Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp mit kamera er blevet et PopArt kamer~
Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 03-09-09 08:53

Lige pludselig, ser de billeder jeg tager med mit 6Mp Samsung sådan
ud ;

http://img525.imageshack.us/img525/3835/billeder42048.jpg

Det mærkelige er at går jeg indendørs og bruger blitz, så ser de
rimelige ud, selvom de nu er noget lyseree, jeg kan også tage billeder
der ser helt normale ud, hvis jeg peger på et sted med ikke for meget
og ikke for lidt lys, men ingen bliver for mørke, de bliver alle for
lyse, alt for lyse, uden blitz.

Er mit gamle kamera nu slidt op ?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 17:56

per.corell@privat.dk wrote:
> [...]
> der ser helt normale ud, hvis jeg peger på et sted med ikke for meget
> og ikke for lidt lys, men ingen bliver for mørke, de bliver alle for

Hm, nu kender jeg ikke Samsung, men er der ikke en funktion under
opsætning, hvor du kan nulstille kameraet? - Det ligner lidt det, jeg
var ude for med min gamle Olympus C-760UZ, - her var en nulstilling nok

> Er mit gamle kamera nu slidt op ?

Tja, måske, måske ikke... Men lysmålingen er ihvertfald ikke i orden...

mvh. Erik Richard

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-09 08:25

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

per.corell@privat.dk wrote:
> [...]
> der ser helt normale ud, hvis jeg peger på et sted med ikke for meget
> og ikke for lidt lys, men ingen bliver for mørke, de bliver alle for

Det kunne ligne lidt, men der er dog stadig langt bedre styr på alle linier
end da min CCD røg sig en tur....
Men det var det samme, vildt over / under, men for mit vedkommende
væltede linierne også, så billederne nærmest lignede et TV tunet forkert.

M.V.H....Benny..

Fra : P.C.

Dato : 03-09-09 16:38

On 3 Sep., 18:55, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> Tja, måske, måske ikke... Men lysmålingen er ihvertfald ikke i orden...
>
> mvh. Erik Richard

tak for svaret ! -- ja det virker sådan. Der er nok ingen måling eller
det påvirker ikke nogen blænde, hvordan det ellers fungerer i et
digitalt kamera. Nu har jeg lige ladt batterierne helt op og jeg har
kunnet tage billeder med blitz indendørs af nogle malerier. Uden blitz
virker de helt normale underbelyste som de altid har været det, med en
60 watt pære som belysning, --- måske er det overstået det må jeg se
når det bliver lyst igen, det er en smule ærgeligt fordi det har været
et godt gedigent kamera med 10 tusinder billeder bag sig. men
fotografere kan det altså endnu ----

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-09-09 01:13

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
> tak for svaret ! -- ja det virker sådan. Der er nok ingen måling
> eller det påvirker ikke nogen blænde

Som Erik nævner, så prøv om der ikke er et menupunkt, der resetter alle
indstillinger.

Jeg havde engang nogle få billeder, der ligner dette på et Canon G9 -
det var en/nogle knapper jeg havde fået skubbet til, da kameraet lå løst
i en taske - jeg husker ikke lige jvilke, men da først jeg fik rettet
alle indstillinger tilbage til normal - så virkede det fint igen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : P.C.

Dato : 04-09-09 05:24

On 4 Sep., 09:24, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> Men det var det samme, vildt over / under, men for mit vedkommende
> væltede linierne også, så billederne nærmest lignede et TV tunet forkert.

Displayet viser et helt fint billede hvis jeg retter kameraet mod
vinduet oh plankeværket overfor er så tydeligt som det plejer. Men når
jeg tager et billede, virker det meget "mælket" . Alligevel kan jeg
som sagt godt tage billede hvis det er ved svagt lys, eller mærkeligt
nok , med blitz.
Jeg har godt nok fumlet en smule med kameraet for at finde en manuel
indstilling, men den fandt jeg og den fungerer kun på et bestemt menu
punkt.

Displayer viser altså billedet som det skal, men det er ikke det
billede der bliver gemt, samtidig virker de mælkede billeder der
kommer ud af det interleased , der er ligesom svage vanrette striber.

Jeg har været alle menuerne igennem og ændret hvad der kan --- endelig
fandt jeg enda ud af hvordan M, altså manuel styringen foregår men
intet hjælper selvom jeg kan se en skyder der viser at blænden
aktiveres, eller skulle være aktiveret, den ændrer sig nemlig mellem
lyst og mørkt men tager jeg billeder med laveste tid og laveste blænde
og højeste tid og højeste blænde, -- så er der ikke forskel på de
billeder der tages.

Kan hænde der et sted i verden er en Samsung liste.....

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-09-09 12:08

"per.corell@privat.dk" skrev bl.a.:

> Lige pludselig, ser de billeder jeg tager med mit 6Mp Samsung sådan
> ud ;
>
> http://img525.imageshack.us/img525/3835/billeder42048.jpg

Jeg kan ikke åbne dit link. Ser billederne nogenlunde ud som dem jeg har
lagt ud på en midlertidig webside her:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm?

--
Jørgen Grandt

Fra : P.C.

Dato : 05-09-09 05:20

On 5 Sep., 13:07, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Jeg kan ikke åbne dit link. Ser billederne nogenlunde ud som dem jeg har
> [...]

Jep, --- exakt som det øverste til højre !

Fra : N/A

Dato : 10-09-09 12:41

Fra : N/A

Dato : 10-09-09 12:41

Fra : N/A

Dato : 10-09-09 12:41

Fra : P.C.

Dato : 05-09-09 05:26

On 5 Sep., 13:20, "P.C." <per.cor...@privat.dk> wrote:

> Jep, --- exakt som det øverste til højre !

Dette billede viser bedre hvad der er tale om, det er taget udendørs
midt på dagen altså uden blitz selvfølgelig, men jeg kan stadig tage
billeder blot jeg rammer de helt rigtige lysforhold.

http://img512.imageshack.us/i/billeder42046.jpg/

Fra : P.C.

Dato : 07-09-09 15:24

Hej, -- jeg glemte at fortælle, at videoer med lyd kan kameraet stadig
klare uden problemer med belysning, men det der startede med at de var
tydelige belysnings fejl, er der nu kun et hvidt billede, så fejlen er
xcaleret ,
Ingen tvivl det betyder et nyt kamera.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-09-09 08:40

[...]

Ja det kan hurtigt pege den vej

Jeg tog mod til mig, og sendte mit Minolta DiMage 7i ind.
Med den tanke, at det da i værste fald, kunne koste de Ca Kr 400,- at få det
endeligt dødsdømt...

Men det kom tilbage... Fix & Færdig, med ny CCD, og
kostede IKKER EN KRONE....

Det blev ordnet på garantien, selv om den var Long Gone. Ikke engang
returfragten, skulle jeg betale...

Så gæt hvem der blev glad

M.V.H....Benny..

Fra : P.C.

Dato : 08-09-09 11:23

On 8 Sep., 09:39, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> [...]
> kostede IKKER EN KRONE....
>
> Det blev ordnet på garantien, selv om den var Long Gone.  Ikke engang

Det skal du ikke sige til 'en der nu står med et kamera der kan video,
billeder i svagt lys, eller svagt lys og blitz, --- skrev du noget
sted hen ?
Det var et udmærket kamera til prisen og der er da nogen extra
hukommelse så jeg kunne nemt have klaret mig med det et par år endnu.
jeg har selvfølgelig kigget på Samsung's side og der er et måske lidt
overset 14 Mp spejlreflex,

http://www.samsungcamera.com/product/pro_list.asp?step1=62

men med disse erfaringer ved jeg ikke...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-09 08:27

> [...]

overset 14 Mp spejlreflex,

http://www.samsungcamera.com/product/pro_list.asp?step1=62

men med disse erfaringer ved jeg ikke...

Jeg fandt dem sådan lidt tilfældigt på nettet, da jeg syntes, at Japan foto
var lige mowsi nok, når de ville have Kr 600 + moms, bare for at sende
det ind til undersøgelsen... Der fandt jeg så PW Service i Rødovre...
De skulle kun have Kr 300,- + moms, for at undersøge det...

Men dem sparede jeg også, så det kostede kun, hvad det kostede,
at sende pakken derover.... Og der kom et fuktionsdygtigt
kamera tilbage....

Så den CCD der sad deri, må ja have været dækket af en eller anden
form for garanti, for det er vel ikke lige mit kønne smil, de holdt en masse
af

M.V.H....Benny..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-09-09 12:41

P.C. wrote:
> [...]
> overset 14 Mp spejlreflex,
>
> http://www.samsungcamera.com/product/pro_list.asp?step1=62
>
> men med disse erfaringer ved jeg ikke...

Man kan altid være uheldig... Selv en Leica eller Contax kan gå i
stykker efter kort tids brug. For nylig så jeg en Leica R6, der var så
defekt ved alm. brug, at den blev solgt for 500kr............

Bortset fra det, så har jeg en Olympus SP-510 til salg med masser af
ekstra udstyr, der max. har taget 7-800 billeder, hvis det kan friste.

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 10-09-09 12:41