Hvad hedder denne plante (duftranke)
Fra : Brian H

Dato : 01-09-09 10:10

Vi har haft den i nogle år nu, og så pludseligt i år får den én blomst.
Blomsten er klistret i midten og katten har det i pelsen...
Hvad hedder denne plante, det skulle eftersigende være en duftranke:

http://imageload.dk/files/5f5258dfdc06b7c73d1f4e2e14a54f6a.jpg

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-09-09 10:37

"Brian H" skrev i en meddelelse
> Hvad hedder denne plante, det skulle eftersigende være en duftranke:

Duftranke ser sådan ud:

http://www.nyborg-blomster.dk/pasningsvejledninger/stvuxyz/stephanotis.htm

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Anette

Dato : 01-09-09 10:44

Brian H wrote:
> Vi har haft den i nogle år nu, og så pludseligt i år får den én
> blomst. Blomsten er klistret i midten og katten har det i pelsen...
> Hvad hedder denne plante, det skulle eftersigende være en duftranke:

Det er ikke en duftranke, men en Hoya, også kaldet voksblomst.
http://www.nyborg-blomster.dk/pasningsvejledninger/hijk/hoya%20carnoa.htm

/ Anette

Fra : Brian H

Dato : 01-09-09 11:08

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> Det er ikke en duftranke, men en Hoya, også kaldet voksblomst.
> http://www.nyborg-blomster.dk/pasningsvejledninger/hijk/hoya%20carnoa.htm

Takker, så må jeg se om den er giftige for den katten...

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-09 11:56

In news:4a9cf27d$0$292$14726298@news.sunsite.dk,
Brian H <brian@something.com> typed:
> "Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> Takker, så må jeg se om den er giftige for den katten...

Det er den tilsyneladende ikke iflg. denne fortegnelse, som er rar at have i
"Foretrukne".:

http://www.kattens.net/giftige_planter.htm

--
Venlig hilsen Tove