Indboforsikring
Fra : Per Christiansen

Dato : 30-08-09 05:31

Er det rigtig at en indboforsikring dækker indbrud i båden

Fra : Per Kaaber

Dato : 30-08-09 09:23

Per Christiansen kom med følgende:
> Er det rigtig at en indboforsikring dækker indbrud i båden

Min dækkede mine ting (værktøj, sejlertøj, tv, gummibåd*,
påhængsmotor*) i båden, men ikke det der sidder fast i båden
(instrumenter, vindmølle, solceller, sejl), som dækkes af bådens
kaskoforsikring.

*Nogen forsikringer har maxstørrelser de dækker.

I dine forsikringsbetingelser står svaret mere detaljeret.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 30-08-09 17:58

Ja, personlige ejendele (sejlertøj fx). Ellers er det bådens kasko der
dækker det er hører til båden.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Per Christiansen

Dato : 30-08-09 18:11

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, personlige ejendele (sejlertøj fx). Ellers er det bådens kasko der
> [...]

Ok og tak for svar

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-08-09 10:40

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Er det rigtig at en indboforsikring dækker indbrud i båden

Jeg ved at i en bil dækker den, MEN man skal man passe på hvor man ligger
genstandende henne!!!

Har du f.eks. en skindjakke liggende på bagsædet, bliver den ikke dækket da
en sådan skal ligge i bagagerummet for at være dækket.
selv en 5 liters reservedunk bliver ikke dækket medmindre den ligger i
bagagerummet!!! hvorimod et par cowboybukser var ok at have liggende på
sædet i bilen.

Ovenstående, bitter erfaring fra starten af 90.

Så, man skal nok granske forsikringen for at finde ud af hvor og hvorledes
tingene skal opbevares for at være dækket!!!

Mvh
JR

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-09-09 08:33

Hermed uddrag af et forsikringsselskabs betingelser for
indboforsikring.

Bådens forsikring dækker bådens udstyr i.h.t. betingelserne for
bådforsikringen.
Indboforsikringen dækker genstande der er medbragt så længe en sikret
opholder sig eller overnatter i båden.
Forsikringen dækker ikke havaritilfælde med lystfartøjer, som ikke
tilhører den sikrede, hvor der findes overdækkede køjepladser, og hvor
den sikrede har befundet sig som passager.
Dækningen omfatter kun alm. og særligt privat indbo og kan ikke
overstige kr. 19.000 (basisår 2008) pr. forsikringsbegivenhed.

Hvert forsikringsselskab har sikkert deres specialiteter i
betingelserne.

Mvh/Harding