politisag om overtrædelse sket i udlandet ~
Fra : Per

Dato : 30-08-09 13:00

Hej Jura !

En Robinson deltager har anmeldt Strix Television til politiet for bla.
blufærdighedskrænkelse og frihedsberøvelse.

http://www.bt.dk/kendte/jeg-ejer-jeres-sjael

Men kan man overhovedet straffes for den slags, når det er sket i udlandet ?

Jeg ved der er særlige regler når det fx.drejer sig om seksuelt misbrug af
børn i udlandet - men blufærdighedskrænkelse og frihedsberøvelse ifm. med et
selvvalgt tv show ?

mvh. Per

Fra : kwdemant

Dato : 30-08-09 13:37

Per skrev:
> [...]
>
> Jeg ved der er særlige regler når det fx.drejer sig om seksuelt misbrug
> af børn i udlandet - men blufærdighedskrænkelse og frihedsberøvelse ifm.

Principperne om udvidet personalhøjhed og udvidet territorialhøjhed i
straffeloven giver dig svaret:

Straffeloven
§ 7, stk. 1, nr 1, litra a:
"Under dansk straffemyndighed hører handlinger, som foretages inden for
et fremmed myndighedsområde af en person, der på tidspunktet for
sigtelsen har dansk indfødsret, er bosat i den danske stat eller har
lignende fast ophold her i landet, hvis gerningsmanden også på
gerningstidspunktet har den nævnte tilknytning her til landet og
handlingen er rettet mod nogen, der på gerningstidspunktet har den
nævnte tilknytning her til landet.

Derudover kan nævnes:
§ 7a stk 2, jf. stk 1
§ 7b

Om det pågældende eksempel er er strafbart kan jeg umuligt vurdere, men
vi må jo bare følge med i sagen og håbe der bliver rejst tiltale.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Benthe

Dato : 31-08-09 07:28

> Hej Jura !
>
> En Robinson deltager har anmeldt Strix Television til politiet for bla.
> blufærdighedskrænkelse og frihedsberøvelse.
>
> http://www.bt.dk/kendte/jeg-ejer-jeres-sjael

Mon ikke det er et reklamestunt for at få omtale for Robinson.

Det er lidt underligt at lige før Robinson starter kommer denne historie i
nyhederne. Robinson får nu omtale og mange seere der nu er nysgerrige, alene
pga. af denne historie.

Mvh
Benthe

Fra : Den 9.

Dato : 31-08-09 07:43

"Benthe" <bnene@gamil.com> skrev i meddelelsen

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

ja, hvad gør man ikke når man er en bette pive er gerne vil monitorere sine
patter og sin røv......

vorherre bevares for en gang wannabe-idioti at stille sig op i bar røv for
at komme i fjernsynet - det må sku være en meget lille verden uden megen
opmærksomhed de der deltagere kommer fra

no mercy herfra

Fra : N_B_DK

Dato : 31-08-09 08:38

"Benthe" <bnene@gamil.com> wrote in message
> Mon ikke det er et reklamestunt for at få omtale for Robinson.

Det er jo reletivt nemt at undersøge, hvis de ser hvad der står kontrakten,
vil de jo se hvad der sker hvis de stemmes hjem/opgiver, og hvis der står at
de så sendes til DK, ja så er der jo hold i historien.

Citat tv3.dk/robinson

Et exit ud af Robinson Ekspeditionen 2009 udløser denne sæson ikke
automatisk en returbillet tilbage til civilisationen hjemme i Danmark.
Tværtimod. Udsendte deltagere sendes til deres egen store overraskelse nu
derimod direkte videre til et ophold på øen Utopia, som genopstår i
kølvandet på årets ekspedition.

> Det er lidt underligt at lige før Robinson starter kommer denne
> historie i nyhederne. Robinson får nu omtale og mange seere der nu er
> nysgerrige, alene pga. af denne historie.

Jeg så nu hellere at den kontrakt blev offenliggjort.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/