hævet penge, men ingen vare
Fra : MariaH

Dato : 26-08-09 21:30

Jeg har bestilt noget på nettet, og kan se de har trukket pengene d.
24/8-09.
Da jeg ikke har fået nogen mail om afsendelse, går jeg ind på butikkens
hjemmeside for at se der står noget om track & Trace nummer.
Men der står bare: Status: Arrival Date (Est): 9/9/2009

Kan det have sin rigtighed at de må trække pengene fra min konto før end
varen er afsendt?
--
Maria

Fra : Brian H

Dato : 26-08-09 21:48

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men der står bare: Status: Arrival Date (Est): 9/9/2009
>
> Kan det have sin rigtighed at de må trække pengene fra min konto før end

Er det en dansk netbutik?

Fra : MariaH

Dato : 27-08-09 09:10

> Er det en dansk netbutik?

Så vidt jeg kan se så er det i Holland.

--
Maria

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-09 10:45

MariaH skrev:

> Så vidt jeg kan se så er det i Holland.

De har ingen aftale med PBS og er derfor ikke bundet af det rent
danske krav om hvornår pengene må trækkes. Det er nemlig ikke et
lovkrav (som de godt kunne være forpligtet af under visse
betingelser), men et rent aftalekrav mellem PBS og deres kunder
(butikkerne).

Men du er jo sikret ved kortbetaling uanset hvad der sker.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 27-08-09 09:32

MariaH wrote:
> [...]
> Men der står bare: Status: Arrival Date (Est): 9/9/2009
>
> Kan det have sin rigtighed at de må trække pengene fra min konto før

Jamen er den 9/9 ikke forventet modtagelse ved dig som kunde? Jeg har da før
oplevet samme ordlyd, hvor jeg troede at varen *ikke* var afsendt, og
pludselig dukkede den op.

Mvh Hauge

Fra : Brian H

Dato : 27-08-09 11:00

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen er den 9/9 ikke forventet modtagelse ved dig som kunde? Jeg har da
> før oplevet samme ordlyd, hvor jeg troede at varen *ikke* var afsendt, og
> pludselig dukkede den op.

Selv den gamle postillon kunne vel komme fra Holland til Danmark på 2uger?

Fra : Hauge

Dato : 27-08-09 11:08

Brian H wrote:
> Selv den gamle postillon kunne vel komme fra Holland til Danmark på
> 2uger?

Øhm hvad mener du? Jeg mener ikke vi har nået 9/9 endnu, eller?

Mvh Hauge

Fra : Brian H

Dato : 27-08-09 11:10

> Øhm hvad mener du? Jeg mener ikke vi har nået 9/9 endnu, eller?

Du mener at den sagtens kan være afsendt men først dukker op d.9/9-09, det
tror jeg ikke...

Fra : Carsten

Dato : 27-08-09 11:28

"Brian H" <brian@something.com> wrote in message
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Du mener at den sagtens kan være afsendt men først dukker op d.9/9-09, det
> tror jeg ikke...

Den kan f.eks. stå i et postbur (hos en fragtmand) som venter på at blive
fyldt op inden det valfarter mod DK...

Carsten

Fra : Hauge

Dato : 27-08-09 11:40

Brian H wrote:
> Du mener at den sagtens kan være afsendt men først dukker op
> d.9/9-09, det tror jeg ikke...

Ja det mener jeg, og afhængig af hvilken forsendelsform den er sendt med
(pris osv.), så *kan* det tage den tid..
Fra Tyskland har jeg tit oplevet at det kan tage 2-3 uger, hvis man har
valgt en for billig forsendelsesform, men ofrer man lidt mere, så kan det
nemt gøres på 2-3 dage.

Tro er noget man gør i kirken, ikke her i gruppen.

/Hauge