Modtaget film jeg ikke har bestilt
Fra : Ivan

Dato : 27-08-09 12:05

Dav i gruppen

Jeg har modtaget en pakke fra en filmklub. Jeg har ikke selv bestilt denne
film, jeg ved ikke hvem der har bestilt denne film overhovedet.
Jeg har skrevet en mail til dem at hvis de ønsker deres film retur må de
sende mig en frankeret returkuvert.
Jeg har d.d. fået mail fra dem hvor de skriver at det er mig der skal betale
for at sende pakken retur til dem. Det har jeg ikke, sådan lige umiddelbart,
lyst til.
Hvordan er det lovmæssigt med sådan noget?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-09 12:12

Ivan skrev:

> Jeg har modtaget en pakke fra en filmklub. Jeg har ikke selv bestilt
> denne film

Er du medlem af filmklubben? I så fald bør du tjekke, at du
ikke har accepteret at købe månedens film eller noget i den
stil.

Hvis filmen vitterligt er sendt til dig ved en fejl fra
filmklubbens side, er du ikke forpligtet til at betale for
returporto. I så fald har du gjort det helt rigtige ved at
tilbyde at sende den tilbage, hvis de sender dig en
frankeret kuvert.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Brian H

Dato : 27-08-09 13:59

"Ivan" <dur@ikke.tilnoget> skrev i meddelelsen
> [...]
> umiddelbart, lyst til.
> Hvordan er det lovmæssigt med sådan noget?

Du bør spørge dem hvordan de har registreret dig og bede dem dokumentere
det. Dokumentation for bestilling af nævnte film bør du også forlange...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 27-08-09 21:15

"Ivan" <dur@ikke.tilnoget> skrev i en meddelelse
> [...]
> umiddelbart, lyst til.
> Hvordan er det lovmæssigt med sådan noget?

jeg går ud fra du ikke allerede er medlem af film klubben og det er det
første du høre fra dem
hvis du er medlem så glem det jeg har skrevet og læs hvad kim har skrevet

ahh det er sådan en hade joke hvor en eller anden enten

1.) sider og udfylder et kupon hæfte i dit navn - så må der jo være en
underskrift
2.) bestiller det online - så må der være en ip adresse.

Det er ikke dit problem - hvis selskabet vil undgå den slags så må de lave
en mere sikker måde at tegne kunder på
men de rasler altid med salpen og lever højt på at nogen bliver bange for
inkasso osv.
Det skal du bare skide højt og flot på - jeg har haft mange af den slags
sager siden jeg var 13 år - jeg har aldrig tabt
eller betalt noget som jeg ikke synes jeg skulle og 9 ud af 10 gange når de
kan se folk ikke blive skræmte så dropper de
det - nå det var så bare det rent praktiske

du har gjort hvad du kunne - du har intet at frygte.
du skal bare ikke blive bange.
som sagen står er du den der har været udsat for en forbrydelse efter som
det helt bestemt er ulovligt at bestille
noget i dit navn - hvad loven eksakt siger om det er der sikkert en der
ved - men noget med bedrageri er det.

jeg ved godt mit svar høre hjemme i dk forbruger og ikke i jura efter som
der ikke er noget juridisk i mit svar
men jeg synes alligevel at jeg havde noget væsentligt at byde ind med så der
for ...

Fra : Ivan

Dato : 28-08-09 08:28

> [...]
> umiddelbart, lyst til.
> Hvordan er det lovmæssigt med sådan noget?

Sidste nyt i sagen: De sender mig en label så jeg kan gå på posthuset og
aflevere pakken, og De betaler portoen.
Så sagen er afslutet.

Mange tak for input fra Jer.