At arbejde i Norge
Fra : oz3bto

Dato : 31-08-09 14:27

Er blevet tilbudt job og bolig denne vinter i Norge fra 1. november til 5
maj

Hvorledes ordner man lige det ?

Jeg opsiger min lejlighed her i DK dvs. ingen folkeregister adresse mere i
DK

Boligen i Norge skal jeg selv betale og min adresse skal stå der

Er det så Norsk eller Dansk skat der skal betales ?

Fra : cpeter

Dato : 31-08-09 09:23

On Aug 31, 3:26 pm, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
>
> Boligen i Norge skal jeg selv betale og min adresse skal stå der
>
> Er det så Norsk eller Dansk skat der skal betales ?

Prøv at google "183-dages reglen", som har indflydelse på hvornår du
betaler skat til DK af udenlandsk indtægt opnået mens bosat i
udlandet, samt skatterabat i form af modregning for den i udlandet
betalte skat. Jeg kunne tillige forestille mig, at der gædler
specielle regler for nordiske lande. Spørg i din skatteregion.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 31-08-09 17:55

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

betalte skat. Jeg kunne tillige forestille mig, at der gædler
specielle regler for nordiske lande. Spørg i din skatteregion.

Ja, det er spesielle regler for Norden. Pass på at du ikke må betale dobbelt
skatt!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK