erfaring med billige sejl
Fra : new

Dato : 06-09-09 10:32

hej alle
er der nogen der har fået leveret et storsejl fra enten zar-sails
eller Christan Rasmussen sejl eller anden leverandør med gode priser
og som vil fortælle om deres erfaringer
hilsen
niels erik
albin delta
Shannon

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 06-09-09 18:07

Der var en del indlæg i tråden "storsejl fra ZAR Sails", som ikke findes
længere på serveren.
Men alle, der havde fået leveret derfra, var ovenud godt tilfredse.

--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

Fra : Heikki

Dato : 06-09-09 18:09

new wrote:

> hej alle
> er der nogen der har fået leveret et storsejl fra enten zar-sails
> eller Christan Rasmussen sejl eller anden leverandør med gode priser
> og som vil fortælle om deres erfaringer

Yes, we got a new mainsail for our 8-meter boat Unda through Christian
Rasmussen, and are very happy about the result. As far as I can see (not
being very experienced), the sail works well and looks good. It took a bit
of time to produce, but that was known from the beginning. The price was
about half of what we could have paid here in Denmark. There was a little
bit of correspondence directly with Vector Sails, Poland, and at times their
English was not quite up to the stuff. But we got all sorted out.

I was going to write about the experience here, but needed to learn to
handle the new sail a bit better first, since the new one works remarkably
better than the old one - but that was from the 70's, and blown totally out
of shape. Quite different thing to sail with!

Since we broke our Genoa (older than the main!), I have just contacted
Christian Rasmussen for a price for that.

- Heikki
_8_ Unda
Christianshavn

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-09 18:40

[...]
Hej Niels,

som jeg nævnte i en tidligere tråd var/er jeg ovenud tilfreds med storsejlet
fra Zar Sails - og efter at have "prøvekørt" det seriøst meget på de 7 ugers
sommertogt, er resultatet ikke ringere - kort sagt er det en fryd at sejle
med og kvaliteten er fin.
Jeg blev efter købet af storsejl også "lokket" til at anskaffe et lazyjack
system fra Zar Sails - og det har jeg på ingen måde fortrudt - det er
gedigen kvalitet, alt fulgte med så det var bare nogle timers arbejde for at
have et integreret lazyjacksystem som er hamrende nemt at have med at gøre -
sejlet falder ned, posen lukkes og stykket om masten lynes på - det er jeg
rigtigt glad for - og så er det pænt.
På mit togt i det svenske så jeg en større svensk sejlbåd med et
fuldstændigt tilsvarende system - men på dens lazyjacksystem var bare påsyet
et mere "kendt" navn (kan ikke huske hvilket) - så noget kunne tyde på at
ihverttilfælde nogle svenske producenter benytter de polske sejllofter og så
blot får syet deres eget navn på

Så når jeg (forhåbentligt snart) skifter til en anden bådtype vil jeg ikke
tøve et sekund med at benytte firmaet hvis jeg skal anskaffe nye sejl eller
lazyjacksystem til den også.

venlig hilsen

JN

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 06-09-09 22:11

Jeg har købt et storsejl gennem Christan Rasmussen sejl og er fuldt ud
tilfreds. Jeg burde måske have valgt en bedre dug, men arbejdet er i top

Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm

Fra : new

Dato : 07-09-09 01:38

On 6 Sep., 23:10, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> er der nogen der har fået leveret et storsejl fra enten zar-sails
> eller Christan Rasmussen sejl eller anden leverandør med gode priser

hej Bjarke
hvilken kvalitet dug købte du
> niels erik
> albin delta
> Shannon
Hundige-Havn Hejren

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 08-09-09 17:00

350 gram Contender Cruising.

Bjarke

--

wrote:
> [...]
> er der nogen der har fået leveret et storsejl fra enten zar-sails
> eller Christan Rasmussen sejl eller anden leverandør med gode priser

Hundige-Havn Hejren

Fra : Langgaard

Dato : 24-09-09 04:01

On 6 Sep., 18:31, new <nielserik.wi...@gmail.com> wrote:
> [...]
> er der nogen der har fået leveret et storsejl fra enten zar-sails
> eller Christan Rasmussen sejl eller anden leverandør med gode priser

Hej

Jeg købte en Genua på godt 30m2, 100% god behandling.
Jeg sendte dem det gamle sejl, og fik et nyt ca 30% under prisen på de
kendte mærker (som nok også får syet deres "konsumsejl" i Polen).

Jeg er rigtig godt tilfreds!

--
Langgaard