Barnesikring af vindue
Fra : MicDK

Dato : 10-09-09 12:57

Hej

Selve glasrammen er plast/pvc og meget tynd. Vinduesrammen er af træ
og mere 'solid'. Vinduet har en sikkerhedshaps i siden (inde i siden
på rammen), men den kan datteren desværre åbne.

Hvordan sikrer jeg bedst vinduet mod at det kan åbnes mere end +/-
10cm? Sikkerhedsbeslag (tyverisikring), kan ikke bruges, da glasrammen
er pvc og for tynd, hvorfor den ikke kan monteres. Kan man få noget,
som kan gå i forbindelse med håndtaget evt.? Evt. med lås?

pft

Fra : Martin Bak

Dato : 10-09-09 21:24

"MicDK" <bil@lortecitroen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

---------

Mon ikke der også er metal i vinduesrammen? Hvilket fabrikat er vinduet?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-09-09 22:37

> [...]
>er pvc og for tynd, hvorfor den ikke kan monteres. Kan man få noget,
>som kan gå i forbindelse med håndtaget evt.? Evt. med lås?

Sæt et gitter for - rionet kan bruges og er billigt. 4 øskner og nogle
bukkede "pinde" vil dække behovet. Mal dem sorte, så ses de mindst.

Mvh Maria

Fra : TT

Dato : 12-09-09 07:56

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Sæt et gitter for - rionet kan bruges og er billigt. 4 øskner og nogle
> bukkede "pinde" vil dække behovet. Mal dem sorte, så ses de mindst.
>
> Mvh Maria

Virker som en smule overkille at sætte gitter for vinduet, ungen for da
traumer...

Fra : MicDK

Dato : 11-09-09 02:13

On 10 Sep., 22:23, "Martin Bak" wrote:

> Mon ikke der også er metal i vinduesrammen? Hvilket fabrikat er vinduet?

Velfac. Har ikke modelnavn/nummer, men de er vel ca. 8-10 år gamle.
Kan åbnes 360 grader. Selve sikringen, som den er nu, sidder på højre
side inde i rammen.

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-09 12:04

> [...]

Velfac. Har ikke modelnavn/nummer, men de er vel ca. 8-10 år gamle.
Kan åbnes 360 grader. Selve sikringen, som den er nu, sidder på højre

Rammen er med næsten 100% sikkerhed lavet som en alu-profil, med plastik
udenom. Det må være muligt at få skruer til at bide i aluprofilen, enten ved
at skære gevind og bruge maskinskruer, eller en form for selvskærende
skruer.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : MicDK

Dato : 11-09-09 08:14

On 11 Sep., 13:03, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> at skære gevind og bruge maskinskruer, eller en form for selvskærende

Problemet er at jeg så ødelægger vinduet. Jeg kunne forestille mig
noget, som sad på selve karmen (i træ), og som greb fast om håndtaget
(lidt a la en stang mellem beslag og håndtag, som måske kunne åbnes 10
cm) ?

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-09 16:03

[...]

Så vil jeg foreslå dig at spørge Velfac om de kan foreslå en løsning. Måske
kan du finde noget egnet her. Det ser ud til, i overskrifterne ihvertfald,
at der er noget af det du efterspørger.
http://www.velfac.dk/Erhverv/Monteringsvejledninger_til_tilbehoer

Ellers prøv at skrive til dem, der findes helt sikkert en løsning.

--
Martin
www.martinbak.dk/