Flytte toilet 10 cm??
Fra : Søren Bay

Dato : 30-08-09 21:41

Kan man flytte et toilet ca 10 cm rmeligt nemt, eller er det en større
opgave? Jeg forestiller mig at man banker gulvet op omkring det
nuværende afløb og dertil hvor det nye skal være. Derefter sætte en
lille vinkel på, som så kommer op der hvor hullet ønskes?

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Fra : S.B.

Dato : 30-08-09 21:51

"Søren Bay" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afløb og dertil hvor det nye skal være. Derefter sætte en lille vinkel på,
> som så kommer op der hvor hullet ønskes?

Kan du godt gøre...
laver du et væghængt toilet får du lidt ekstra over gulvet at lege med, og
nemmere at gøre gulvet rent

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 30-08-09 21:53

> [...]
> afløb og dertil hvor det nye skal være. Derefter sætte en lille vinkel på,
> som så kommer op der hvor hullet ønskes?

Det er sådan det er. Men gulvet bliver selvfølgelig ødelagt. Og regn med at
der skal bankes noget mere op end bare hvad rørets størrelse betinger. Der
skal være plads at arbejde på. Alt afhænger af hvordan den eksisterende
rørføring er.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan

Dato : 31-08-09 13:57

"Søren Bay" <bay@cool.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> afløb og dertil hvor det nye skal være. Derefter sætte en lille vinkel på,
> som så kommer op der hvor hullet ønskes?

Nej, ikke hvis det stadig skal stå på gulvet. Røret som wc er koblet på er
jo et, 110mm pvc - 10 cm beton rør eller noget støbejern i samme dim. Det
bliver en dårlig ledningsføring du for lavet.
Hvor lille en vinkel snakker du om? 15 - 30 eller 45 grader, eller måske en
87,5 grader.
Jeg tror det bliver noget klamp.
Dette blot min mening

Fra : Søren Bay

Dato : 02-09-09 21:06

Ivan skrev:

> [...]
> Det bliver en dårlig ledningsføring du for lavet.
> Hvor lille en vinkel snakker du om? 15 - 30 eller 45 grader, eller måske
Tak fon input - det vil vi se nærmere på!

Fra : S.B.

Dato : 03-09-09 21:28

"Ivan" <dur@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver en dårlig ledningsføring du for lavet.
> Hvor lille en vinkel snakker du om? 15 - 30 eller 45 grader, eller måske

Kan da godt sætte en vinkel på en kloakrør uden der sker noget ved det, er
der vel alle steder alligevel, de færreste der fortsætter lodret ned i
jorden

Fra : man4boyzz

Dato : 03-09-09 17:09

On 3 Sep., 22:28, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:

> Kan da godt sætte en vinkel på en kloakrør uden der sker noget ved det, er
> der vel alle steder alligevel, de færreste der fortsætter lodret ned i
> jorden

Du skal ligw huske at tjekke bygningsreglementet før du gør noget som
helst, der er helt faste krav til hvordan vådrumsinstallationer skal
laves.
Meget ofte er det ikke "bare lige", men kræver en fagmand der ´ved
hvad han laver.