Berlin
Fra : A & L

Dato : 03-09-09 16:26

Hej NG

Er der nogen der ved om det er muligt at krydse marathon ruten i Berlin d.
20.sep 2009.
Vi er så heldige at have en lejlighed i den uge, og havde tænkt at køre der
ned søndag.
Alternativt er at køre så sent at løbet er overstået.
Allan

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 22:10

A & L skrev:
> [...]
> ned søndag.
> Alternativt er at køre så sent at løbet er overstået.

Man lukker jo ikke bare lige en 40km's rundkreds af i en millionby!
Ruten er givetvis lagt i mindre trafikerede områder, samt hvor man evt.
kan benytte de to af fire vognbaner. Og så er der lige forekomsten af
broer og viadukter!
Endelig er et maraton-felt ikke 2½ time lang med vel højest 30-45
minutter og dét kun i nærheden af målet.
Så jeg er sikker på at du vil kunne komme ind!

--
Armand.
(der indtil nu har undret sig over hotelpriserne lige dén weekend)

Fra : Mogens

Dato : 04-09-09 10:00

Armand wrote:

> [...]
> minutter og dét kun i nærheden af målet.
> Så jeg er sikker på at du vil kunne komme ind!

Du har vist aldrig løbet marathon. Forskellen i mål mellem den hurtigste
og langsomste er ca. 4-5 timer, men der vil være spærret af i ret lang
tid på det meste af strækningen. Har ikke selv løbet Berlin, men Hamburg
marathon i April (også en pæn stor millionby), var forlagt til det
absolutte centrum af byen (start St.Pauli og så ud af Reperbahn), på
intet tidspunkt løb vi sammen med biler selv ikke på 2x4 sporede
boulevarder, og Hamburg var i mange timer skåret midt over og et
trafikalt mareridt.

Men i Hamburg er martahonløbet en folkefest hvor var 750.000 tilskuere
fordelt langs hele ruten, så det er en så stor happening (det samme er
nok tilfældet i Berlin), at man netop den dag prioriterer marathonløbet
højere end alt andet.

Fra : kristian

Dato : 03-09-09 22:59

On Thu, 3 Sep 2009 17:25:31 +0200, "A & L" <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>ned søndag.
>Alternativt er at køre så sent at løbet er overstået.

-----
Du kan se ruten her og checke om den evt krydser jeres rute:

http://www.real-berlin-marathon.com/events/berlin_marathon/2009/strecke.en.php