Pris på brænde (gran)
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 14:30

Hej.

Jeg har ca. 30 rummeter gran brænde liggende som jeg gerne vil have solgt,
men hvad skal sådan noget koste?

Mvh

Jacob

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-09-09 14:54

"Jacob B. Hansen" <jacob.bh(snabela)mail.dk> writes:

> Jeg har ca. 30 rummeter gran brænde liggende som jeg gerne vil have
> solgt, men hvad skal sådan noget koste?

Gran er ikke meget værd som brænde. Der er alt for meget harpiks i
det. Så du skal nok ikke satse på det helt store.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 03-09-09 16:12

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Gran er ikke meget værd som brænde. Der er alt for meget harpiks i
> det. Så du skal nok ikke satse på det helt store.
>
> Mvh Trine

Det er da noget sludder!
Hvis man har den rigtige kedel, så er gran da mindst lige så godt som alt
andet træ.
Det har mindre brændværdi pr. rummeter end f.eks. eg og bøg, men det plejer
så også at komme til udtryk i prisen.
Hilsen Matthias

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-09 15:04

"Jacob B. Hansen" <jacob.bh(snabela)mail.dk> skrev i en meddelelse
> men hvad skal sådan noget koste?

Du kan prøve at google lidt på:

pris brænde gran

- det giver en del forhandlere, der tager omkring 325 kr

Ellers hører handel og prisvurderinger til i:

News:dk.marked.privat.hus-og-have

Selvfølgelig under forudsætning af at det er privat handel og ikke købt
med videresalg for øje - så skal det over i
dk.marked.kommerciel-grupperne....

- start emnet med V: for vurdering eller S: for salg

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 19:10

Tak for svarene, hvad angår det med harpiks så har det i følge en artikel
jeg har læst samme brændværdi som olie, så derved giver det også varme, det
kan ses her http://www.videncenter.dk/BioEnergi/grantrae.pdf

Fra : S.B.

Dato : 04-09-09 14:44

> Tak for svarene, hvad angår det med harpiks så har det i følge en artikel
> jeg har læst samme brændværdi som olie, så derved giver det også varme,
> det kan ses her http://www.videncenter.dk/BioEnergi/grantrae.pdf

Private her omkring tager 200 - 250 kr pr meter

Søren

Fra : Lazy

Dato : 06-09-09 12:57

http://www.skovprodukter.dk/visEnkelt.php?opslag=170230

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-09 17:12

Vil sige at alt mit er tørt og savet, klar til brug, det fulgte med huset da
jeg købte det, men fik skiftet den gamle brændekedel ud med noget jordvarme,
så det blev i overskud, men 225,- er vel ikke urimeligt?

Fra : Lennart Kirchheiner

Dato : 29-09-09 10:06

On 10 Sep., 12:11, "Jacob B. Hansen" <jacob.bh(snabela)mail.dk> wrote:
> [...]
> jeg købte det, men fik skiftet den gamle brændekedel ud med noget jordvarme,
> så det blev i overskud, men 225,- er vel ikke urimeligt?

Hej - jeg mangler noget gran eller fyr til at fyre med i min masseovn
- den kan nemlig ikke ret godt fordøje bøg, eg og lign. med mindre det
er kløvet ned til ca. 5 cm. Hvor i landet bor du? Og hvor stor er
fugtigheden i dit brænde?
Med venlig hilsen lennart Kirchheiner