indførsel af pc (stationær) til Indien og ~
Fra : Pia

Dato : 04-09-09 17:29

Hej
Er der nogen i gruppen, der ved om jeg må have en computer (ikke en bærbar)
med til Indien uden at betale nogle former for afgifter og hvad med til
Nepal?

På forhånd tak Pia

Fra : smileymas

Dato : 06-09-09 18:42

Pia wrote:
> [...]
> med til Indien uden at betale nogle former for afgifter og hvad med til

Jamen det må du da - der er en lille bitte chance for at de
skriver den ind i dit pas, så de kan se du også tager den
med hjem. Men den slags er blevet billigt i Indien, så de
vil nok grine lidt over at nogen gider slæbe såen en med
hjemmefra. Så det ville jeg tage helt afslappet, du kommer
under ingen omstændigheder til at betale ved indrejse. -max-

Fra : per f andersen

Dato : 08-09-09 15:06

"smileymas" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev

> [...]
> hjemmefra. Så det ville jeg tage helt afslappet, du kommer
> under ingen omstændigheder til at betale ved indrejse. -max-

Betyder det, at du vil anbefale en person, der rejser i Indien at købe en
netbook f.eks. i Chennai, f.eks. en af Asus' modeller uden at man så kan få
support og evt. garantirep.?

mvh per

Fra : Pia

Dato : 09-09-09 09:22

Ok, jeg formulerede mig måske forkert: Det drejer sig om, at jeg gerne vil
give en yderst fattig familie i Nepal, der ønsker at starte en lille
virksomhed, en pc. Og da jeg først skal være nogle dage i Indien, skal den
jo både indføres i Indien og derefter i Nepal. Har nogen i gruppen
kendskaber til hvilke afgifter, der skal betales.
På forhånd tak Pia