Politistationen på 3+
Fra : N_B_DK

Dato : 03-09-09 21:03

Har lige siddet og set ovenstående program, 3 unge indvandrere bliver
standset efter en kortere biljagt, og ingen af dem har kørekort, og biler
havde smadret en del af højre front (bulet og smadret lygteparti),
efterfølgende fik de lov at køre videre..

Hvad er årsagen til at man lader folk uden kørekort køre videre?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Ralph

Dato : 03-09-09 22:32

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> standset efter en kortere biljagt, og ingen af dem har kørekort, og biler

een af dem havde kørekort, og han sad bag rattet på deres færd til
værkstedet.

--
Ralph

Fra : N_B_DK

Dato : 04-09-09 01:54

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:h7pckt$81o$1@aioe.org
> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> een af dem havde kørekort, og han sad bag rattet på deres færd til
> værkstedet.

Nej han påstod han havde et svensk kørekort, hvilket de fik kontrolleret, og
svaret var nej.

Fra : Allan F

Dato : 04-09-09 10:37

> Nej han påstod han havde et svensk kørekort, hvilket de fik kontrolleret,
> [...]

Ham, der havde kørt havde ikke noget kørekort. Hans kammerat, som ejede
bilen havde et gyldigt kørekort.

Allan F

Fra : Kim \(6753\)

Dato : 04-09-09 12:30

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ham, der havde kørt havde ikke noget kørekort. Hans kammerat, som ejede
> bilen havde et gyldigt kørekort.

Enig med Allan, ejer af bilen (med kørekort) sad ved siden af ham der kørte
bilen uden kørekort.

Burde det ikke også gi et klip i kortet, når man lader en uden kørekort køre
ens bil ???

Mvh.
Kim

Fra : Søren Hansen

Dato : 04-09-09 12:41

Kim (6753) skrev:
> [...]
> bilen uden kørekort.
>
> Burde det ikke også gi et klip i kortet, når man lader en uden kørekort køre

Ikke umiddelbart.

Forseelser der giver klip i kortet er:

Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 %
Kører med for kort afstand til forankørende
Kører ulovligt i nødsporet
Ikke spænder børn under 15 år fast efter reglerne
Kører over for rødt
Overtræder reglerne om vigepligt
Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
Overskrider spærrelinier ved overhaling
Øger hastigheden, når du bliver overhalet
Overhaler ved et fodgængerfelt
Kører mod færdselsretningen
Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre
trafikanter
Kører venstre om helleanlæg
Kører om kap eller væddeløbskørsel på vej
Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning
Kører ulovligt med børn under 15 år på motorcykel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-09-09 16:39

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> wrote in

> Ham, der havde kørt havde ikke noget kørekort. Hans kammerat, som ejede
> bilen havde et gyldigt kørekort.

Og i et af de sidste klip fra den sag hører man faktisk den kvindelige
betjent forklare bilejeren at det altså er ulovligt at overlade bilen til
en der ikke har gyldigt kørekort - men det foregår "i baggrunden" og er
ikke ellers med i programmet.

Fra : jens

Dato : 07-09-09 07:19

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betjent forklare bilejeren at det altså er ulovligt at overlade bilen til
> en der ikke har gyldigt kørekort - men det foregår "i baggrunden" og er

Ingen nummerplade foran, men det er åbenbart ok når man er nydansker.

Fra : P

Dato : 07-09-09 12:49

On Mon, 7 Sep 2009 08:18:49 +0200, "jens" <jensbredgaard@hotmail.com>
wrote:

>"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

>Ingen nummerplade foran, men det er åbenbart ok når man er nydansker.

Det er jo teknisk smart i forhold til fotovogne og lignende. Men det
giver normalt en bøde, gør det ikke?

/P

Fra : Robert Piil

Dato : 07-09-09 13:10

P skrev:

> Det er jo teknisk smart i forhold til fotovogne og lignende. Men det
> giver normalt en bøde, gør det ikke?

Jo.

--
Robert Piil

Fra : Ole C

Dato : 07-09-09 13:17

> Det er jo teknisk smart i forhold til fotovogne og lignende. Men det
> giver normalt en bøde, gør det ikke?

Det kommer vist an på hvad grunden er. Jeg har da oplevet, at min bagerste
plade var blevet ødelagt ved et trafikuheld. Jeg fik besked på at flytte den
forreste plade om bagi - og i givet fald vise kvittering for at have bestilt
en ny.
Jeg ved dog ikke om det er blevet mere besværligt efter denne ændring:
http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=1042&query=nummerplade&hiword=NUMMERPLADEN%20NUMMERPLADER%20NUMMERPLADERNE%20nummerplade%20http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/ATK_090309.htm

Men i øvrigt er manglende nummerplade foran ingen garanti for ikke at ryge i
"fotofælden". Der vil som regel så også blive taget et billede manuelt af
bilens bagende, når den har passeret fotovognen....

--
vh
Ole C

Fra : Snuden

Dato : 12-09-09 21:04

On Mon, 7 Sep 2009 14:16:56 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
>"fotofælden". Der vil som regel så også blive taget et billede manuelt af
>bilens bagende, når den har passeret fotovognen....

Men ikke når den passerer en stærekasse - de tager kun billeder
forfra.
--
Snuden

Fra : kwdemant

Dato : 07-09-09 13:18

> Det er jo teknisk smart i forhold til fotovogne og lignende. Men det
> giver normalt en bøde, gør det ikke?

jo BKG 2008-06-26 nr. 673 § 99, stk. 1 jf. § 70 stk. 1
Jeg mener at rigsadvokatens meddelelse har fastsat bøden til 1000 kr.,
men er ikke sikker

--
Vh.
Kasper Demant