Affugter for garage
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-09 11:58

Jeg vil gerne hold fugtigheden i min garage på et rimeligt niveau af hensyn
til div. værktøj og køretøjer.

Er der nogen som har erfaringer med affugtere og om det er (kan være) noget
skrammel?
Specielt kigger jeg på adsorbtions affugtere, da de også virker ved lave
temperaturer.

Mvh Kim

Fra : jos

Dato : 05-09-09 14:41

KimT" <detsortehul"snabela wrote:
> [...]
> noget skrammel?
> Specielt kigger jeg på adsorbtions affugtere, da de også virker ved

Jeg har en billig "HN" stående i min kælder. Den henter 5-10 l i løbet af
en dag, og sænker rel % fra ca 75 til 45.
Kælderrummet er ca 2*4*2,3 m. Den er startet periodisk når fugten efter min
mening er for høj, ca et par gange om måneden.

finn

Fra : Carsten

Dato : 05-09-09 16:02

"KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne hold fugtigheden i min garage på et rimeligt niveau af
> hensyn til div. værktøj og køretøjer.

Er din garage tæt ? min egen har et par cm luft under garageporten og det er
altså nok til at der i regnfyldte perioder altid er "vådt" de første 20-40cm
inde på gulvet. Der ville en affugter slet ikke kunne følge med.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-09 17:44

> [...]
> er altså nok til at der i regnfyldte perioder altid er "vådt" de første
> 20-40cm inde på gulvet. Der ville en affugter slet ikke kunne følge med.

Jep, den er tæt.
Jeg har skåret et spor langs portåbningen og støbt et galvaniseret
jernprofil ned.

Mvh Kim

Fra : A.Kaup

Dato : 05-09-09 11:00

On 5 Sep., 12:58, "KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> wrote:
> Jeg vil gerne hold fugtigheden i min garage på et rimeligt niveau af hensyn
> til div. værktøj og køretøjer.

Har du kigget på Solarventi? http://solarventi.dk
Jeg har også læst om en her i gruppen, der byggede en selv - langt
billigere end solarventi.

Mvh. Akaup