Conspiracy og dansk lovgivning
Fra : Andrea

Dato : 01-09-09 04:03

Jeg har engang været i USA og der blev en fra skolen indblandet i en
trafikulykke, men en yngre person tog skylden. Jeg ved imidlertid hvem
den rigtige chauffør er, men fortalte det ikke da jeg ville ville
blande mig i udenlandske sager og oprigtig talt så kendte jeg heller
ikke de tilskadekomne.

Men jeg er siden blevet klar over jeg at min tavshed kan blive
straffet med "obstruction of Justice" og "conspiracy". Andre ting ved
mit udvekslingsophold gjorde imidlertid at min udrejselyst er blevet
absolut lukket ned og så længe at jeg vedbliver med at opholde mig i
Danmark, så regnede jeg mig for sikkert og havde lagt låg på denne
frygtelige periode i mit liv.

At de tager sagen alvorlig fik jeg at vide da en kammerat sendte mig
et link om en anden sag, hvor at der blev løjet om chaufføren:

http://www.thedenverchannel.com/news/15030338/detail.html

Men nu opdager jeg at Camilla Broe's sag faktisk bygger på anklagen om
"Conspiracy" og selvom at anti-terrorloven bygger på princippet om at
ens handling også skal være strafbar i Danmark, så sendes hun
formentlig afsted alligevel, da man bare beder Florida om at finde på
nogle andre anklager. Sagen skal ikke engang gå om selvom Østre
Landsret og processbevillingsnævnet har afgjort det hele på forkert
grundlag:

http://ekstrabladet.dk/112/article1214302.ece

Hvad gør vi som har lavet nogle forkerte valg ved at være
udvekslingsstuderende og som ikke vil støtte fremmede regimer? Skal vi
frygte for fremtiden i al evighed?

Mvh
Andrea

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-09 11:45

Andrea skrev:

> Hvad gør vi som har lavet nogle forkerte valg ved at være
> udvekslingsstuderende og som ikke vil støtte fremmede regimer?

Lad være med at sende dem penge, og fortryd at I har lagt jeres
forbrug i det fremmede regimes land i en periode.

> Skal vi frygte for fremtiden i al evighed?

Folk der har begået en lovovertrædelse, må frygte straf indtil
lovbruddet evt. er forældet.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 01-09-09 12:13

Andrea skrev:
> [...]
> absolut lukket ned og så længe at jeg vedbliver med at opholde mig i
> Danmark, så regnede jeg mig for sikkert og havde lagt låg på denne

Der er vel forskel på at lyve, hvis du er blevet udspurgt, eller at du
bare ikke er gået til myndighederne med din viden.

Hvad er tilfældet her?

Leif

Fra : Takjam Rotsen

Dato : 01-09-09 07:16

On 1 Sep., 12:44, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> forbrug i det fremmede regimes land i en periode.

> Folk der har begået en lovovertrædelse, må frygte straf indtil

Jeg så denne tråd og har et supplerende spørgsmål.

Er det ikke sådan at loven skriver at man kun kan udleveres for
forbrydelser, der også er kriminelle i Danmark?

Artiklen i Ekstra Bladet fortæller at Østre Landsret har godkendt at
damen udleveres for Conspiracy, hvilket ikke er en lovovertrædelse i
Danmark.

Der er en række love om forskellige ting ude i verdenen, som danske
statsborgere ikke skal tage sig sålænge at de bliver indenfor Danmarks
grænser.

Det virker som en meget vid fortolkning at anti-terrorlovene at Østre
Landsret har lagt for dagen.

Mvh
Takjam

Fra : Andrea

Dato : 01-09-09 08:01

On 1 Sep., 13:13, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:

> Der er vel forskel på at lyve, hvis du er blevet udspurgt, eller at du
> bare ikke er gået til myndighederne med din viden.
>
> Hvad er tilfældet her?

Jeg tav da sheriffen spurgte til om nogen vidste noget. Han kom ind i
klassen. Han var en slags folkevalgt af den type der kunne finde på at
sige at det var et kamufleret selvmord, hvis en farvet blev hævet op
af floden med skudhuld i nakken, bagbundet og med fødderne støbt ind i
cement, så jeg skulle ikke nyde noget som udlændning.

Jeg må også indrømme at jeg havde drukket i løbet af året og de så
lidt skævt til den slags. Ikke bare lidt, men faktisk meget. Her er en
nylig overskrift fra en by ikke så langt derfra. Det er helt utroligt
så strengt at de bliver staffet.
http://www.wyff4.com/news/19801404/detail.html

Vi indgik i klassen en pagt om ikke at sige noget og den som
indrømmede at have kørt fik samfundstjeneste (passede sin niece som
var borgmesterens datter) og nogle "alcohol awareness" klasser,
hvorefter at straffeattesten blev blank men kun fordi at personen var
16 år gammel. Den rigtige fører (medmindre at de havde skiftet pladser
to kilometer senere) var lige fyldt 18.

Alt i alt blev det kun til en brækket arm og da jeg ikke kender
offeret så var jeg ligeglad.

Mv
Andrea

Fra : Brian H

Dato : 01-09-09 15:49

> "Andrea" <ab1959dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> b3062dc5387b@l35g2000vba.googlegroups.com...
> Alt i alt blev det kun til en brækket arm og da jeg ikke kender
> offeret så var jeg ligeglad.

Glem den grimme oplevelse og kom videre...