Hvor køber man gummi o-ringe?
Fra : pk

Dato : 27-08-09 19:24

Hej,

jeg er på jagt efter nogle store gummi o-ringe, 4 ialt. De skal have en
indre diameter på 32mm og en tykkelse på minimum 3mm, gerne lidt mere. Og så
skal de være sorte. De skal ikke holde noget tæt, men blot sidde på et
jernrør og sørge for at jernet ikke kommer til at hvile på bordpladen.
De steder jeg har fundet frem til via google, sælger ikke til private, eller
også skal man minimum købe 1000 stk, og det er lige i overkanten. Jeg har
også kigget i bauhaus og bygma, men de havde ikke i den rigtige størrelse.
Nogen herinde der har et bud på hvor jeg kan købe dem?

Til orientering, så er det til en stander noget lign. denne de skal bruges
http://www.domolux.com.ua/acoustic/products_pictures/Helicon_C200_MK2_stand.jpg

Vh

PK

Fra : Hauge

Dato : 27-08-09 19:25

Hej
pk wrote:
> jeg er på jagt efter nogle store gummi o-ringe, 4 ialt. De skal have
> en indre diameter på 32mm og en tykkelse på minimum 3mm, gerne lidt
> mere.

Umiddelbart bør de kunne findes til VVS, da jeg mindes at de bruges til 32mm
PVC-rør til afløb.
Så prøv en af net-biksene med VVS.

Mvh Hauge

Fra : pk

Dato : 27-08-09 19:49

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> Hej
>
> Umiddelbart bør de kunne findes til VVS, da jeg mindes at de bruges til
> 32mm PVC-rør til afløb.
> Så prøv en af net-biksene med VVS.
>
> Mvh Hauge

Tak, det var et godt forslag. Tror muligvis jeg har fundet den rigtige

Vh

PK

Fra : Max

Dato : 27-08-09 19:53

Hej pk

> Tak, det var et godt forslag. Tror muligvis jeg har fundet den
> rigtige

Bare husk at O-ringe der er lavet til pakninger, ja de rådner
i fri luft.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 27-08-09 20:02

Hej Max
Max wrote:
> Bare husk at O-ringe der er lavet til pakninger, ja de rådner
> i fri luft.

Hvor mange år?

Jeg har arvet flere O-ringe beregnet til pakninger der er 30-40 år gamle, og
de er i fin stand, også selvom jeg prøver at strække dem, absolut ingen
sprækker eller lign.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 27-08-09 20:08

Hej Hauge

> Hvor mange år?

Det afhænger af materialet, om det er nitril, neopren, silikone,
neopren og så vidre. Vi har brugt dem som drivremme i mange
år, og nogle typer har levetider på 1 år og andre holder meget
længere.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 27-08-09 20:18

Hej Max
Max wrote:
> [...]
> neopren og så vidre. Vi har brugt dem som drivremme i mange
> år, og nogle typer har levetider på 1 år og andre holder meget

Ok, tak for info.

Mvh Hauge

Fra : JeGy

Dato : 28-08-09 10:16

Hvilket materiale holder bedst?

Jeg bruger en O-ring som drivrem på en gammel pladespiller, og den har ikke
holdt ret godt.

Kan man bruge silikone som til dørlistene i bilen til at forlænge levetiden?

Mvh Jens

Fra : Max

Dato : 28-08-09 10:44

Geh JeGy

> Hvilket materiale holder bedst?

Kik på hvad "Petersen Michael" svare i tråden
den 27 kl. 23:15, der er svaret på begge dine
spørgsmål.

Forøvrigt har vi gennem mange år erstattet
disse O-ringe med plastrundsnore der leveres
i endeløse længder, klippes af i ønskes længde
og smeltes så sammen. De holder tilsyneladene
i mange år, har nok brugt dem i 20 år og levere
aldrig nogen som reservedele.

--
Mvh Max

Fra : Petersen Michael

Dato : 28-08-09 22:26

JeGy <gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com> wrote:
> [...]
> har ikke holdt ret godt.
>
> Kan man bruge silikone som til dørlistene i bilen til at forlænge

Det tvivler jeg på, da det umiddelbart vil nedsætte friktionen - remmen vil
fedte rundt..
Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Petersen Michael

Dato : 27-08-09 22:16

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej pk

> Bare husk at O-ringe der er lavet til pakninger, ja de rådner
> i fri luft.
>
> --
> Mvh Max

Du skal bruge EPDM O-ringe, til applikationer med luft, vand, og
bremesevæske
NBR O-ringe bruges kun til olie.
EPDM O-ringe tåler ikke olie..

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Henrik Bonde

Dato : 27-08-09 21:47

Hej
Prøv din lokale maskinhandel (landbrug/have/park)
De har lidt af hvert, og plejer ikke at være så kræsne med, hvem de
handler med.

mvh
Henrik Bonde

Reply adresse virker ikke. Udskift INVALID med com

Fra : Petersen Michael

Dato : 27-08-09 22:17

pk <nonvalid@nonvalid.com> wrote:
> Hej,
>
> jeg er på jagt efter nogle store gummi o-ringe, 4 ialt. De skal have
> en indre diameter på 32mm og en tykkelse på minimum 3mm, gerne lidt
> mere. Og så skal de være sorte.

Hvis du ikke fallerede har fundet en forhandler, så kan jeg hjælpe dig, send
mig en mail, hvis du er interesseret, husk at fjerne dyret i adressen..

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : (-Peter-)

Dato : 28-08-09 03:39

On 27 Aug., 20:23, "pk" <nonva...@nonvalid.com> wrote:
> [...]
> også kigget i bauhaus og bygma, men de havde ikke i den rigtige størrelse.
> Nogen herinde der har et bud på hvor jeg kan købe dem?

ebay er formodentligt lettest og billigst

Fra : TT

Dato : 28-08-09 19:28

"pk" <nonvalid@nonvalid.com> wrote in message
> [...]
> Nogen herinde der har et bud på hvor jeg kan købe dem?
>
> Til orientering, så er det til en stander noget lign. denne de skal bruges

Biltema - har et stort sæt, som jeg har haft meget glæde af.

-Torben

Fra : Peter_C

Dato : 29-08-09 06:46

> Biltema - har et stort sæt, som jeg har haft meget glæde af.

Ditto her.

400 o-ringe i størrelser fra 10 - 50mm (mener jeg ... ihvertfald noget i den
retning) ... for 119,-

MVH Peter C: