Arbejde i USA?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-09-09 19:25

Hej

Et familiemedlem vil gerne til USA 6 måneder for at arbejde, og samtidigt
oplevede lidt af USA.

Jeg har googlet og googlet, og fundet en masse indlæg, der fortæller at det
ikke at bare lige noget man gør. Kan ikke helt blive klog på, hvordan
man griber det hele an...

Hun er uddannet SOSU assistent, og skal passe en sclerose patient (privat).

Hvordan er muligheder for at få arbejdstilladdelse i USA? Har læst man skal
have et Greencard, som man kan vinde i et
lotteri - men hvad gør man hvis man ikke lige kan vinde i et lotteri? Har
læst at hvis man bliver busted uden greencard, kan det
betyde farvel til USA permanent.

Hvad med visum, er der nogen problemer i at få sådan et?

Hvis det hele nu lykkedes, hvordan er skattereglerne så mht løn osv?

Mvh
Hans Mouridsen

xpost: dk.forbruger, dk.fritid.rejse

Fra : Bjarne

Dato : 08-09-09 19:53

Hans Mouridsen skrev:
> [...]
>
> Hvad med visum, er der nogen problemer i at få sådan et?
>
> Hvis det hele nu lykkedes, hvordan er skattereglerne så mht løn osv?

Det er et tæt på umuligt projekt.

Han kan gifte sig med en amerikaner.

Han kan være der 3 måneder uden visum eller 6 måneder med visum som
turist, men må ikke arbejde (lønarbejde)

Han kan søge om at blive au pair, måske i den familie han besøger?

Han kan via diverse organisationer mod betaling få lov at komme og
udføre frivilligt arbejde eller kommer på sprogkursus m.v. forskellige
steder. Billigt er det ikke.

Visse jobs giver mulighed for opholdstilladelse, men jeg er helt sikker
på, at SOSU ikke er derimellem. Det er folk med ganske særlige
kvalifikationer, der er mangel på.

Og overtrædelse reglerne betyder ganske rigtigt, at han bliver meget,
meget uønsket i USA. Og man diskuterer ikke med immigrations-myndighederne.

Bjarne

Fra : N_B_DK

Dato : 08-09-09 23:20

http://www.usa.gov/visitors/work.shtml

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-09-09 00:19

Hans Mouridsen wrote:
> [...]
> lotteri - men hvad gør man hvis man ikke lige kan vinde i et lotteri?
> Har læst at hvis man bliver busted uden greencard, kan det

Ganske rigtigt. Hørte lige i frokostpausen studentermedhjælperen fortælle om
en veninde der sad 24 timer i Immigration. For at at blive sendt hjem igen -
og uønsket - mange år frem.

En pige på 19 år ... Ikke så sjovt igen.

--
/Frank

Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-09-09 08:59

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen - og uønsket - mange år frem.
>
> En pige på 19 år ... Ikke så sjovt igen.

En kollega blev nægtet indrejse i USA og sendt retur.
Hendes fejl var at hun var udrejst efter at hendes opholdstilladelse var
udløbet.
Den var udløbet, fordi hun sad fast i en lufthavn der var lukket på grund
af snestorm.

US imigration er ikke nogen man spøger med.

Elmer

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 09-09-09 11:12

Siger tak for de mange inputs...:)

Mvh
Hans

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-09-09 14:37

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote in message

> US imigration er ikke nogen man spøger med.

Ja, Dansk Folkeparti, Birthe Rønn Hornbech m.fl. blegner ift. disse
amerikanere

Fra : Max

Dato : 09-09-09 15:26

Hej Uffe

> Ja, Dansk Folkeparti, Birthe Rønn Hornbech m.fl. blegner ift. disse
> amerikanere

Det rigtig sjove er så at USA gik helt i stå uden illegale indvandre :)

--
Mvh Max

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-09-09 17:00

Uffe Kousgaard wrote:

> Ja, Dansk Folkeparti, Birthe Rønn Hornbech m.fl. blegner ift. disse
> amerikanere

Nu er der jo *uendeligt* stor forskel på at ønske at opholde sig (ofte
midlertitigt) i et land med det formål at udføre regulært arbejde, og så
ønsket om at flytte permanent til et land med det formål at leve fedt på
overførselsindkomster der er meget højere end hvad man er vant til i det
u-land man kommer fra.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Bjarne

Dato : 09-09-09 23:18

Peter Knutsen skrev:

> [...]
> ønsket om at flytte permanent til et land med det formål at leve fedt på
> overførselsindkomster der er meget højere end hvad man er vant til i det

Jeg tror ikke, at de amerikanske myndigheder som du skelner så skarpt
mellem under- og overmennesker. Din måde at udtrykke dig på minder lidt
om nazisternes sprogbrug om jøder.

Der er mange hundrede millioner mennesker fra fattige lande, som ville
være lykkelige for at komme til Danmark midlertidigt med det formål at
udføre regulært arbejde.

Bjarne

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-09 16:50

Hans Mouridsen skrev den 08-09-2009 20:25:

> Hvis det hele nu lykkedes, hvordan er skattereglerne så mht løn osv?

Tjek Ligningslovens §33A.

SKAT har udgivet en pjece som hedder noget i retning af: skatten ved
arbejde i udlandet, hvor LL§33A er stillet op grafisk.

ovenstående er naturligvis skrevet af mig som privatperson
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk