VAlg af opvaskemaskine
Fra : Jens

Dato : 04-09-09 21:13

Hej

Jeg har en 10 år gammel AEG opvaskemaskine (topmodellen i 1999). Maskinen
har ALDRIG kunnet vaske ordentlig rent - den rare service mand vi hidkaldte
i sin tid sagde "at sådan var den maskine, den fejlede intet". Butikken
ville ikke tage den retur så vi har nu levet med den siden (den var for dyr
at smide ud)

Den virker stadig perfekt (bort set fra at den ikke vasker rent), men jeg
har nu afskrevet den til 0 og vil have en ny der VIRKER.

Jeg tror problemet skyldes at den tager så ualmindeligt lidt vand ind så den
kun har en lille slat grumset vand at gøre godt med. Den kører kun med en
rotorarm ad gangen - så lidt vand bruger den. Filtret i bunden er så groft
at små partikler får lov til at komme med i gennem og derfor er alt sådan
lidt grumset når den er færdig.

Umiddelbart vil jeg gå en del billigeste hos Harald Nyborg, den bruger 20
liter vand og koster 1999 kr, men hvis jeg kunne finde noget der kunne holde
lidt længere vil jeg godt betale lidt mere - eneste krav er at den skal
vaske almindeligt snavset service RENT. Jeg er lige glad med hvor meget vand
og strøm den bruger - det forsvinder i afrundingen i min husholdning.

Hvad skal jeg vælge og hvilke erfarringer har andre på området.

Mvh
Jens

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-09-09 10:13

> Maskinen har ALDRIG kunnet vaske ordentlig rent

Bruger I multitabs?

> Hvad skal jeg vælge og hvilke erfarringer har andre på området.

Vi har en 4000,-'s Gram, altså sådan en mellemmodel. Den vasker super
rent, er lydsvag og ganske behagelig i brug.

Men vi bruger ikke Multitabs - det prøvede vi i starten og det var godt
nok noget hø... alm. tabs/pulver og seperat afspænding+salt er meget
bedre.

Fra : jos

Dato : 05-09-09 18:07

Fra : jos

Dato : 05-09-09 18:16

Jens wrote:
> [...]
> bunden er så groft at små partikler får lov til at komme med i gennem
> og derfor er alt sådan lidt grumset når den er færdig.
vores af samme model har altid virket.
Jeg har ingen ide om hvormeget vand den bruger, men det lyder da suspekt, at
din kun har meget lidt grumset vand at gøre med. Hvordan konstaterer du at
den kun kører med 1 arm ad gangen?
Der ryger i hvert tilfælde en del [varmt] vand gennem vandlåsen, hver gang
vi vasker.
Vi havde problemer til at begynde med, at glas så "kalkede" ud, men en
tekniker målet kalkindholdet i vort vand, og justerede skyllemiddeldosering
(og vistnok også en anden parameter) og den har virket perfekt siden,
periodisk med alm. maskinopvaskepulver, og periodisk med multitabs. Vi
fylder salt på ca. 1 gang mdl. - noget i pilleform, jeg får "meget billigt".

finn

Fra : Klaus G.

Dato : 05-09-09 20:52

> Hvad skal jeg vælge og hvilke erfarringer har andre på området.
Vi har en ny AEG, uden til venstre i nederste vogn er der sådan noget
plastikdimser til høje glas ala champangeglas. Hvis de var monteret og slået
op(altså ud til siden, så de ikke bruges), så kunne den ikke tømme
sæbebakken for sæbe. Lyder utroligt, men den er sq god nok :D

Sæben gad ikke blive skyllet ordentligt ud, der hang klumper ned af døren
osv.. Ikke særligt betryggende, når man tænker på hvor giftigt det stads
er... Jeg troede først det var pga. at en øverste vogn ikke ikke var
ordentligt mod bagvæggen og den ikke fik vandt nok til øverste spreder. Jeg
tjekke vandtilførsel osv :)

Men det kan være det er en dum dims i din maskine som fucker det hos jer?
Meget beskidte tallerkner skal heller ikke stå aalt for tæt. Kan godt ske at
de der holdere til dem er meget tætte, men så sæt kun i hver anden ;)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : mugge

Dato : 05-09-09 21:33

> [...]
> husholdning.
>
> Hvad skal jeg vælge og hvilke erfarringer har andre på området.

Hmmm

Af tidligere tråd kan du se at min Miele heller ikke vaskede rent - på trods
af at vi havde prøvet alt!!!

Da jeg gennemgik den en sidste gang inden den skulle kaseres fandt jeg et
enkelt stedi "sprøjten" der kunne rengøres - det var så stoppet og meget
lidt lækkert.

10 min senere vaskede den renere end nogensinde - det var jo så godt nok -
man må så abstrahere fra tanken om det kanp så rene sæbefyldte service vi
havde anvendt de to måneder op til jeg fandt denne tilstoppelse

mugge

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 07-09-09 13:27

> [...]
> husholdning.
>
> Hvad skal jeg vælge og hvilke erfarringer har andre på området.

Jeg har Siemens vasker flot med alm billig opvaskemiddel er tit på
tilbud til 3000,00

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-09-09 18:37

Hej Jens,

On 2009-09-04 22:12:52 +0200, "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> said:

> Hvad skal jeg vælge og hvilke erfarringer har andre på området.

Jeg har prøvet flere forskellige modeller (Bosch, Siemens, LG, Wasco)
og konklusionen indtil videre er at Bosch / Siemens virker godt, vasker
rent og klarer at skylle af osv. Har p.t. en "mellem-model" Bosch til
4-5000 dkk og den gør det rigtig godt - kører bare på auto programmet
og der er faktisk aldrig nogen problemer. Fylder i den uden at skylle
af og vasker hver 2-3 dag når den er fuld.

hilsen Lars