Fra ukrudt til græs?
Fra : Jakob Munck

Dato : 31-08-09 07:49

I en del af min have er der udelukkende ukrudt, og jeg vil gerne have det
forvandlet til græsplæne. Men hvordan skal jeg gøre det? For hvis jeg bare
graver jorden op og sår græs, så er jeg sikker på at ukrudtet - hvis frø og
rødder stadig er i jorden - vokser op før græsset ødelægger det. Jeg skal
altså, på en eller anden måde, forhindre ukrudtet i at gro op igen, og
hvordan gør jeg det?

Skal jeg håndsortere al jorden og fjerne ukrudtsrødder ? (meget
tidskrævende)

Eller findes der en anden og lettere metode?

Gode råd ønskes.

v.h.
Jakob

Fra : Max

Dato : 31-08-09 07:57

Hej Jakob

> Skal jeg håndsortere al jorden og fjerne ukrudtsrødder ? (meget
> tidskrævende)

Nej, du graver eller fræser, river det pænt og sår græs.

Så har du en plæne til foråret, det meste ukrudt tåler
ikke plæneklipperen og forsvinder af sig selv. Noget
bliver tilbage, f.eks. tidsler og mælkebøtter, dem fjerner
du mekanisk eller med noget plænerens.

--
Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-08-09 21:04

>I en del af min have er der udelukkende ukrudt, og jeg vil gerne have det
>forvandlet til græsplæne. Men hvordan skal jeg gøre det?

Slår det. Når ukrudt konstant holdes nede, så får græsset en chance og næste
år kan du nøjes med en gang plænerens til mælkebøtterne og kløveren. Husk at
gøde til foråret, så græsset har noget at leve af.

Mvh Maria