Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny Sony A850
Fra : Hans_Kruse

Dato : 27-08-09 14:35

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/alpha-850.shtml

og der er igen rygter om en billig full frame fra Canon under 5D mk2. Nikon
følger vel også efter snart. Ikke svært at forudse, må man sige

Der er dog stadig langt ned til APS-C sensor størrelses priser.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-08-09 16:24

"Hans_Kruse" <hans_kruse@hotmail.com> wrote in message
> http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/alpha-850.shtml

Det ser interessant ud - rygterne har også snakket om den på det sidste.

Hvordan skal det så tolkes ?
Sælger A900 for dårligt ? A850 vil være en alvorlig konkurrent til A900.

> og der er igen rygter om en billig full frame fra Canon under 5D mk2.
> Nikon følger vel også efter snart. Ikke svært at forudse, må man sige

Det er godt at/hvis der kommer flere billigere full-frame kameraer.

Det sætter prisen på f.eks. Nikon D3X lidt i perspektiv - det er jo næsten
samme sensor.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans_Kruse

Dato : 27-08-09 17:01

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> Det ser interessant ud - rygterne har også snakket om den på det sidste.
>
> Hvordan skal det så tolkes ?
> Sælger A900 for dårligt ? A850 vil være en alvorlig konkurrent til A900.

MR har jo ikke nogen forklaring og jeg ser måske heller ikke den store
differentiering mellem de to og hvorfor den lavere pris skulle gøre den
store forskel. Med mindre Sony er på ved med en opgradering af A900 så der
bliver større afstand mellem A850 og en ny A900+ model. Det kunne også være
et modspil overfor en ny Canon selvom den ikke er kommet endnu. Det er
interessant om Canons nye (hvis den altså kommer) bliver med samme sensor
som 5D mk2, rygterne siger noget andet.

> Det er godt at/hvis der kommer flere billigere full-frame kameraer.
>
> Det sætter prisen på f.eks. Nikon D3X lidt i perspektiv - det er jo næsten
> samme sensor.

Det synes jeg egentlig ikke. 5D mk2 har jo samme (eller næsten) sensor som
1Ds mk3 og D3X er jo godt på vej til at ramme samme pris som 1Ds mk3. Der
har jo længe været en forventning om at Nikon ville komme med en D700x med
D3X sensoren. Den vil så blive prissat på niveau med 5D mk2 vil jeg tro
selvom den har en bedre AF enhed (går ud fra at AF er som i D700/D3/D3X).
Det er altså ikke længere sensoren (næsten som med film), der bestemmer hvor
dyrt kameraet er. Men det er så en noget stor overpris for selve huset, som
ikke harmonerer med film dagene (uden at jeg lige har prisforskelle dengang
i hovedet). Men Nikon bliver jo næsten tvunget til at lave noget billigere
end 5D mk2 og altså noget i retning af Sony A850. Jeg tror da at Canon 5D
mk2 har revet en del tænder ud hos Nikon