Høstanemone dør
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-09-09 21:57

Mine Høstanemoner dør langsomt men sikkert fra den ene side af. Hvad er der
los/kan jeg gøre?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-09-09 22:39

On Thu, 3 Sep 2009 22:57:20 +0200, Preben R. Sørensen <preben@esenet.dk>
wrote:

>Mine Høstanemoner dør langsomt men sikkert fra den ene side af. Hvad er der
>los/kan jeg gøre?

Er der noget at se på bladene? Virker de som om de har firkantede
brugnlige pletter? I så fald er det nok en art nematoder - det er der
svjv ikke noget at gøre ved, desværre.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-09-09 22:48

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev

> Er der noget at se på bladene? Virker de som om de har firkantede
> brugnlige pletter? I så fald er det nok en art nematoder - det er der
> svjv ikke noget at gøre ved, desværre.

De visner bare, skal se efter i morgen, og om der er larver i jorden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 09-09-09 18:17

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> Er der noget at se på bladene? Virker de som om de har firkantede
> brugnlige pletter? I så fald er det nok en art nematoder - det er der
> svjv ikke noget at gøre ved, desværre.

Har gravet og fandt ingen larver, men hvide svampelignende fremtoninger, og
rodtrævler mangler. Ingen bladkendetegn udover at de visner.
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 06-09-09 00:21

On 3 Sep., 23:47, Preben R. Sørensen <pre...@esenet.dk> wrote:

> De visner bare, skal se efter i morgen, og om der er larver i jorden.

Vores høstanemoner er også så småt begyndt at visne... Men de
blomstrede også meget tidligt i år, så jeg vil tro, det er normal
nedvisning. Men dit ser måske suspekt ud?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 07-09-09 18:24

"Kevin Borbye Edelvang" <edelvang@gmail.com> skrev

Vores høstanemoner er også så småt begyndt at visne... Men de
blomstrede også meget tidligt i år, så jeg vil tro, det er normal
nedvisning. Men dit ser måske suspekt ud?

Ja for de visner fra den ene ende af, nu mens de står og blomstrer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen