Ret til at få sat modtager låst op?
Fra : JBJ

Dato : 03-09-09 23:45

Hej til alle, vi har opsagt vores Viasat abbonnement, og har så en satellit
modtager der er låst til Viasat. Det drejer sig om en Nokia 220, som vi fik
i erstatning for en Sagem(i sin tid købt af Viasat for 1 kr.), fordi
Viasats opdatering låste vores Sagem. Den er låst sådan at den kun kan læse
Viasats kort, men spørgsmålet går på om man ikke kan kræve at den bliver
låst op når man opsiger abbonnementet ligesom man kan med mobiltelefoner
efter 6 måneders abbonnement?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 06-09-09 10:12

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver låst op når man opsiger abbonnementet ligesom man kan med
> mobiltelefoner efter 6 måneders abbonnement?

Der er ikke noget der er låst men den er bygget til viasats system
så der er ikke noget at låse op

Fra : JBJ

Dato : 12-09-09 23:23

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er ikke noget der er låst men den er bygget til viasats system
> så der er ikke noget at låse op

Det ved jeg nu ikke, man kunne da købe dem i handlen og bruge dem til
hvilken som helst udbyder,så på en eller anden måde må de da være låst. Og
kan oplåsning ikke ligestilles med låste mobiler?