alternativer. Jeg vil ikke booke hjemmefra
hvis jeg var dig. Måske første nat, men skal du alligevel køre lidt i bil,
er det nemt at finde noget undervejs. Brug coupons

Kennet

Fra : cckring

Dato : 14-09-09 14:30

On 13 Sep., 22:41, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:
> [...]
> hvis jeg var dig. Måske første nat, men skal du alligevel køre lidt i bil,
> er det nemt at finde noget undervejs. Brug coupons

OK - tak fo info om B&B.

Vi boede på B&B i Dubai i februar. Det var en kæmpe succes. Vi boede
hos en britisk familie i et fint kvarter. Fra vores vinduer kunne man
se Sejlet i det fjerne:
http://pic.atpic.com/1241163/1024

- men du har nok ret i at det er anderledes i USA.

Hvis jeg rejste uden børn ville jeg nok foretrække at finde
overnatning undervejs, men eftersom vi netop har børn med vil jeg
helst have styr på det hele hjemmefra, så jeg bedre kan slappe af
undervejs.

Med hotwire.com kan jeg finde nogle ganske interessante priser, men
jeg vil stadig gerne have råd om hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg har overvejet at starte med et hotel tæt ved lufthavnen, men nu er
jeg blevet anbefalet at køre til Beverly Hills og overnatte der først.
Senere "flytter" vi ned til Anaheim for at komme i Disney. Dernæst
flytter vi til San Diego.

Hvis du kan anbefale hoteller eller lejligheder med køkken disse
steder hører jeg også gerne fra dig.