Er dommeren ekstrem klog?
Fra : SnipSnapSnude

Dato : 26-08-09 21:48

Jeg overværede en tvangsauktion for nylig. En advokat snakkede om
retsregler, kompetencer, domshenvisninger, komplicerede regnestykker, osv i
20min konstant.

Er dommeren meget klog og kan huske det hele og træffe et retfærdig og
korrekt afgørelse eller bliver det noget makværk?
Jeg vil påstå at ingen kan huske alt dette.

Har I tillid til dommerne?

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-09 21:54

"SnipSnapSnude" <SnipSnapSnude@SnipSnapSnude.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er dommeren meget klog og kan huske det hele og træffe et retfærdig og
> korrekt afgørelse eller bliver det noget makværk?

Størstedelen har nok været bullshit og spil for galleriet. Dommeren er
(forhåbentlig) så klog, at han eller hun kan nøjes med at fokusere på de
reelle kendsgerninger.

> Jeg vil påstå at ingen kan huske alt dette.

Det er netop formålet med at fyre sådan en masse crap af.

> Har I tillid til dommerne?

joh... nogenlunde

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-08-09 08:01

Martin Bak wrote:
> [...]
> reelle kendsgerninger.
>>
> Det er netop formålet med at fyre sådan en masse crap af.

Jeg vil tro at advokaten kommer med den smørre fordi så tror lægmand
at han er god til at forsvare sin klient. Og så bliver klienten glad.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-08-09 00:55

SnipSnapSnude wrote:
> [...]
> korrekt afgørelse eller bliver det noget makværk?
> Jeg vil påstå at ingen kan huske alt dette.

Naturligvis kan dommeren høre om noget lyder forkert.

> Har I tillid til dommerne?

Så længe det ikke er det offentlige du er oppe imod, er danske dommere
nogenlunde upartiske.

--
/Frank

Fra : Padre

Dato : 28-08-09 06:30

On 26 Aug., 22:47, SnipSnapSnude <SnipSnapSn...@SnipSnapSnude.invalid>
wrote:
> Jeg overværede en tvangsauktion for nylig. En advokat snakkede om
> retsregler, kompetencer, domshenvisninger, komplicerede regnestykker, osv i
> 20min konstant.

Dommeren kender jo retsreglerne i forvejen, så i realiteten burde det
kun være regnestykkerne, der var nyt materiale.

Ja jeg har tillid til dommerne, ligesom jeg generelt har tillid til at
folk kan udføre deres arbejde. Hvis jeg stiger ind i en taxa begynder
jeg ikke at kontrollere om manden kan køre bil, hvis jeg ringer til en
maler starter jeg heller ikke med at kontrollere, om han er uddannet,
jeg går bare ud fra, at folk kan det, de skal. Det plejer at virke ret
godt

--
padre

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-08-09 21:16

> [...]
>
> Er dommeren meget klog og kan huske det hele og træffe et retfærdig og
> korrekt afgørelse eller bliver det noget makværk?

Alt er på papir i forvejen, og såfremt der er kommet ændringer i det siden
de blev publiceret, så skal de udleveres til alle, der ønsker det. Det går
meget hurtigt på en tvangsauktion, og man skal høre efter - og have læst på
lektien inden.

> Jeg vil påstå at ingen kan huske alt dette.

Næ, men det er jo også derfor papirerne er der.

Mvh Maria