Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
> Efter en morgen hvor TDM'en valgte at gå i stå 2 gange (første gang i
> kø til lyskrydset for enden af Hillerødmotorvejen efter mellemhaling
> af adskillige madkasser :-/) - fik jeg endelig taget mig sammen til at
> checke fejlkoder, som man kan i kombiinstrumentet uden værktøj.
>
> Det viser sig at batteriet holder 11,7V 4 timer efter stop(!), at
> støttebenskontakten ikke registrerer direkte i diagnosen når benet
> kommer op, og at kølevandstermometeret melder fejl (og 25 grader
> ligesom indsugningsluften). Maskinen var lidt kø-varm da den gik i
> stå, så måske var det det der fik den til at gå i stå - ECU'en
> forudsætter 60grader ved manglende signal.
>
> Nå, et nyt batteri skal der til, jeg håber at vedligeholdelsesladning
> kan udsætte det til foråret. Føleren til kølevand gentestes når
> maskinen er varm, og hvis det går som forventet får Yamaha endnu en
> garantireparation at se til.
>
> Diagnoseprogrammet kan også teste "devices" - dysesolenoider,
> indsugningsklap, fjernlys, blæser, tændspoler osv. aktiveres. Herligt
>
Smart er det sgu!
Jeps, de diag-koder er geniale*. De hjalp mig til at bestemme hvilket
stik jeg havde glemt at montere da jeg stod på Lausitz i påsken, efter
at have fikset ventillågs pakningen på raceren.
*) Alle koderne står fint beskrevet i service manualen.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort)
http://dfmc.dk/?id=29