automatik i Hwam brændeovn
Fra : Werner

Dato : 29-08-09 13:00

Er der nogle der har erfaring med automatisk lufttilførsel i Hwam brædeovne?
MVH Werner

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-08-09 13:36

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har erfaring med automatisk lufttilførsel i Hwam
> brædeovne?
> MVH Werner

Tja.. i ABC-ovnene kan bimetal-fjederen godt blive træt ellers virker det
fint

-Leon

Fra : Jørgen Jr.

Dato : 31-08-09 01:25

On 29 Aug., 13:59, "Werner" <werner@> wrote:
> Er der nogle der har erfaring med automatisk lufttilførsel i Hwam brædeovne?
> MVH Werner

Hej Werner.

Hvad vil du gerne vide?
Jeg kan fortælle at der i alle Hwam brændeovne sidder automatik, og
det har der gjort siden sidste halvdel af firserne,
Automatikken består af en bimetal fjeder der er forbundet til
luftindtaget, og den styrer hvornår og hvormeget luft der bliver
tilført, dog bestemmer du hvor kraftigt der skal fyres.
hvis du fortæller mig hvad du ønsker at vide skal jeg prøve at svare
dig.

Med venlig hilsen
Jørgen