God sejlbåd fra 80'erne - eller bare bedst~
Fra : Hersbro

Dato : 30-08-09 06:13

Jeg overvejer at sælge vores Maxi 77 og købe en lidt nyere og større
båd fra 80’erne.

Vi har haft Maxi’en i 5 år og er ny begyndt at savne flere forskellige
bekvemligheder.

Mere plads i cockpit - Vi vil gerne have venner med ud og sejle på
dagsture og i vores alder betyder det to voksne og to børn, udover
vores egne to børn. Der bliver noget klemt med fire voksne og fire
børn i en Maxi 77’s cockpit og ingen gider sidde nede.

Indenbords motor - Jeg ved der er for og imod men jeg er træt af at
hænge derude mellem søgelænder, agter-stag, VHF antenne og andet at
rive sig til blods på.

Toilet – behøver vist ikke nærmere forklaring.

Agter kahyt – der er ikke så mange både i den prisklasse der har det,
men det er et ønske - således at voksne og børn har hver deres kahyt
når vi er på tur.

Når jeg ser på brugt markedet virker det som om at der primært findes
både fra 70’erne og efter år 2000. 1980 og frem til 2000 er lidt
tyndt. Det var måske ikke så hot med sejlbåde i den periode.
Derudover er jeg lidt blank på de modeller der er til salg fra den
periode hvor jeg leder.

Er der nogen der har anbefalinger i den retning på en god model i den
prisklasse, vi sejler udelukkende tursejlads.

Vh Jesper

Fra : A.Kaup

Dato : 30-08-09 06:26

> Er der nogen der har anbefalinger i den retning på en god model i den
> prisklasse, vi sejler udelukkende tursejlads.

Hej Jesper
Jeg kan ikke lige umiddelbart se, i hvilken prisklasse du leder?
Mvh. Akaup

Fra : Hersbro

Dato : 30-08-09 06:33

On 30 Aug., 14:25, "A.Kaup" <andreask...@gmail.com> wrote:

> Hej Jesper
> Jeg kan ikke lige umiddelbart se, i hvilken prisklasse du leder?
> Mvh. Akaup

Ups, 150.000 -250.000

vh Jesper

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 30-08-09 14:17

http://www.blocket.se/goteborg/Saljer_Maxi_95___maxi95_hostpris_23320770.htm?ca=2&w=3
maxi 95 til ca. 200 000 skulle kunne gøre det

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 30-08-09 18:06

Der findes ikke mange både der har så god plads i cockpittet som maxi 77 så
du skal nok regne med at du skal mere end 1 nummer op, hvis det er det der
er drivkraften. Og jeg tvivl på det er muligt både at komme 2 numre op i
størrelse og 10 år frem for den ramme du nævner.

Overvej at bruge lidt mere. Bådene er billige i øjeblikket. Fx går Maxi 999
100.000 lavere end de gjorde for et par år siden ....

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige