Billeje i Nice.
Fra : Claus

Dato : 26-08-09 12:48

Vi skal til Sydfrankrig i efterårsferien med udgangspunkt i lufthavnen
i Nice. For første gang skal jeg leje en bil i udlandet og har brug
for gode råd. Er der nogle der kan anbefale Sixt, Hertz eller Avis,
hvor jeg via forbrugsforeningen kan få rabat.

Er der forskel på forsikringer eller andre faldgrupper man skal sikre
sig ?
Jeg læste noget om internationalt kørekort som man skulle fremvise ?

Håber nogen I gruppen kan komme med gode råd til leje af en bil
(størrelse opel astra –ford focus)
Fam. Larsen

Fra : jimmi1311

Dato : 26-08-09 14:24

On 26 Aug., 20:48, Claus <digevan...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Jeg læste noget om internationalt kørekort som man skulle fremvise ?
>
>  Håber nogen I gruppen kan komme med gode råd til leje af en bil

Prøv at søge på momondo.dk der sparede jeg i hvert fald en del penge
da jeg lejede i USA og Australien.

Mener ikke at man skal bruge international kørekort i Europa. Det skal
du ikke engang i USA men du skal i Australien

MVH
Jimmi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-08-09 21:49

"Claus" <digevangen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Internationalt kørekort i europa - nixen.
Vi var fornylig i Barcelona. Der bookede vi bil via www.transavia.com. Det
var billigere via dem end hvis vi havde gjort det direkte hos selskabet. De
samarbejder med flere selskaber, så jeg ved ikke hvem de samarbejder med i
Nice, men jeg kan se, at de har flere steder i Nice, hvor man kan hente og
aflevere igen. Bl.a. i lufthavnen. Skal du flyve med dem? De har jævnligt
meget billige billetter til Nice.

Kurt

Fra : Bjarne

Dato : 27-08-09 09:35

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> for gode råd. Er der nogle der kan anbefale Sixt, Hertz eller Avis,
> hvor jeg via forbrugsforeningen kan få rabat.

Jeg prøvede med AVIS for et par år siden, bestilt hjemmefra
Man skal vist altid med bus fra den lufthavn, man lander i, til den
lufthavn, hvor biludlejningerne er.

Men ellers var det ganske reelt med fin service.
Dog var der ikke fri km, men det kan man jo ikke klage over, når det var
aftalt på forhånd.
Det mest afskrækkende ved billeje er, at det kan være svært at
gennemskue forsikringsbetingelserne. Her synes jeg, at AVIS virker
reelle, selvom de ikke altid er billigst.

Jeg vil også anbefale at betale for at få nedsat selvrisikoen. Der skal
ikke meget til, før det koster dyrt.

Jeg tror ikke, du kan bruge FBF til leje i udlandet, men du kan jo spørge.

At køre i bil i Frankrig skal man lige vænne sig til, ikke mindst deres
aggressive kørsel i store rundkørsler, og så er færdselskulturen en del
anderledes, men det vænner man sig til.

Bjarne

Fra : Carsten Keller

Dato : 31-08-09 10:26

Bjarne wrote:
> Jeg tror ikke, du kan bruge FBF til leje i udlandet, men du kan jo
> spørge.

Jeg lejede med FBF hos Hertz Tyskland i sommerferien. Der kom en eller anden
firmarabataftale på når jeg lejede i udlandet, vist omkring 5-10%, så der er
noget der virker. Men den bil vi lejede i Zürich kunne det ikke betale sig
at leje den vej, det blev i stedet en EuroCar-bil via AutoEurope.

Keller

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 31-08-09 07:02

> [...]
> Jeg læste noget om internationalt kørekort som man skulle fremvise ?
>
>  Håber nogen I gruppen kan komme med gode råd til leje af en bil

Prøv at søge på http://www.billiglejebil.dk - her er det ofte meget
billigere end direkte hos Avis, Hetz, National m.v. Og du får bilerne
fra de samme steder, men til en lavere pris og ofte med en
selvrisikoforsikring. Du kan også reservere uden at forudbetale.

Det kræver ikke internationalt kørekort at leje bil i Frankrig.