"Bjarne Jensen" <bjarnejensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a9d0b05$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>>Hej NG,
>>>
>>>Jeg er kommet i tvivl
Jeg flyttede ind i mit nybyggede hus september
>>>2007. I juli 2009 får jeg udskiftet en "ting" på min eltavle.
>>>Elektrikeren,
>>>som udfører arbejdet, har nu sendt mig en regning, tiltrods for at jeg
>>>bestiller arbejdet hos bygmesteren.
>> Reklamerer eller "bestiller arbejde" du hos bygmester ?
>>
>> /Hans
> Jeg reklamerer, da "tingen" på min eltavle pludselig ikke fungerer mere -
> reklamationen sker overfor bygmester.
Så er forholdet næppe omfattet af Købeloven, som ikke omfatter køb af fast
ejendom.
Jeg synes, du (skriftligt) skal meddele elektrikeren, at du ikke har bestilt
nogen ydelse hos ham, og at du derfor ikke mener dig forpligtiget til at
betale.
Endvidere kan du skrive til ham, at hvis han er uenig i, at du ikke har
bestilt nogen ydelse hos ham, så bedes ahn fremsende dokumentation for
bestillingen, og du hvis ikke han gør det anser sagen for afsluttet.
Sagen er jo nok den at enten så har elektrikeren rod i sine papirer og
fakturerer på leveringsadressen istedet for på bestilleren, eller også så er
der ugler i mosen imellem bygmester og elektriker (bygmesteren kan måske
ikke betale eller har fortalt elektrikeren at det er aftalt at du skal
betale for selv at slippe billigere). I ingen af disse tilfælde er du
forpligtiget til at betale.
Det er muligt at bygmesteren så mener at du skal betale hans regning hos
elektrikeren. Det er en anden sag, som ikke kan afgøres uden nærmere
oplysninger (dvs. en konkret vurering af om der er tale om en mangel eller
om fejlen er opstået på anden vis).
/Per