Phonix - Arizona
Fra : Carsten

Dato : 31-08-09 20:48

Hejsa

Vi er et par kollegaer der skal på konference i Phoenix Arizona.
Ka' vi få nogle gode råd til hvad man SKAL se?
Og nogen med praktisk erfaring vedr. billeje?

Vi har tidligere været i Las Vegas, og Grand Canyon.
Så her skal vi ikke til!

Venlig hilsen
Carsten

Fra : michael

Dato : 01-09-09 14:55

Carsten skrev:
> [...]
> Ka' vi få nogle gode råd til hvad man SKAL se?
> Og nogen med praktisk erfaring vedr. billeje?
>
> Vi har tidligere været i Las Vegas, og Grand Canyon.

Afhængig af årstiden, skal I selvfølgelig ind og se Phoenix Coyotes'
ishockeyhold i NHL, hvor Danmarks største talent, Mikkel Bødker spiller.

/michael

Fra : schlafen

Dato : 01-09-09 16:55

"michael" <no@email.dk> skrev i meddelelsen

> Afhængig af årstiden, skal I selvfølgelig ind og se Phoenix Coyotes'
> ishockeyhold i NHL, hvor Danmarks største talent, Mikkel Bødker spiller.
>
> /michael

Det kan jeg kun tilslutte mig - var der i februar i år - kæmpe oplevelse
også selv om man ikke er ishockey fan - hvad jeg ikke er!

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-09-09 15:31

"Carsten" <fonkel@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ka' vi få nogle gode råd til hvad man SKAL se?
> Og nogen med praktisk erfaring vedr. billeje?
>
> Vi har tidligere været i Las Vegas, og Grand Canyon.

Biosphere2 http://www.b2science.org/, Tombstone
http://www.cityoftombstone.com/ Lidt langt at køre måske, ca. 200 km., men
så kan du samtidig se Saguaro Nationalparkerne på begge sider af Tucsom
(kæmpekaktus) http://www.saguaronationalpark.com/. En tur til Sedona
http://www.visitsedona.com/ ca. 100 km. nord for Phoenix, men der er mange
andre steder, som er værd at besøge. Se mere her: http://www.arizona.com/,
eller http://www.placestoseeinarizona.com/.
Mht. til billeje, så lejer du bare i lufthavnen. Det bedste er måske at få
et dansk rejsebureau til at bestille, så er du sikker på at få de rigtige
forsikringer, og kun dem.
--
mvh/Preben

Fra : Lau

Dato : 02-09-09 10:09

Var der i april i år.

I skal se NFL på et af det mest avanceret stadion i verden

Jeg var der uden for sæsonen, og måtte betale for et hundeshow for at komme
ind og se det - 7$ - men det var pengene værd.

http://www.universityofphoenixstadium.com/

De laver sightseeing - mener det er torsdag og lørdag (stadion har været
vist mange gange på Discovery-channel), men Cardinals på hjemmebane må bare
være sagen (de var overraskende i superbowlen sidste år) - brug hele dagen
og kom tidligt til tailgateparty - det er en oplevelse.

Derudover skal i køre til Sedona - konen og jeg synes naturen er mere
fantastisk end i Grand Canyon. Selve byen er ren turist - sjov at køre
igennem - få en øl der og oplev naturen omkring. Det er her man har optaget
alle de kendte western-film

Kører i til flagstaff og ca 60 km til højre, så finder i et meteorkrater på
ca 1,3 km i diameter med et fremragende museum til.
http://www.meteorcrater.com/
- pas på flagstaff, det er i ca 2 km højde. Vi ankom i shorts og sandaler
fra Las Vegas og mødte en snestorm med sigtbarhed ned til ca 50 m. Dagen
efter var det fint vejr.

Lej bil på nettet -
vi fandt en Cadillac 4*4 med ca 300 hk og nød i den grad turen - der er
mange penge at spare ved at finde det rigtige tilbud og de er sultne. Der er
bl.a. rigtig mange huse til salg (tror det er op mod hver niende hus), så de
lokale bruger ikke mange penge.

Jeg snakkede med en lokal og fandt derved et p-plads foran en indkøbscenter,
hvor der hver lørdag kl 19 - 21 holder ca 100 - 200 hot rods, lowriders og
lign. - Det er turen værd (mener det er på hjørnet af W Northern Ave og N
59th Ave

God tur
Lau

PS
skriv til mig for billeder

Fra : schlafen

Dato : 02-09-09 21:55

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Lej bil på nettet -
> vi fandt en Cadillac 4*4 med ca 300 hk og nød i den grad turen - der er
> mange penge at spare ved at finde det rigtige tilbud og de er sultne.

hvem lejede i hos?

Fra : Lau

Dato : 07-09-09 14:39

> hvem lejede i hos?

Det kan jeg ikke huske - har forsøgt at finde det, men det er væk.
Jeg sammenlignede de forskellige selskaber og lige pludselig var de der - 14
dage i den store kostede 1000,- mere for 2 uger og det var alle pengene
værd.
Foruden komforten, så sad man det højere og havde dermed bedre
udsigt/oversigt - og så er der jo sikkerheden - den er jo noget tungere hvis
ulykken er ude. Det koster så lidt mere i brændsel, men for ca 2,4$/gallon
(ca 13 kr pr 3,6 liter) så er det vist det mindste problem.

Ud og lede - det er mit råd

vh
Lau

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 16-09-09 08:52

> Vi er et par kollegaer der skal på konference i Phoenix Arizona.
> Ka' vi få nogle gode råd til hvad man SKAL se?

I skal selvfølgelig besøge et RIGTIGT amerikansk spisested:
http://www.heartattackgrill.com/

....og I skal da besøge den gigantiske fly-kirkegård i Tuscon:
http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=aerplanes&sll=32.168783,-110.857887&sspn=0.011715,0.01663&ie=UTF8&radius=0.49&filter=0&rq=1&ev=zi&ll=32.167276,-110.85999&spn=0.011716,0.01663&t=h&z=16

- Flg. får plusser herfra:
- Sedona, Meteor-krateret ved Flagstaff, Petrified Forest (forstenede
træer) ved Flagstaff, Saguaro National Park

Fra Phoenix arrangeres der sol-opgangs ballon flyvninger:
http://www.hotairexpeditions.com/

Tombstone er blevet lige lovligt tivoli-agtigt, men er da historisk
interessant.
Lake Havasu er udelukkende interessant p.g.a. at London Bridge er
transporteret dertil og samlet igen - resten er overflødigt...

Det var mine bud - now go get it......

Mvh
Niels Hejnfelt