Barsel & eget firma=
Fra : Nicolai

Dato : 28-08-09 15:27

Jeg er fuldtids-ansat i et firma, og går snart på barsel.

Så langt så godt.

Samtidig er jeg momsregistreret, og har derfor en indtjening i eget
enkeltmands-firma.

Hvordan forholder man sig mht. barsel?
Bliver evt. firmaindtjening modregnet?

Nogen der ved noget? :)

(X-postet i 2 grupper da jeg ikke lige kunne finde ud af hvilken var bedst)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-08-09 08:40

Nicolai wrote:
> [...]
>
> Nogen der ved noget? :)
>
> (X-postet i 2 grupper da jeg ikke lige kunne finde ud af hvilken var bedst)

Jura gruppen.

Hvis du skulle blive modregnet så kan du bare køre virksomheden
under virksomhedsskatte ordningen, og så er indtægten ikke din,
før du vælger at få den udbetalt, hvilket kan være året efter.

Du skal dog så have 2 bank konti og holde tingene adskilt.

Fra : Nicolai

Dato : 29-08-09 10:01

>Hvis du skulle blive modregnet så kan du bare køre virksomheden
>under virksomhedsskatte ordningen, og så er indtægten ikke din,
>før du vælger at få den udbetalt, hvilket kan være året efter.

Smart. Nogle ulemper jeg skal være opmærksom på? :)

>Du skal dog så have 2 bank konti og holde tingene adskilt.

Det er det allerede.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-08-09 13:21

Nicolai wrote:

> Smart. Nogle ulemper jeg skal være opmærksom på? :)

Det ved jeg ikke nok om på trods af at jeg selv bruger den ordning.
Så vidt jeg har forstået er der ingen økonomiske ulemper.

nååå jo, du kan ikke købe aktier/obligationer for pengene, så bliver
de beskattet som værende din indkomst. Men sådan er det sikkert i
alle enkeltmands virksomheder.

JonB