vedr. sort arbejde og domæne
Fra : Jens Klint

Dato : 10-09-09 12:06

hvad kan man tillade sig som privat person at skrive på en hjemme side om et
firma man ved der udfører sort arbejde, det jeg her efterlyser lidt her er:
må man skrive at dette firma ufører og afregner deres folk sort, må man købe
et domæne der evt minder om firmaets domæne og evt. vise firmaets hjemmeside
i en iframe, og hvad kan det have af konsekvenser.

ved direkte besvarelse fjern "nospam" i email adressen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-09-09 12:38

Jens Klint skrev:
> hvad kan man tillade sig som privat person at skrive på en hjemme side om et
> firma man ved der udfører sort arbejde, det jeg her efterlyser lidt her er:
> må man skrive at dette firma ufører og afregner deres folk sort

Hvis du ikke kan bevise det, risikerer du en sag for
æreskrænkelse. Og det risikerer du rent faktisk også, selvom
du kan bevise det.

> må man købe
> et domæne der evt minder om firmaets domæne og evt. vise firmaets hjemmeside
> i en iframe, og hvad kan det have af konsekvenser.

Nej. Du kan få frataget domænet. Og du kan blive dømt for
overtrædelse af ophavsretsloven.

Hvis du vil genere firmaet, er det meget bedre at anmelde
det til Skat. Men også her vil det være en god ide, hvis du
har noget, der kan bevise din påstand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : jens

Dato : 11-09-09 07:04

> Hvis du vil genere firmaet, er det meget bedre at anmelde det til Skat.
> Men også her vil det være en god ide, hvis du har noget, der kan bevise
> [...]

Korrekt
Den metode har jeg selv brugt mod en VVS mand, der generer os andre på vejen
hvor han bor .

Jeg og andre naboer, filmede og dokumenterede datoer, steder samt ulovlig
kørsel i firmabil mv. og afleverede det hele til skat.

Så kan han lære at det er dumt at lægge sig ud med sine naboer, og svindle
samtidigt.

Det var meget tilfredstillende at høre ham beklage sig over at han var
blevet "knaldet" af skat, og endnu mere tilsfredstillende, da jeg så
fortalte ham at vi (hans naboer) havde meldt ham.

Jeg tror snart han flytter.

Mvh
Jens

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-09-09 09:22

"jens" <jensbredgaard@hotmail.com> wrote in message

> Jeg tror snart han flytter.

Eller også hævner han sig.... God fornøjelse.

Fra : Søren Hansen

Dato : 11-09-09 10:12

jens skrev:

> [...]
> blevet "knaldet" af skat, og endnu mere tilsfredstillende, da jeg så
> fortalte ham at vi (hans naboer) havde meldt ham.

Eller begynder at indsamle små oplysninger om jer i stedet for. Det er
de færreste der 100% kan sige sig fri for at overholde samtlige love
hele tiden. F.eks er det ikke lovligt at parkere foran egen indkørsel
jvf. færdelsloven. Ved hjælp af google earth og boligregisteret er det
let at finde ikke godkendte bygninger på folks grunde osv osv. sådanne
ting kan sagtens svinge tilbage i ansigtet på en selv.

Men held og lykke med det.

--
Søren

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-09-09 18:27

Søren Hansen wrote:

> [...]
> let at finde ikke godkendte bygninger på folks grunde osv osv. sådanne
> ting kan sagtens svinge tilbage i ansigtet på en selv.

Jeps . Velkommen til stikkersamfundet.

Føj hvor jeg synes den slags mennesker er amøber.

--
/Frank

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-09-09 01:51

> [...]

> blevet "knaldet" af skat, og endnu mere tilsfredstillende, da jeg så
> fortalte ham at vi (hans naboer) havde meldt ham.

Det er helt okay at anmelde et firma på denne måde, men det er betænkeligt
når det sker for at hævne sig.
Det lyder som om vvs-manden kunne have fået lov at begå sine ulovligheder,
hvis han bare blev ved med at være gode venner med dig og de øvriger naboer?

Hmm.

--
Kurt Lund

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-09-09 18:25

jens wrote:

> [...]
> blevet "knaldet" af skat, og endnu mere tilsfredstillende, da jeg så
> fortalte ham at vi (hans naboer) havde meldt ham.

I mine øjne lyder i som dumme svin.

Det mest pinagtige er i anfører grunden "at lægge sig ud med sine naboer"

--
/Frank